Seat Ibiza 1.0 TSI DSG: Άνεση και οικονομία

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Η τελευταία γενιά Seat Ibiza εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στην Ισπανία και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι Ισπανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα άνετο μοντέλο με έναν σχετικά οικονομικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου με 3 κυλίνδρους ο οποίος όμως δεν υστερεί σε ιπποδύναμη ενώ ο συνδυασμός με το αυτόματος κιβώτιο DSG αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους κινούνται μέσα στις μεγαλουπόλεις.

Επίσης ο πλούσιος εξοπλισμός του ισπανικού μοντέλου σε συνδυασμό με την σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα ελάχιστα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία ανέρχονται σε 109,76 ευρώ χρυσώνουν το χάπι των 15.500 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο.

Επιθετική σχεδίαση

Σχεδιαστικά. το νέο Seat Ibiza ακολουθεί τις επιταγές που χάραξε το νέο Leon καθώς ο «μικρός αδερφός» διαθέτει σχεδόν πανομοιότυπο προφυλακτήρα, φωτιστικά σώματα αλλά και μάσκα τα προδίδουν μια επιθετική όψη.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φανάρια τα οποία δένουν αρμονικά με τις ακμές του πορτμπαγκάζ που τα «ενώνουν».

Από το πλάι διακρίνει κανείς ένα σύγχρονα σχεδιαστικά αυτοκίνητο με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή και βέβαια τέσσερις πόρτες που προσδίδουν άνεση και ευκολία.

Άνεση και τεχνολογία

Πλήρως λειτουργικό αλλά χωρίς σχεδιαστικές εκπλήξεις αποδείχτηκε το εσωτερικό του νέου Ibiza.

Ο οδηγός έχει μπροστά του τα κλασικά αναλογικά όργανα με πολύ ωραίους χρωματισμούς ενώ ανάμεσά τους βρίσκεται μια ψηφιακή οθόνη πολυμέσων.

Ωστόσο η Ηitech έκπληξη έρχεται από το κέντρο της κονσόλας του ταμπλό όπου έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη πολυμέσων απ’ όπου ο οδηγός ελέγχει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως ηχοσύστημα, τηλέφωνο, κ.ά. Πάντως εμφανής ήταν η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας όπως επίσης και του GPS από το σύστημα infotainment.

Από την άλλη μεριά βέβαια ο στάνταρντ εξοπλισμός του Ibiza θεωρείται υπρπλήρης καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών…

Παρ’ ότι το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, η οποία δεν επιτρέπει την εμφάνιση τριγμών ή άλλων δυσάρεστων ακουσμάτων, το ταμπλό είναι σχετικά λιτό και τα πλαστικά σκληρά, προκειμένου φυσικά να διατηρούνται οι ισορροπίες στον όμιλο…

Η καμπίνα επιβατών φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ακόμη και για πολύωρα ταξίδια μαζί με τις βαλίτσες τους καθώς ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε περίπου 355 λίτρα.

Επίσης το νέο Seat Ibiza διαθέτει και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, συμπληρώνοντας την εικόνα ενός λειτουργικού αυτοκινήτου, έτοιμου να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα.

115 ίπποι

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.0 TSI με τους 115 ίππους και άμεσο ψεκασμό, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη αποτελούν δώρο για όσους το επιλέξουν.

Το μηχανικό σύνολο κινεί με άνεση το αμάξωμα του Ibiza ενώ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του αν και κατά την εκκίνηση καταγράφεται μια μικρή καθυστέρηση.

Ωστόσο οι τρεις κύλινδροι απέδειξαν ότι διατηρούν την «ζωντάνια» του κινητήρα χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσει τεράστιες ποσότητες καυσίμου.

Επίσης κατά την κίνηση μέσα στην πόλη ο οδηγός θα βγει αλώβητος από την πολύωρη αναμονή του μέσα στο αυτοκίνητο.

Όαον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου ο κινητήρας αποδείχθηκε ότι μπορεί να καταναλώσει εξαιρετικά μικρές ποσότητες καυσίμου αλλά αν ο οδηγός είναι άτακτος τότε αυξάνεται ανάλογα και η κατανάλωση.

Πάντως σε καμία περίπτωση η κατανάλωση κατλά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα κινούμενοι μέσα στην πόλη.

Εκτός πόλης η κατανάλωση πέφτει στα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σπορ διαθέσεις 

Στο δρόμο το νέο Ibiza απέδειξε πως έχει διατηρήσει τα σπορ χαρακτηριστικά που διαθέτουν τα ισπανικά μοντέλα μέχρι ένα σημείο βέβαια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ibiza απέδειξε ότι κινείται άνετα, γρήγορα και οικονομικά μέχρι τη στιγμή που ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται στην περιοχή των 120-130 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω και μέχρι τα 192 χλμ./ώρα που είναι και η τελική του ταχύτητα η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει ραγδαία όπως επίσης αυξάνεται και ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το κιβώτιο DSG στην χειροκίνητη λειτουργία του αποδείχθηκε σύμμαχος για τον οδηγό και κάλυπτε τις όποιες αδυναμίες που παρουσιάζει ο 1000άρης κινητήρας στις χαμηλές στροφές σε αντίθεση με τον πετρελαιοκινητήρα που αναμένουμε να δοκιμάσουμε αργότερα…

Επίσης το ισπανικό μοντέλο απέδειξε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το ESP επεμβαίνει όποτε χρειάζεται…

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο όπως επίσης και την πολύ καλή ανάρτηση που φιλτράρει αποτελεσματικά τις λακκούβες του οδοστρώματος.

Από την άλλη μεριά βέβαια θα δυσκολευτεί να αντιληφθεί γιατί το όχημά του δεν διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας αλλά ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά και πάλι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν ευκολότερη την διαδικασία παρκαρίσματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιποοδύναμη

Κιβώτιο DSG

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας και αισθητήρων παρκαρίσματος