H πτώση της ζήτησης στην κινεζική αγορά αλλά και της ζήτησης στην ΕΕ για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα φαίνεται ότι κατάφεραν να πλήξουν την Jaguar Land Rover ωστόσο και οι δύο εταιρείες δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Ειδικότερα η Jaguar Land Rover το 2019 κατέγραψε πτώση 5,9% στις πωλήσεις της οι οποίες ανήλθαν σε 557.706 μονάδες σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Οι πωλήσεις της Land Rover μειώθηκαν κατά 3,8% και ανήλθαν σε 396.105 μονάδες ενώ της Jaguar μειώθηκαν κατά 11% και ανήλθαν σε 161.601 οχήματα.
Στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου που δεν είναι άλλη από την Κίνα η JLR το 2019 σημείωσε πτώση 14% αλλά το δεύτερο εξάμηνο η εταιρεία καταγράφει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης στην χώρα. «Το 2019 ήταν ένα έτος δύο μισών. Κατά τους τελευταίους έξι μήνες παρατηρήσαμε σημαντική βελτίωση στην Κίνα, όπου η εντατική εργασία με τους αντιπροσώπους μας, σε συνδυασμό με σημαντικές βελτιώσεις των διαδικασιών και των προϊόντων, αρχίζουν να αποδίδουν» δήλωσε ο Chief Commercial Officer Felix Brautigam.
Οι συνολικές πωλήσεις της JLR αυξήθηκαν κατά 1,3% σε 52.814 το Δεκέμβριο με τις πωλήσεις της Land Rover να σημειώνουν άνοδο 9,6% με 39.442 μονάδες ωστόσο οι πωλήσεις της Jaguar μειώθηκαν κατά 17% σε 13.372 οχήματα.
Να υπενθυμίσουμε πως στις αρχές του 2019, η JLR ανακοίνωσε σχέδια για μείωση του 10% του εργατικού δυναμικού της και έχει επιδιώξει μέτρα για τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση των ταμειακών ροών κατά 2,5 δισ. λίρες. Η JLR, όπως και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει επίσης να αντιμετωπίσει την πρόκληση της παραγωγής νέων μοντέλων με μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές CO2, καθώς οι κανονισμοί της ΕΕ γίνονται ολοένα πιο σφικτοί και οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται τόσο έντονα για συμβατικά αυτοκίνητα.
Έχει συμφωνήσει μάλιστα με την BMW να αναπτύξουν από κοινού ηλεκτροκινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία θα της επιτρέψουν να μοιραστεί ένα μέρος του υψηλού κόστους της προώθησης της πράσινης τεχνολογίας.