Η κορεατική κατασκευάστρια εταιρεία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων SK On ανακοίνωσε ότι δεν έχει αποφασίσει εάν τελικά θα συνεχίσει την υλοποίηση κατασκευής ενός νέου εργοστασίου παραγωγής συσσωρευτών ενέργειας στην Τουρκία σε συνεργασία με την Ford και την τοπική Koc Holding μετά την υπογραφή του σχετικού μνημονίου συμφωνίας τον Μάρτιο.
Η εφημερίδα Dong-A Ilbo επίσης ανέφερε, ότι η SK On σχεδιάζει να εγκαταλείψει πλήρως τα σχέδια της στη γείτονα χώρα εξαιτίας του ασθενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα μάλιστα με την Korea Economic Daily, βασικά αίτια της διαφαινόμενης ακύρωσης της συμμετοχής της SK On στο όλο project είναι τα ολοένα και πιο υψηλά επιτόκια σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και η ασθενέστερη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
«Μετά την υπογραφή του μνημονίου συμφωνίας τον Μάρτιο του 2022, συζητούσαμε την κοινή επιχείρηση στην Τουρκία, αλλά οι συζητήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί. Η τελική απόφαση για τη διακοπή ή όχι των διαπραγματεύσεων σχετικά με την κοινή επιχείρηση δεν έχει ληφθεί ακόμη», αναφέρει χαρακτηριστικά η SK On σε σχετική της ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τις προγενέστερες ανακοινώσεις των Ford και SK, η νέα μονάδα στην Τουρκία θα ξεκινούσε την παραγωγή της το 2025 με ετήσια δυναμική 30 έως και 45 GWh ανά έτος. Το εργοστάσιο επρόκειτο να κατασκευάσει κυψέλες NMC υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο και θα είχε ως έδρα του μια μη κατονομαζόμενη περιοχή κοντά στην τουρκική πρωτεύουσα.
Η SK On, η οποία ανήκει πλήρως στην SK Innovation διατηρώντας μονάδες παραγωγής μπαταριών για EV σε Κίνα, Κορέα, Ουγγαρία και ΗΠΑ, αποτελεί βασικό πελάτη του Hyundai Motor Group, της VW καθώς και της Ford.
Νεότερες πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ford θα συνεργαστεί τελικά με την LG Energy Solution, και όχι με την SK On, για την κατασκευή του εν λόγω εργοστασίου στην Τουρκία, χωρίς ωστόσο η είδηση αυτή να έχει επιβεβαιωθεί…