- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Πολλά έχουν ακουστεί και άλλα τόσα έχουν γραφτεί για το φυσικό αέριο ότι είναι το φθηνότερο καύσιμο που υπάρχει στην αγορά.
Ήδη εκατομμύρια οικιακοί χρήστες απολαμβάνουν την οικονομία που προσδίδει το φυσικό αέριο ενώ η εταιρεία φυσικού αερίου πραγματοποιεί μια προσπάθεια από το 2010 να αναπτύξει και την χρήση του φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα.
Η Skoda είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες η οποία διαθέτει μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης και φυσικό αέριο) τα οποία όπως ισχυριζόταν η εταιρεία διακρίνονται για το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.
Όπως όμως αποδείχθηκε από την δοκιμή που είχαμε με την Skoda Octavia G-Tec η οικονομία στο κόστος χρήσης αποκτά νέα έννοια καθώς ένα κυριολεκτικά μεγάλο αυτοκίνητο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας για να διανύσει 343 χιλιόμετρα χρειάστηκε μόλις 9,16 ευρώ φυσικού αερίου! Ναι σωστά διαβάσατε και μάλιστα αφού είχαμε διανύσει τα 343 χιλιόμετρα η αυτονομία της δεξαμενής του φυσικού αερίου μας έδειχνε αυτονομία για ακόμη 30 χιλιόμετρα!
H Skoda Octavia G-Tec διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμου εκ των οποίων η μία είναι φυσικού αερίου με χωρητικότητα 17 κιλών με αυτονομία περίπου 400 χλμ. και η άλλη είναι η κλασική της βενζίνης (50 λίτρα) που δίνει αυτονομία στο αυτοκίνητο περίπου 800 χλμ.
Συνολικά και οι δύο δεξαμενές δίνουν μια αυτονομία πάνω από 1.200 χλμ. στην Skoda Octavia και βέβαια σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε πως για να φουλάρει κανείς την δεξαμενή του φυσικού αερίου θα δαπανήσει από 12 έως 15 ευρώ ανάλογα με την θερμοκρασία που θα έχει εκείνη τη στιγμή η ατμόσφαιρα αλλά και η δεξαμενή.
Επίσης όσοι φοβούνται για την επικινδυνότητα του καυσίμου θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως το φυσικό αέριο είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα οπότε σε περίπτωση διαρροής απλά χάνεται σε αντίθεση με το υγραέριο.
H Skoda Octavia G-Tec της δοκιμής μας κόστιζε περίπου 20.000 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε περίπου 98 ευρώ γεγονός που μειώνει περαιτέρω το κόστος χρήσης…
Κομψή και πολυτελής
Η Octavia τρίτης γενιάς δέχθηκε ένα διακριτικό αισθητικό φρεσκάρισμα με αποτέλεσμα να γίνει ακόμα πιο κομψή και πολυτελής. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν τα νέα διπλά φωτιστικά σώματα ενώ υπάρχουν διακριτικές αλλαγές στη φαρδύτερη μάσκα και τον προφυλακτήρα που διαθέτει φαρδύτερους αεραγωγούς.
Στο πίσω μέρος η Skoda Octavia διατηρεί τον γνωστό χαρακτήρα της με κυρίαρχα τα φωτιστικά σώματα στα άκρα του αμαξώματος ωστόσο το λογότυπο G-Tec κάνει την εμφάνισή του και δηλώνει τη χρήση του φυσικού αερίου. Η πέμπτη πόρτα ανοίγει με το τζάμι φυσικά αποκαλύπτοντας ένα τεράστιο χώρο αποσκευών που στην περίπτωση της G-Tec έκδοσης είναι μικρότερος και κυμαίνεται στα 460 λίτρα…
Εν αρχή ην η άνεση
Η Octavia είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, στα επίπεδα της μεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,670 μ., 2.686 χιλ.) και προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους για 5 επιβάτες. Οι πίσω κάθονται ακόμα και… σταυροπόδι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευώνπαρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί λόγω της δεξαμενής φυσικού αερίου.
Η έκδοση G-Tec δεν διαφέρει σχεδόν σε τίποτα από την βενζινοκίνητη ή πετρελαιοκίνητη έκδοση εκτός από ένα επιπλέον όργανο που βρίσκεται στον κεντρικό πίνακα που δείχνει την ποσότητα του φυσικού αερίου της δεύτερης δεξαμενής.
Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή.
Ωστόσο το βασικό χαρακτηριστικό της καμπίνας επιβατών στην Skoda Octavia έχει να κάνει με την άνεση καθώς αποδείχθηκε ότι ακόμη και 5 ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση στο εσωτερικό της χωρίς να δυσανασχετούν.
Επίσης η ποιότητα κύλισης αλλά και η ηχομόνωση κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό της Octavia G-Tec με τιμή γύρω στις 20.000 ευρώ θα λέγαμε πως διαθέτει τα πάντα καθώς η βασική έκδοση περιλαμβάνει: 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός, κεφαλής τύπου κουρτίνας και γονάτων οδηγού), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, τριάκτινο τιμόνι με διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου, υπολογιστή ταξιδίου, LED φώτα ημέρας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και ηχοσύστημα πολυμέσων. Ακόμα και το στάνταρ ηχοσύστημα Swing διαθέτει υποδοχή κάρτας SD και θύρες aux-in και USB. Στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται η πλατφόρμα SmartLink+ τις εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate ενώ το ηχοσύστημα Bolero που είχε το όχημα δοκιμής μας, διαθέτει οθόνη αφής 8-ιντσών υψηλής ανάλυσης με τεχνολογία αισθητήρα εγγύτητας. Αντίστοιχα συναντάμε επιλογές εξοπλισμού και στον τομέα της ασφάλειας με συστήματα όπως τα Front Assist με λειτουργία City Emergency Brake, Blind Spot Detect, Rear Traffic alert κ.α.
110 ίπποι
Η Skoda Octavia G-Tec της δοκιμής μας κινούνται από το γνωστό κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. και 20 χλγρ. ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διέθετε την σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.
Ωστόσο το μεγάλου ατού του κινητήρα είναι η καύση διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και αμόλυβδη) γεγονός που μεταφράζεται όπως προαναφέραμε σε εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία κυρίως τώρα που τα πετρελαιοκίνητα βρίσκονται στο στόχαστρο πολλών… παπαγάλων.
Όπως μπορείτε να διακρίνεται και εσείς στην κάτωθι φωτογραφία η αυτονομία της Octavia G-Tec μέσα στην πόλη ανέρχεται σε περίπου 1.000 χιλιόμετρα και με τις δύο δεξαμενές γεγονός που σημαίνει πως εκτός πόλης η αυτονομία αυξάνεται πολύ περισσότερο ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού πάντα…
Ασφάλεια και ποιότητα κύλισης
Η συμπεριφορά της Octavia στο δρόμο ολοκληρώνει μια συνολικά πολύ καλή εικόνα και είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλό προσθιοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο, που προσδίδει ασφάλεια και ποιότητα κύλισης.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Octavia κινείται με απόλυτη ασφάλεια και ευθύτητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αυτοκίνητο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης υποστρέφει προοδευτικά όταν αρχίσεις να το πιέζεις αλλά ποτέ σε εξελίσσεται σε κάτι επικίνδυνο. Από την άλλη μεριά οι μαλακές αναρτήσεις προσδίδουν κορυφαία άνεση.
Μέσα στην πόλη η Octavia αποδείχθηκε ευέλικτη για το μέγεθός της ωστόσο η έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος έκαναν αισθητή την απουσία τους. Από την άλλη μεριά η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και δεν μεταφέρονται περίεργοι ήχοι στην καμπίνα επιβατών.
Μόλις 11 πρατήρια
Η Skoda Octavia G-TEC θα σας φτάσει πιο μακριά και πιο οικονομικά, χωρίς κανέναν συμβιβασμό εκτός από το δίκτυο των πρατηρίων, το οποίο παραμένει πολύ περιορισμένο, μιας και υπάρχουν μόνο 6 πρατήρια στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα. Όσοι δηλαδή κινείστε από Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη σίγουρα θα βρείτε πρατήρια φυσικού αερίου όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να περιμένετε να κατασκευαστούν…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
Χώροι – Άνεση
ΚΑΤΑ
Αλλάζει μοντέλο
Περιορισμένος αριθμός πρατηρίων φυσικού αερίου