Οι μεταφορές αναμφισβήτητα αποτελούν μία σοβαρή πηγή μόλυνσης για το περιβάλλον και μάλιστα ευθύνονται για το 20% των εκπομπών CO2. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλλει στα κράτη-μέλη να μειώσουν σε ποσοστό 55% τις εκπομπές ρύπων έως το 2030 οπότε και οι πολιτικές των κυβερνήσεων θα πρέπει να έχουν στόχο τη δραστική μείωση της ρύπανσης του ατμόσφαιρας.
Στην Ελλάδα τα πράγματα φαίνεται ότι οδεύουν προς την σωστή κατεύθυνση καθώς έχουν ήδη κατατεθεί 13.000 αιτήσεις στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ενώ ένα στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό. Παράλληλα στους πέντε πρώτους μήνες επιδότησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ταξινομηθεί πάνω από 2.500 οχήματα τη στιγμή που την προηγούμενη τετραετία είχαν πουληθεί μόλις 1.100 αυτοκίνητα.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας μιλώντας για τη στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία: «Οι μεταφορές ευθύνονται για το 20% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο Πρωθυπουργός ο ίδιος είχε βάλει ως βασική προτεραιότητα το να αλλάξει η κουλτούρα και να καταλάβουμε ότι η ηλεκτροκίνηση παίζει σημαντικό ρόλο.
Όταν ξεκινήσαμε είχαν πουληθεί μόλις 1.100 ηλεκτρικά οχήματα τα προηγούμενα 4 χρόνια. Και τους πρώτους 5 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου για την ηλεκτροκίνηση από τη δική μας Κυβέρνηση ταξινομήθηκαν πάνω από 2.500 ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα ένα στα δέκα οχήματα που ταξινομούνται, ένα στα δέκα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομούνται, είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα.
Έχουμε 13.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά». Καταλαβαίνετε ότι η κοινωνία είναι έτοιμη. Ήταν έτοιμη εδώ και καιρό, αλλά τώρα όμως δίνουμε αυτό το πλέγμα κινήτρων για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε να υλοποιήσουν το όραμα και το όνειρό τους. Και φυσικά να βοηθήσουν την προσπάθεια της χώρας να προστατεύσουμε το περιβάλλον.»