Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι πρότινος διαφήμιζαν τα μοντέλα τους μέσω των παραδοσιακών καναλιών που περιλάμβαναν ηλεκτρονικά και έντυπα Μέσα Ενημέρωσης, ραδιόφωνα αλλά και τηλεόραση.
Ωστόσο όπως φαίνεται η οικονομική κρίση όσο και η έλευση του κορωνοϊού μείωσαν κατακόρυφα τις πωλήσεις και τα κέρδη κάποιων εταιρειών οι οποίες όπως αποδείχθηκε είδαν ως «σωσίβιο» την προβολή των μοντέλων τους μέσω γνωστών influencers εκτιμώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αυξήσουν τα μερίδια στην αγορά όσο και την κερδοφορία τους.
Τους τελευταίους μήνες μάλιστα κάποιες εταιρείες έχουν δαπανήσει πολλές χιλιάδες ευρώ για να συμφωνήσουν με κάποιους influencers να αναρτούν στα social media διάφορα θετικά σχόλια για τα μοντέλα τους ελπίζοντας σε αύξηση των πωλήσεων. Όμως τα πράγματα φαίνεται ότι ξέφυγαν από κάθε έλεγχο και πλέον γνωστοί influencers απαιτούν τουλάχιστον 4.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση που θα πραγματοποιούν ενώ κάποιοι από αυτούς κάνουν και εκπτώσεις καθώς στις 3 αναρτήσεις το συνολικό ποσό που απαιτούν αγγίζει τις 10.000 ευρώ αντί για τις 12.000 ευρώ που θα χρέωναν κανονικά.
Όμως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τους influencers και τα αυτοκίνητα σύμφωνα με στελέχη από τη διαφημιστική αγορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα οχήματα αποτελούν ένα άκρως ιδιαίτερο προϊόν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στις κρέμες προσώπου ή στα ενδύματα ή παπούτσια ή άλλα πολύ φθηνότερα προϊόντα που προωθούν με τον τρόπο τους οι ειδικοί των social media.
Άλλωστε ποιον σοβαρό καταναλωτή θα ενδιέφερε αν κάποιος γνωστός influencer διαφημίζει ένα μοντέλο κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας και τι έχει να πει για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς ως γνωστόν οι περισσότεροι καταναλωτές που ασχολούνται με το αυτοκίνητο είναι ενημερωμένοι και δεν περιμένουν να «συμβουλευτούν» τους… influencers!
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι περισσότεροι influencers «παραπλανούν» τους αναγνώστες καθώς στις αναρτήσεις τους δεν αναγράφουν ως οφείλουν ότι αποτελούν χορηγία από την εκάστοτε εταιρεία…
Από την άλλη μεριά οι εταιρείες αυτοκινήτων με αυτό τον τρόπο διαφήμισης υποβαθμίζουν τόσο πολύ τα μοντέλα τους καθώς τοποθετούνται ανάμεσα σε… κρέμες προσώπων, υλικά αποτριχώσεων, μέχρι και εσώρουχα!
Φοροδιαφυγή
Πέραν της παραπλάνησης που μπορεί να προκαλούν οι influencers στους αναγνώστες τους έχει προκύψει ακόμη έναν τεράστιο θέμα που έχει να κάνει με την φοροδιαφυγή καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει διαπιστώσει εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη της ΑΑΔΕ εξετάζουν να περνούν από κόσκινο όλες οι αναρτήσεις των γνωστών ή λιγότερο γνωστών influencers και στη συνέχεια να πραγματοποιείται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν έχει τελεστεί φοροδιαφυγή και το κράτος έχει χάσει χρήματα.
Τι σημαίνει ο όρος influencer
Οι influencers είναι μια έννοια που υφίσταται κυρίως στις χώρες του εξωτερικού, για αυτό και είναι δύσκολος ο ελληνικός ορισμός επί λέξει. Ο όρος προέρχεται από το ρήμα influence, που σημαίνει “επηρεάζω” – άρα γενικά αυτό το άτομο ασκεί επιρροή γύρω του. Ένας influencer δραστηριοποιείται κατά βάση στα social media μέσω υπολογιστή. Οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει να επιδείξει πράξεις που παρακινούν και εμπνέουν το κοινό με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μπορεί να θεωρηθεί influencer.
Οι influencers πραγματοποιούν αναρτήσεις για τα διαφημιζόμενα προϊόντα και οι εταιρείες του ς προτιμούν κυρίως εξαιτίας της επικοινωνίας που έχουν με τους ακολούθους τους.