Η πανδημία του κορωνοϊού είχε σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προκαλώντας διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού και κλείσιμο των εργοστασίων, μια κατάσταση που άσκησε πιέσεις στην αγορά, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ήδη με τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης.
Σύμφωνα με στοιχεία που αναφέρει η βρετανική ιστοσελίδα BuyShares.co.uk, η αθροιστική κεφαλαιοποίηση των 5 κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο υποχώρησε κατά 63 δισεκ. δολάρια εν μέσω της κρίσης, υποχωρώντας από τα 426,5 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 363,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ο όμιλος Volkswagen, κατάφερε να περιορίσει τον αντίκτυπο του κορωνοϊού κατά το α΄ εξάμηνο του έτους. Ωστόσο, η οικονομική έκθεση του ομίλου έδειξε ότι τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 23,2% από τον Ιανουάριο, φθάνοντας τα 96,1 δισ. ευρώ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του έτους.
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ο όμιλος Volkswagen ανέφερε σημαντική ετήσια μείωση 27,4% στις παραδόσεις του που αναλογούν σε 3,9 εκατομμύρια οχήματα. Στα τέλη Δεκεμβρίου, η κεφαλαιοποίηση της αγοράς του κορυφαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο ανερχόταν στα 87,6 δισ. δολάρια. Έκτοτε, μειώθηκε κατά 17,7 δισ. δολάρια, φθάνοντας τα 69,9 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο υπεύθυνος Οικονομικών και IT του Volkswagen Group, Frank Witter, δήλωσε σχετικά: “Το πρώτο μισό του 2020 ήταν από τα πιο απαιτητικά στην ιστορία της εταιρείας μας, λόγω της πανδημίας του Covid-19. Χάρη στην εξαιρετική ομαδική προσπάθεια, κατορθώσαμε να επαναφέρουμε τις λειτουργίες μας εντός του Group και μέχρι τώρα, έχουμε σταθερά καταφέρει να πλοηγηθούμε μέσα σε αυτή την άνευ προηγουμένου κρίση”.
Η Toyota, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχασε 15,4 δισ. δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της αγοράς, από τα 196,9 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 σε 181,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας αποκάλυψαν το μικρότερο τριμηνιαίο κέρδος σε εννέα χρόνια.
Τα λειτουργικά κέρδη της Toyota μειώθηκαν κατά 98% στα 131,73 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν τον Ιούνιο.
Ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, η Daimler, είχε επίσης μια εντυπωσιακή πτώση της κεφαλαιοποίησής της, μειούμενη κατά 9,1 δισ. δολάρια τους τελευταίους οκτώ μήνες, από τα 52,8 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 43,7 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.
Το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι συνολικές πωλήσεις μονάδων της Daimler μειώθηκαν κατά 34% σε 541.800 επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα.
Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν επίσης κατά 29%, φθάνοντας τα 30,2 δισεκ. ευρώ το 2ο τρίμηνο του 2020.
Η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση της Ford και της General Motors, ως οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ σε αυτήν τη λίστα, υποχώρησε κατά 20,8 δισ. δολάρια από την εμφάνιση του κορωνοϊού.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρηματιστηριακή αξία της Ford μειώθηκε από 37,9 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 27,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα, πτώση της τάξεως των 10,4 δισ. δολαρίων σε 8 μήνες.
Ως η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, η General Motors έχασε 10,4 δισεκ. δολάρια στην κεφαλαιοποίησή τους τελευταίους 8 μήνες, από 51,2 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 σε 40,8 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.