Δυσάρεστα τα νέα για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, Ταξί, φορτηγών, λεωφορείων και τρακτέρ καθώς για πρώτη φορά η τιμή του λίτρου του diesel κίνησης ξεπέρασε την αντίστοιχη τιμή του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης.
Όπως χαρακτηριστικά μπορείτε να διαπιστώσετε στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το Newsauto.gr η συντριπτική πλειοψηφία των πρατηρίων υγρών καυσίμων στα βόρεια προάστια που κινηθήκαμε είχε υψηλότερη τιμή στο πετρέλαιο κίνησης από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
Ειδικότερα σε ένα από τα πρατήρια που επισκεφθήκαμε η τιμή του λίτρου για αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων κόστιζε 1,939 ευρώ, η πιο ενισχυμένη αμόλυβδη (98 οκτάνια) κόστιζε 2,059 ευρώ και η 100άρα αμόλυβδη κόστιζε 2,245 ευρώ το λίτρο. Αντίστοιχα το απλό πετρέλαιο κίνησης κόστιζε 1,947 ευρώ το λίτρο ενώ το ενισχυμένο diesel κόστιζε 2,067 ευρώ το λίτρο.
Στο συγκεκριμένο πρατήριο υγρών καυσίμων η διαφορά μεταξύ αμόλυβδης και diesel κυμαίνονταν σε 0,008 ευρώ ενώ η διαφορά μεταξύ 98άρας αμόλυβδης και ενισχυμένου diesel κυμαίνονταν σε 0,007 ευρώ.
Στο άλλο πρατήριο που επισκεφθήκαμε η διαφορά στο λίτρο μεταξύ αμόλυβδης και diesel ανέρχονταν σε 0,03 ευρώ!
Ειδικότερα το λίτρο της απλής αμόλυβδης βενζίνης κόστιζε 2,049 ευρώ ενώ η αντίστοιχη τιμή για κάθε λίτρο diesel ανέρχονταν σε 2,079 ευρώ.
Αντίστοιχα η τιμή του λίτρου της ενισχυμένης αμόλυβδης βενζίνης (98 οκτάνια) κόστιζε 2,139 ευρώ ενώ εκείνη του ενισχυμένου πετρελαίου κίνησης ανέρχονταν σε 2,109 ευρώ. Δηλαδή η τιμή του ενισχυμένου diesel ήταν χαμηλότερη κατά 0,03 ευρώ.
Φόβοι για εκτίναξη των τιμών στις μεταφορές
Η άνοδος των τιμών του πετρελαίου κίνησης θα αποτελέσει ένα τεράστιο πρόβλημα κυρίως για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, λεωφορείων αλλά και τρακτέρ καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες καυσίμων για να κινηθούν. Αποτέλεσμα της ανόδου της τιμής του diesel κίνησης θα είναι βέβαια η αύξηση των μεταφορικών ναύλων αλλά και των προϊόντων…
Η δεύτερη κατηγορία που θα πληγεί άμεσα από την ασύμμετρη άνοδο της τιμής του diesel σε σχέση με της βενζίνης είναι οι ιδιοκτήτες Ταξί οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης του οχήματός τους να αυξάνεται οπότε θα αιτηθούν και εκείνοι αύξηση του κομίστρου.
Η τρίτη κατηγορία στην οποία θα προκληθούν τεράστια προβλήματα από την άνοδο της τιμής του πετρελαίου κίνησης είναι οι εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων (πωλητές) τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι πετρελαιοκίνητα και στα οποία θα αυξηθεί το κόστος χρήσης όπως επίσης και κατ’ επέκταση και τα έξοδα των εταιρειών.
Τέλος οι ιδιώτες καταναλωτές πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων απλά θα χρειαστεί να μειώσουν λίγο τις μετακινήσεις τους για να συγκρατήσουν χαμηλό το κόστος χρήσης το οποίο ούτως η άλλως παραμένει χαμηλότερο από το αντίστοιχο ενός βενζινοκίνητου οχήματος εξαιτίας μεγαλύτερης αυτονομίας που προσδίδει το diesel.
Αν τώρα το diesel κίνησης συνεχίσει το ράλλυ ανόδου τότε θα δούμε πολλά οχήματα να ακινητοποιούνται, φορολογικά τουλάχιστον, μέχρι να διορθωθούν τα πράγματα και να μειωθούν οι τιμές τόσο στο diesel όσο και στην αμόλυβδη βενζίνη…