Πάνω από 2,8 εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης θα χρειαστούν στην Ευρώπη, έως το 2030, περίπου κατά 15 φορές περισσότεροι έναντι αυτών που υπάρχουν σήμερα, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορούν απρόσκοπτα.
Τα παραπάνω επισημαίνουν οι ACEA και Eurelectric, καλωσορίζοντας την εστίαση της Κομισιόν στο κομμάτι της υποδομής όσον αφορά την φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πρόταση που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο αποκατάστασης για την μετά-κορωνοϊό εποχή.
Οι ενώσεις υποστηρίζουν το στόχο της χρηματοδότησης 1 εκατομμυρίου δημόσιων σημείων φόρτισης που αναφέρονται στο σχέδιο. Ωστόσο, σημειώνουν ότι αυτός ο στόχος ήταν ήδη μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, και ότι πέφτει πολύ κάτω από αυτό που θα απαιτηθεί στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Επιτροπής, θα χρειαστούν περίπου 2,8 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία φόρτισης έως το 2030 – περίπου 15 φορές περισσότερα από όσα ισχύουν επί του παρόντος σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτή η ανάγκη αναμένεται να ανεβάσει στα ύψη τη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, που τα επόμενα χρόνια θα αναγκαστούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση.
Όπως τονίζεται, «η ανάπτυξη υποδομής θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων που ορίζονται από την ΕΕ για το 2025 και το 2030, και πρέπει να ληφθούν υπόψη ότι θα χρειαστούν διαφορετικές κατηγορίες φόρτισης στους σταθμούς ώστε να εξυπηρετούν όλα τα οχήματα (ΙΧ – Φορτηγά)».
Μάλιστα υπενθυμίζεται ότι, τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα συμβατικά αυτοκίνητα, λόγω υψηλότερης ζήτησης ισχύος και ενέργειας.
Ο ACEA θεωρεί τα επόμενα χρόνια καθοριστικά, καθώς σύντομα θα αποτελέσουν ευκαιρία επένδυσης για να δημιουργηθούν τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά κτίρια δεκάδες σταθμοί φόρτισης.
Έτσι, κάθε μήνα, όσο κατασκευάζονται νέοι σταθμοί φόρτισης, τόσο θα ανεβαίνει το ποσοστό πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα βελτιώνονται και θα αναπτύσσονται οι υποδομές φόρτισης, παράλληλα με την συστηματική βελτίωση της αποθήκευσης ενέργειας στις μπαταρίες.
«Πρέπει να δούμε ταχεία δράση για την ανάπτυξη υποδομών για να δώσουμε στους καταναλωτές την εμπιστοσύνη να βγουν έξω και να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα, διασφαλίζοντας έτσι ότι ο στόλος μπορεί να ανανεωθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο», προέτρεψε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA.
«Η ενσωμάτωση της καθαρής κινητικότητας ως κάτι φυσιολογικό στην Ευρώπη απαιτεί επιτάχυνση της ανάπτυξης τόσο των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και των σημείων φόρτισης. Αυτά τα σημεία πρέπει να είναι κεντρικά και να αλληλοσυνδέονται σε οποιαδήποτε συζήτηση για το μέλλον της κινητικότητας, καθώς και σε σχέδια αποκατάστασης», δήλωσε ο Kristian Ruby, Γενικός Γραμματέας της Eurelectric.