Μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι τα λεγόμενα «εταιρικά» πρατήρια υγρών καυσίμων θεωρούνταν πιο ασφαλή από τα υπόλοιπα που λειτουργούν ιδιώτες καταναλωτές καθώς δεν είχαν καταγραφεί κρούσματα νοθείας.
Αυτό προφανώς εξακολουθεί να ισχύει για μεγάλο μέρος της αγοράς αλλά τι γίνεται όταν το βυτίο της προμηθεύτριας εταιρείας «μοιράζει» νοθευμένο καύσιμο; Σύμφωνα μάλιστα με έλεγχο που πραγματοποίησε το ΣΔΟΕ σε ιδιωτικό πρατήριο που είχε προμηθευτεί καύσιμα από την εταιρεία πετρελαιοειδών με την οποία συνεργάζεται βρέθηκε ότι η αμόλυβδη βενζίνη είναι νοθευμένη και η Περιφέρεια Αττικής επέβαλε πρόστιμο 40.000 ευρώ!
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι το βυτίο της προμηθεύτριας εταιρείας που γέμισε τις δεξαμενές του πρατηρίου βρέθηκε να έχει νοθευμένη αμόλυβδη βενζίνη!
Επομένως σε περίπτωση που κάποιος φουλάρει το ρεζερβουάρ του με νοθευμένο καύσιμο και διαπιστώσει δυσλειτουργίες στον κινητήρα είτε μεταβαίνει αμέσως στον μηχανικό του ώστε να αδειάσει το ρεζερβουάρ του είτε αν έχει μέσα χαμηλή ποσότητα καυσίμου το γεμίζει με ενισχυμένη αμόλυβδη ώστε να περιοριστούν οι όποιες πιθανές ζημιές μπορεί να προκληθούν στον κινητήρα του οχήματός του.
Ειδικότερα όπως επισημαίνεται και σε σχετική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής: «Με τη με αριθ. πρωτ. … Απόφαση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής, επιβλήθηκε πρόστιμο 40.000 ευρώ στην εταιρεία «…», για παράβαση του άρθρου 20§5 του ν.4177/13 (ΦΕΚ 173/τ.Α΄).
Σε έλεγχο που διενήργησε κλιμάκιο της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε. Αττικής στο πρατήριο υγρών καυσίμων της εταιρείας στο Μαρούσι Αττικής, βρέθηκε δείγμα Βενζίνης Αμόλυβδης 95 οκτανίων Μη Κανονικό διότι περιέχει τον ιχνηθέτη κινιζαρίνη σε συγκέντρωση 0,90 mg/l αντί της προβλεπόμενης συγκέντρωσης 3,0 mg/l και δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά.
Το δείγμα βυτίου «βενζίνης αμόλυβδης 95 οκτανίων» της προμηθεύτριας εταιρείας βρέθηκε Μη Κανονικό διότι περιέχει τον ιχνηθέτη κινιζαρίνη σε συγκέντρωση 1,00 mg/l αντί της προβλεπόμενης συγκέντρωσης 3,0 mg/l και δεν επιτρέπεται η διάθεση τού προϊόντος ως καύσιμο στην ελληνική αγορά.
Η παραπάνω παράβαση τιμωρείται διοικητικά σύμφωνα με το άρθρο 20§5 του Ν. 4177/2013 (Φ.Ε.Κ. 173/τ.Α΄/08-08-2013) και της Υ.Α. Δ19/Φ11/οικ13098/1156/7.7.2010.»
Παράνομη διακίνηση diesel κίνησης
Εκτός των πρατηρίων που νοθεύουν τα καύσιμα πλέον οι έλεγχοι στρέφονται και στα βυτία που μεταφέρουν τους διαλύτες ή τα νοθευμένα καύσιμα επιβάλλοντας πρόστιμα.
Πρόσφατα μάλιστα με απόφαση της Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής επεβλήθη, συνολικό πρόστιμο 6.500 ευρώ για παράβαση των άρθρων 20 παρ. 5 του Ν. 4177 / 2013 (ΦΕΚ 173/Α΄/ 08.08.2013 ) και 80 παρ. 1 της Υ.Α. 91354 (ΦΕΚ 2983/ Β΄/ 30.08.2017) (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ,το ύψος του οποίου καθορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 8.ii στην απόφαση Δ19/Φ.11/οικ.13098/1156/7.7.2010 (ΦΕΚ 1039 /Β΄ /07.07.2010) και του άρθρου 80 παρ. 3 περ. Α της Υ.Α. 91354 /2017 (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) (ΦΕΚ 2983/Β΄/30.08.2017) και ισχύει στον (επώνυμο και όνομα) ως παράνομου διακινητή και πωλητή ποσότητας μη κανονικού πετρελαίου κίνησης.