Επιπλέον φόρους στα καύσιμα προτείνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη για να αναπτυχθεί γρήγορα η ηλεκτροκίνηση και οι καταναλωτές να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς η χρήση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα γίνει ασύμφορη!
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal τα υψηλότερα στελέχη κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορτηγών καλούν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να επιβάλλουν πρόσθετους φόρους στα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου τα οποία ρυπαίνουν ως ένα επιπλέον μέσο για να βοηθήσουν την γρήγορη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον τονίζουν ότι η επιβάρυνση για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί επίσης να επιβληθεί μέσω νέων διοδίων στους αυτοκινητόδρομους αν δεν θέλουν να επιβάλλουν νέους φόρους στα καύσιμα.
«Πρέπει να φορολογήσουμε τους ρύπους στην αντλία καυσίμων», δήλωσε ο Markus Duesmann, επικεφαλής της Audi AG.
Κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ωστόσο αντιμετωπίζουν ένα δίλημμα καθώς η συντριπτική τους πλειοψηφία κατασκευάζει και προωθεί οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μια πιθανή αύξηση των φόρων στα καύσιμα θα βλάψει και τις πωλήσεις τους.
Μέχρι λοιπόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν ανταγωνιστικά των συμβατικών μοντέλων οι κατασκευαστές θα πρέπει να τα διαθέτουν σε άκρως δελεαστικές τιμές ώστε να αντισταθμίσουν τις τεράστιες επενδύσεις που πραγματοποιούν.
Ο Herbert Diess, CEO της Volkswagen, έχει ζητήσει από καιρό να αυξηθεί ο φόρος εκπομπών CO2, λέγοντας πως τα 25 ευρώ ανά τόνο εκπομπών άνθρακα που ισχύει στη Γερμανία είναι πολύ λίγα, προτείνοντας η Γερμανία να αυξήσει τον συγκεκριμένο φόρο στα 100 ευρώ, όπως συμβαίνει στη Σουηδία.
Πρόσφατα, οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Daimler Truck, της MAN, της Scania, της DAF, της Volvo και της ευρωπαϊκής μονάδας φορτηγών της Ford κάλεσαν τους Ευρωπαίους ηγέτες να καταργήσουν τη βοήθεια για το diesel καθώς η τιμή του παραμένει χαμηλή με αποτέλεσμα να αποθαρρύνονται οι μεταφορείς εμπορευμάτων από τη χρήση ηλεκτρικών φορτηγών.
Οι εταιρείες κατασκευής φορτηγών προτείνουν όλα τα διόδια να βασίζονται στις εκπομπές CO2 ώστε οι μεταφορικές εταιρείες να μεταβούν πολύ πιο γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση.
Ο CEO της Daimler Truck, Martin Daum, δήλωσε πως ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργηθούν ίσοι όροι ανταγωνισμού ανάμεσα στα ηλεκτρικά και στα φορτηγά που καταναλώνουν πετρέλαιο, θα ήταν να εξαιρέσουμε τα ηλεκτρικά φορτηγά από την πληρωμή των διοδίων, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα διόδια στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, έτσι ώστε να καλυφθεί το κόστος της επίδρασης τους στις εκπομπές CO2.
Πάντως η επιβολή νέων φόρων στα καύσιμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι απίθανο να ισχύει στις ΗΠΑ καθώς ο νέος Πρόεδρος Biden απέρριψε τις εκκλήσεις του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ να επεκτείνουν τους φόρους καυσίμων ως υποκατάστατο της αύξησης των φόρων εταιρειών ώστε να ενισχυθεί μεταξύ άλλων και η ηλεκτροκίνηση.
Η κυβέρνηση Biden δήλωσε ότι η αύξηση των φόρων στα καύσιμα θα επιβαρύνει άδικα τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος. Το σχέδιο του κ. Biden απαιτεί επιπλέον αλλαγή φορολογικών επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων με κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα.
Ο William Todts, αναλυτής του ομίλου Transport & Setting, δήλωσε ότι οι φόροι στα καύσιμα μπορεί να μην είναι ένα από τα καλύτερα μέσα για να επηρεάσουν τους πελάτες να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να είναι αποτελεσματικοί, οι φόροι πρέπει να είναι οδυνηρά υπερβολικοί και αυτό είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις όπως είχε συμβεί και στη Γαλλία το 2018 με τις διαμαρτυρίες των γνωστών… κίτρινων γιλέκων οι οποίες προκλήθηκαν από την αύξηση των καυσίμων!