Πριν λίγους μήνες οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων κυριολεκτικά δεν έβρισκαν πελάτη να δώσουν κάποιο διαθέσιμο όχημα από τον στόλο τους. Σήμερα όμως με την άρση των περιοριστικών μέτρων το να επισκεφθεί κάποιος ένα κατάστημα ενοικίασης αυτοκινήτων κυρίως σε αεροδρόμια είναι προς το παρόν ουτοπικό.
Όπως επισημαίνει η Bild σε σχετικό δημοσίευμα την περασμένη εβδομάδα κάποιος καταναλωτής χρειάζονταν ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο για σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να μεταβεί από την Φρανκφούρτη στη Βόρεια Γερμανία και προσπάθησε να πραγματοποιήσει μια online κράτηση 24 ώρες νωρίτερα. Μόλις μία εταιρεία ενοικίασης είχε διαθέσιμο όχημα και μάλιστα σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή.
Ο καταναλωτής αναγκάστηκε να πληρώσει 402,36 ευρώ για να ενοικιάσει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Β για μόλις μία ημέρα εκ των οποίων η βασική τιμή ενοικίασης ανέρχονταν σε 267,48 ευρώ, σε 122,7 ευρώ για την παράδοση του οχήματος στη Βόρεια Γερμανία. Επιπλέον ο καταναλωτής καλύπτονταν για μία απόσταση έως 500 χιλιόμετρα και το κάθε επιπλέον χιλιόμετρο που θα πραγματοποιούσε με το ενοικιαζόμενο όχημα θα χρεώνονταν με 0,55 ευρώ!
Στελέχη από τον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων επισημαίνουν στην Bild πως τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες αύξησης της ζήτησης και κατ΄επέκταση των τιμών: «Βιώνουμε την υψηλότερη ζήτηση λόγω της χαλάρωσης των μέτρων ενώ την ίδια στιγμή ο διαθέσιμος στόλος αυτοκινήτων είναι πολύ μικρότερος εξαιτίας του κορωνοϊού ενώ παράλληλα βιώνουμε και μια αναπροσαρμογή των τιμών.»
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Bild διαπίστωσε ότι όλες σχεδόν οι εταιρείες ενοικιάσεων διατηρούν σε πολύ υψηλά επίπεδα τις τιμές ενοικίασης και μάλιστα αν κάποιος θέλει να ενοικιάσει ένα αυτοκίνητο πόλης για μόλις μία ημέρα οι τιμές διάθεσής του ξεκινούν από 180 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τα 291 ευρώ!
Προς το παρόν οι υψηλές τιμές είναι αδύνατο να αλλάξουν εξαιτίας και της έλλειψης των αυτοκινήτων που προκαλούν οι ημιαγωγοί με αποτέλεσμα μόνο στη Γερμανία οι εταιρείες ενοικιάσεων να έχουν δεκάδες χιλιάδες λιγότερα διαθέσιμα αυτοκίνητα.
Επιπλέον, αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαστών Αυτοκινήτων Γερμανίας, Jens Eric Hilgerloch στην εφημερίδα «Αutomobilwoche», λόγω της κρίσης με τα τσιπ, το επόμενο έτος θα καταγραφεί έλλειψη 75.000 αυτοκινήτων από την αγορά ενοικιαζόμενων και οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές.
Τα προβλήματα στην παράδοση των τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία εκδηλώνονται όμως με πολλούς τρόπους. Όπως επισημαίνει η «Automobilwoche», γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδίδει αυτοκίνητα με περιορισμένο εξοπλισμό σε σχέση με ό,τι είχε παραγγείλει ο πελάτης. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται και η τιμή, ενώ ο αγοραστής δικαιούται να υπαναχωρήσει από την παραγγελία του χωρίς κόστος. Δεν μπορεί ωστόσο, διευκρίνισε η εταιρία, να υπολογίζει ότι αργότερα θα συμπληρωθεί ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου του, ενώ έχει τη δυνατότητα να περιμένει μέχρις ότου είναι διαθέσιμος ο επιθυμητός εξοπλισμός και να παραλάβει τότε το όχημά του…