- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Μέχρι σήμερα ακούγαμε για «βρώμικα» πετρελαιοκίνητα ΙΧ, dieselgate, παράνομα λογισμικά και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς για τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες.
Ωστόσο η κυβέρνηση μιας χώρας έχει ανακοινώσει πως θα απαγορεύσει τις πωλήσεις καινούριων βενζινοκίνητων αλλά και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2040 αλλά πλέον δέχεται πιέσεις να επιβάλει την απαγόρευση δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή από το 2030!
Ο λόγος για την Βρετανία όπου ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan αλλά και άλλοι δήμαρχοι καλούν την κυβέρνηση της Τερέζα Μέι να επισπεύσει την υποβολή του σχεδίου απαγόρευσης καινούριων αυτοκινήτων κατά 10 χρόνια νωρίτερα ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα.
Ειδικότερα η κυβέρνηση της Τερέζα Μέι ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2040, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίσει κανείς αν θα επιτρέπεται η πώληση υβριδικών οχημάτων.
Η κυβέρνηση αναμένεται να παρουσιάσει λεπτομερώς τις προτάσεις σε ένα πρόγραμμα “Road to Zero” σύντομα, αλλά ο Khan συμμάχησε μαζί άλλους δημάρχους από το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ, την Οξφόρδη, το Σέφιλντ και το Μπρίστολ και ζητούν την ταχύτερη εφαρμογή των μέτρων.
«Η απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου το 2030, η παροχή υποστήριξης για την παροχή ζωνών καθαρού αέρα στις πόλεις και η καθιέρωση ενός εθνικού συστήματος ανανέωσης των οχημάτων θα βελτιώσει δραματικά την ποιότητα του αέρα και την υγεία μας», δήλωσε ο Khan.
Οι πόλεις και τα έθνη σε όλο τον κόσμο εισάγουν περιορισμούς ή απαγορεύουν τη χρήση οχημάτων που κινούνται με κινητήρες καύσης τα επόμενα χρόνια για τη μείωση των υψηλών επιπέδων ρύπανσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ισχυρίστηκαν ότι τα καθαρότερα μοντέλα πετρελαίου παίζουν ρόλο στη μείωση των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά πολλά κράτη ήδη επιβάλουν υπέρογκους φόρους εξαιτίας του dieselgate με αποτέλεσμα το κόστος χρήσης να γίνει ασύμφορο…