Άκρως «επικίνδυνη» χαρακτηρίζουν στελέχη από την αγορά των καυσίμων την υπερβολική αύξηση που καταγράφει το diesel κίνησης την τελευταία εβδομάδα σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα η οποία εξανεμίζει το όφελος που είχαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ενώ παράλληλα εκτοξεύει το μεταφορικό κόστος στα φορτηγά αλλά και στα λεωφορεία… Παράλληλα κατακόρυφα ανεβαίνει και το κόστος κίνησης των τρακτέρ και ειδικών μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται σε έργα υποδομών.
Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr διαπίστωσε ότι την τελευταία εβδομάδα το ποσό αύξησης που καταγράφηκε στην μέση τιμή του diesel κίνησης ήταν διπλάσιο σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό αύξησης που σημειώθηκε στην αμόλυβδη βενζίνη και πολλαπλάσιο σε σχέση με το Υγραέριο κίνησης.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων από τις 3 έως και τις 9 Μαρτίου σημείωσε άνοδο 0,109 ευρώ το λίτρο.
Αντίστοιχα η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 100 οκτανίων από τις 3 έως και τις 9 Μαρτίου σημείωσε άνοδο 0,104 ευρώ το λίτρο.
Αντίθετα η αύξηση που σημείωσε το diesel κίνησης μεταξύ 3 και 9 Μαρτίου ανήλθε σε 0,197 ευρώ το λίτρο!
Ιδιαίτερα χαρούμενοι θα πρέπει να είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων με Υγραέριο καθώς η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε μόλις 0,044 ευρώ σημειώνοντας την μικρότερη άνοδο μεταξύ των καυσίμων.
Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στις 3 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 1,944 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,094 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,685 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,086 ευρώ.
Στις 4 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 1,968 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,106 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,723 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,094 ευρώ.
Στις 5 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 1,988 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,112 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,755 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,101 ευρώ.
Στις 6 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 1,994 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,132 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,770 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,105 ευρώ.
Στις 7 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 1,998 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,142 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,779 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,107 ευρώ.
Στις 8 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 2,031 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,174 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,836 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,118 ευρώ.
Στις 9 Μαρτίου η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ανήλθε σε 2,053 ευρώ, στην super αμόλυβδη 100 οκτανίων σε 2,198 ευρώ, στο diesel κίνησης σε 1,882 ευρώ και στο Υγραέριο σε 1,130 ευρώ.
Εξανεμίζεται το όφελος – Τραγική η κατάσταση σε φορτηγά και λεωφορεία
Η αυξήσεις στο diesel κίνησης που καταγράφηκαν στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες έχουν μειώσει πάρα πολύ την «ψαλίδα» στην τιμή με την αμόλυβδη βενζίνη σε σχέση με προηγούμενες εβδομάδες ή μήνες.
Η διαφορά μεταξύ των τιμών στα δύο καύσιμα στις 9 Μαρτίου είχε μειωθεί πλέον σε μόλις 0,171 ευρώ το λίτρο ενώ στις 3 Μαρτίου η αντίστοιχη διαφορά μεταξύ των τιμών στα δύο καύσιμα ανέρχονταν σε 0,259 ευρώ το λίτρο!
Με λίγα λόγια αν συνεχιστούν αυτές οι υπέρμετρες αυξήσεις στο diesel κίνησης σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη τότε το όφελος που είχαν οι ιδιοκτήτες οχημάτων πετρελαίου θα μειωθεί στο ελάχιστο…
Από την άλλη μεριά οι ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων μάλλον θα πρέπει να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη κάθε φορά που θα επισκέπτονται κάποιο πρατήριο υγρών καυσίμων με αποτέλεσμα οι τιμές στο μεταφορικό έργο να «εκτοξευθούν»!
Τι γίνεται στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη την υψηλότερη μέση τιμή στο diesel κίνησης την έχει η Σουηδία με 2,484 ευρώ το λίτρο ενώ η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται σε 2,114 ευρώ. Όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι ακριβότερη από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
Στη Νορβηγία οι τιμές βενζίνης και diesel είναι σχεδόν ίδιες με το πρώτο καύσιμο να πωλείται έναντι 2,481 ευρώ το λίτρο και το δεύτερο έναντι 2,475 ευρώ το λίτρο.
Στο Βέλγιο επίσης η τιμή του diesel κίνησης (2,079 ευρώ) πωλείται ακριβότερα από την βενζίνη (1,946 ευρώ) το λίτρο.
Στην Γαλλία επίσης η τιμή του diesel κίνησης (1,976 ευρώ) πωλείται ακριβότερα από την βενζίνη (1,930 ευρώ) το λίτρο.
Στην Γερμανία επίσης η τιμή του diesel κίνησης (2,032 ευρώ) πωλείται ακριβότερα από την βενζίνη (2,011 ευρώ) το λίτρο.