- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Χαράς ευαγγέλια θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2018 καθώς και ο 11ος μήνας του έτους που διανύουμε έκλεισε με θετικό πρόσημο έστω και μονοψήφιο.
Ωστόσο κανείς δεν είναι ιδιαίτερα χαρούμενος και βέβαια ενόψει των εκλογών η αβεβαιότητα έχει αρχίσει να πλανάται στην φύση όλη.
Οι εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων επιδιώκουν να πουλήσουν περισσότερα αυτοκίνητα για να μπορέσουν να διατηρήσουν τις εξουσιοδοτημένες αντιπροσωπείες που διαθέτουν ενώ από την άλλη μεριά οι έμποροι μεταχειρισμένων προσπαθούν να ανταγωνιστούν τους επιτήδειους συναδέλφους τους που αυξάνονται και πληθύνονται.
Στη μέση είναι οι καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν για όλους τους παραπάνω αλλά και για το κράτος την αγελάδα που αρμέγουν καθημερινά. Όμως πρέπει να θυμούνται πως από το πολύ το άρμεγμα η αγελάδα μπορεί να ψοφήσει και τότε οι συνέπειες θα είναι τραγικές για όλους…
Πέραν των παραπάνω ο Νοέμβριος αποδείχθηκε ένας εξαιρετικός μήνας για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με την αγορά να καταγράφει άνοδο 6,5% και να ανέρχεται σε 6.944 μονάδες έναντι 6.523 ομάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Πάντως το εντυπωσιακό εύρημα στις πωλήσεις νέων ΙΧ τον Νοέμβριο αφορά στην Mercedes η οποία πραγματικά αποδείχθηκε ότι είναι η αγαπημένη εταιρεία των Ελλήνων καταναλωτών.
Ωστόσο το περίεργο είναι πως εν μέσω οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα τον 11ο μήνα πουλήθηκαν περισσότερες Mercedes απ’ ότι Ford, Fiat, Ηyundai, Skoda, Renau;t, Dacia, κ.ά. φίρμες οι οποίες διαθέτουν πολύ φθηνότερα μοντέλα.
Και μην υποθέσει κανείς πως πουλήθηκε μονοψήφιος ή διψήφιος αριθμός Mercedes γιατί θα κάνει μεγάλο λάθος καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 381 κομμάτια εκ των οποίων τα 200 σε ιδιώτες καταναλωτές και βρέθηκε στην 7η θέση του πίνακα των πωλήσεων για το μήνα Νοέμβριο.
Τώρα είναι εύλογο να αναρωτηθεί κανείς πως είναι δυνατόν με τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ να έρχονται, τις δόσεις του φόρου εισοδήματος επίσης να έρχονται, τον ΦΠΑ αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας εις διπλούν μάλλον έχει έρθει η ανάπτυξη για την Mercedes αλλά όχι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με πολύ φθηνότερα μοντέλα ή κάποιοι συνεχίζουν να βγάζουν από σεντούκια και στρώματα χρήματα που είχαν κρύψει για κάποια ανάγκη ή λόγω capital controls.
Όπως και να έχει το θέμα η Mercedes κατάφερε να… ξεπουλήσει το Νοέμβριο και φαίνεται πως οι διαφημίσεις που έχει ρίξει παντού έχουν πιάσει τόπο. Που να δείτε τι έχει να γίνει αν κερδίσει και τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ελλάδα. Ή μήπως εκεί υπάρχει μαστίγιο και…καρότο;
Οι πωλήσεις σε επίπεδο 11μηνου ανήλθαν σε 98.145 ΙΧ έναντι 82.687 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 18,7%.
Πρωτιά για την Toyota
Η Toyota για ακόμη ένα μήνα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στις πωλήσεις καθώς το Νοέμβριο αποτέλεσε τη μοναδική εισαγωγική εταιρεία η οποία κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 1.000 μονάδων (1.063) καταγράφοντας αύξηση 34,8%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 549 πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση 32,3%.
Η VW βρέθηκε στην τρίτη θέση με 531 οχήματα και αύξηση 13,5% ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Opel με 487 οχήματα και αύξηση 20,8%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Citroen με 408 πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση 42,2%.
Το Νοέμβριο πάντως είχαμε σημαντική αύξηση των πωλήσεων λιανικής οι οποίες κατέλαβαν το 59% του συνόλου και οι εταιρικές πωλήσεις να περιοριστούν σε μόλις 41%.
Σε επίπεδο έτους η Toyota βρίσκεται ήδη ένα βήμα πριν την κατάκτηση του… τίτλου για το 2018 έχοντας καταγράψει 11.149 πωλήσεις στο 11μηνο και ακολουθεί η VW με 8.684, η Peugeot με 7.913, η Nissan με 7.647, η Fiat με 6.762 και η Opel με 6.647.
Όπως μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς σκληρές αναμένεται να είναι οι αναμετρήσεις τον Δεκέμβριο για τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης πεντάδας καθώς η πρώτη θέση θεωρείται πως έχει ήδη κατακτηθεί από την Toyota.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Νοέμβριος 2018-2017
Εταιρεία | Νοέμ. 2018 | Νοέμ. 2017 | Διαφ.% | |
Toyota | 1069 | 793 | 34,80 | |
Peugeot | 549 | 414 | 32,61 | |
Opel | 531 | 468 | 13,46 | |
Citroen | 487 | 403 | 20,84 | |
Suzuki | 408 | 287 | 42,16 | |
Mercedes | 389 | 304 | 27,96 | |
Ford | 369 | 408 | -9,56 | |
Nissan | 368 | 398 | -7,54 | |
Fiat | 324 | 383 | -15,40 | |
Hyundai | 321 | 298 | 7,72 | |
Renault | 267 | 381 | -29,92 | |
Skoda | 228 | 235 | -2,98 | |
BMW | 220 | 239 | -7,95 | |
Volvo | 217 | 151 | 43,71 | |
Audi | 143 | 209 | -31,60 | |
Kia | 130 | 116 | 12,10 | |
Mini | 127 | 145 | -12,41 | |
Seat | 105 | 101 | 3,96 | |
Dacia | 58 | 111 | 47,70 | |
Honda | 55 | 58 | -5,17 | |
Smart | 52 | 68 | -23,50 | |
Jeep | 44 | 135 | -67,41 | |
Alfa Romeo | 41 | 44 | -6,82 | |
Mitsubishi | 22 | 23 | -4,30 | |
Land Rover | 12 | 12 | 0,00 | |
Jaguar | 8 | 5 | 60,00 | |
Lexus | 6 | 3 | 100,00 | |
Porsche | 3 | 7 | -57,10 | |
Λοιπά | 10 | 10 | 0,00 | |
Σύνολο | 6944 | 6523 | 6,50 |