«Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον για να μην πω ότι είναι ήδη το παρόν που είναι ήδη εδώ. Και θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε Εθνικό επίπεδο ποιος είναι ο στόχος τον οποίο θέτουμε στην Ελλάδα ως όριο για να απαγορεύουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά ώστε να προσαρμοστεί σε αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει όμως ταυτόχρονα και η ενέργεια η οποία παράγεται και καταναλώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι ενέργεια πράσινη» σημείωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή, κατά την κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών σχετικά με τη στρατηγική για την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία.
Επίσης σε σχέση με τις μεταφορές ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι: «Οι μεταφορές έχουν να κάνουν και με ζητήματα που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα κλάδους στους οποίους η χώρα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως η ναυτιλία. Δεν είναι καθόλου προφανές ότι μια μπαταρία μπορεί να κινήσει ένα μεγάλο πλοίο. Δεν έχει αυτή τη δυνατότητα καθώς θα πρέπει να ζυγίζει δέκα φορές παραπάνω από όσο ζυγίζει το πλοίο. Οπότε εκεί οι λύσεις που πρέπει να εξετάσουμε πρέπει να είναι άλλες πιο ακριβές όπως τα συνθετικά καύσιμα ή νέες τεχνολογίες που ακόμη δεν έχουν χρησιμοποιηθεί όπως κυψέλες υδρογόνου.»
Επίσης ο Πρωθυπουργός κατά τη έναρξη της ομιλίας του επισήμανε ότι: ««Αισθάνομαι πως επιστρέφω σε έναν χώρο που μου είναι οικείος γιατί ξεκίνησα την κοινοβουλευτική μου διαδρομή ως μέλος της επιτροπής Εμπορίου και από το 2007 έως το 2009 διετέλεσα πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος. Μετά τις πυρκαγιές του 2007 η ελληνική κοινωνία συνειδητοποίησε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Υπήρξε τολμηρή η απόφαση της κυβέρνησης μας για την δρομολόγηση ενός γρήγορου και τολμηρού προγράμματος απολιγνιτοποίησης, που μας επέτρεψε να μειώσουμε σημαντικά το αποτύπωμα μας στο διοξείδιο του άνθρακα…
«Έχουμε θέσει τον φιλόδοξο στόχο ως ΕΕ να μειώσουμε κατά 55% τις εκπομπές μας ως το 2030 και το ζητούμενο είναι πως θα περιγράψουμε με σαφήνεια και σε εθνικό επίπεδο έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα 30 χρόνια ώστε να είμαστε συνεπείς με τους ευρωπαϊκούς στόχους μηδενισμού των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Ένας νέος κλιματικός νόμος, ένας νόμος – πλαίσιο για τα επόμενα 30 χρόνια, πιστεύω ότι στην παρούσα συγκυρία έχει τεράστια σημασία» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η πρόκληση δεν αφορά τόσο την δική μας γενιά, αλλά πρωτίστως την επόμενη γενιά που πρέπει να βγει και να στηρίξει αυτές τις αλλαγές» σημείωσε στη συνέχεια της ομιλίας του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Σε τεχνοκρατικό επίπεδο θα πρέπει να έχουμε τη στήριξη συγκεκριμένων αναλυτικών εργαλείων για να προδιαγράψουμε δράσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια» συμπλήρωσε και ανέφερε πως σύμφωνα με μελέτη της Mckinsey «η μετάβαση σε μία πράσινη οικονομία μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας από αυτές, που θα χαθούν. Επίσης η προβλεπόμενη παρέμβαση κατά τη Mckinsey, θα μας κοστίσει λιγότερο εάν κατανεμηθεί με δίκαιο τρόπο» τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Θεωρώ αυτή τη συζήτηση εξαιρετικά χρήσιμη και γόνιμη. Να προσέλθουμε σε αυτήν με χρήσιμες ιδέες που η κυβέρνηση θα τις λάβει υπ’ όψιν της κατά την διαβούλευση» συνέχισε για να συμπληρώσει ότι: «πιστεύω πως αυτή η συζήτηση διατρέχει οριζόντια όλο το ιδεολογικό φάσμα, καθώς αφορά σε μία απειλή εναντίον του πλανήτη μας» είπε ολοκληρώνοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Πρωθυπουργός.
Επειδή η κλιματική αλλαγή είναι ήδη εδώ, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, οφείλουμε παράλληλα με όλες αυτές τις δράσεις να εξετάσουμε και τα ζητήματα της προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. «Δεν είναι μόνο το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και το νέο ΕΣΠΑ που έχει σημαντικούς πόρους. Για πρώτη φορά δε, υπάρχει διακριτό πρόγραμμα για την Πολιτική Προστασία ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ» ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
«Κλείνω με μία ευχή: η Ελλάδα να μην είναι ουραγός αλλά πρωταγωνιστής, με τολμηρές αποφάσεις, έξυπνες πολιτικές, κινητοποίηση δημοσίων πόρων όπου αυτό είναι αναγκαίο, ώστε αυτή τη μεγάλη υπαρξιακή κρίση να τη μετατρέψουμε σε μία μεγάλη ευκαιρία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του.