Η πανδημία του κορωνοϊού έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς οι οποίοι υπό τον φόβο εξάπλωσης της πανδημίας στρέφονται σε καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους.
Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση εγκυμονεί κινδύνους καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου πάρα πολλοί καταναλωτές στρέφονται σε παλαιά φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με κίνδυνο να επιβαρυνθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Οι κυβερνήσεις στα κράτη-μέλη μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα προσπαθούν με κάθε τρόπο να αυξήσουν τα δρομολόγια των Μέσω Μαζικής Μεταφοράς ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός αλλά οι πολίτες όπως αποδεικνύεται αναζητούν άλλους τρόπους για να μετακινηθούν και εκτός της χρήσης αυτοκινήτων επιλέγουν τα ποδήλατα αλλά και τα δίκυκλα.
Σύμφωνα με έρευνα της HIS Market που δημοσίευσε το Reuters επισημαίνεται ότι καταγράφεται σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όπως επίσης και η αναζήτησή τους μέσω του Διαδικτύου και μάλιστα για φθηνά και πολύ ρυπογόνα μοντέλα.
Από την άλλη μεριά όσοι επιλέγουν καινούρια αυτοκίνητα βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν καθώς μετά την πανδημία οι πωλήσεις τους καταγράφουν διψήφιο ποσοστό πτώσης.
Ωστόσο, τα παλαιά μεταχειρισμένα καταγράφουν πολλαπλάσια ποσοστά ανόδου από τα καινούρια αυτοκίνητα σύμφωνα με τα στοιχεία της HIS Market που δημοσίευσε το Reuters.
Για παράδειγμα στη Γαλλία οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 16% το τρίτο τρίμηνο ενώ οι πωλήσεις των καινούριων ΙΧ σημείωσαν πτώση 5%. Επίσης φέτος οι καταναλωτές προτίμησαν αυτοκίνητα με ηλικίες άνω των 15 ετών καταρρίπτονταν κάθε ρεκόρ σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Στην Ισπανία οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σύμφωνα με την έρευνα της IHS Market κατέγραψαν άνοδο 25% και μάλιστα οι ταξινομήσεις οχημάτων με ηλικίες άνω των 20 ετών σημείωσαν άνοδο 25% και στα μοντέλα με ηλικίες άνω των 15 ετών το ποσοστό ανόδου κυμάνθηκε σε 16%.
Η αναζήτηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μέσω του Διαδικτύου σύμφωνα με το Reuters και το AutoScout24 αυξήθηκε για οχήματα με ηλικίες άνω των 15 ετών από το καλοκαίρι σε Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία, Ιταλία και Ολλανδία.
Μάλιστα το ποσοστό ανόδου για αυτοκίνητα με ηλικίες άνω των 20 ετών ξεπέρασε σε πολλά κράτη-μέλη ακόμη και το 80%.
Τα νέα δεδομένα ίσως προκαλέσουν κλυδωνισμούς τους φιλόδοξους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών CO2 καθώς θα αυξηθούν τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα που θα κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Επίσης τα παλαιότερα οχήματα ενδέχεται να προκαλέσουν περισσότερα ατυχήματα με αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια ενώ είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε υψηλότερα ασφάλιστρα, καθώς δεν διαθέτουν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας των καινούριων μοντέλων.