Τραγική είναι η κατάσταση που καταγράφεται στις εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην χώρα μας με τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) να εκπέμπει SOS και να ζητά άμεσα στήριξης από το υπουργείο Οικονομικών.
Παράλληλα σε επιστολή που απέστειλαν προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ επισημαίνουν μεταξύ άλλων πως έχουν παγώσει οι εκτελωνισμοί και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Άλλωστε είναι γνωστό πως όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έρχονται στην Ελλάδα και δεν έχουν ΚΤΕΟ σε ισχύ δεν μπορούν να εκτελωνιστούν ούτε να εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας καθώς απαιτείται ο έλεγχός τους από τα εγχώρια ΚΤΕΟ τα οποία όμως είναι κλειστά!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να μην έχουν αντικείμενο εργασίας αλλά να παραμένουν ανοικτά τα καταστήματά τους.
Το Carpress.gr δημοσιεύει αποκλειστικά την επιστολή που απέστειλε ο ΣΕΕΑΕ στο υπουργείο Οικονομικών στην οποία αναφέρουν ότι: «Εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς πανδημίας που έχει πλήξει τη χώρα μας και τόσα άλλα κράτη και οικονομίες του κόσμου ο ΣΕΕΑΕ εκπέμπει SOS εκ μέρους όλων των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή και καλεί την Πολιτεία να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, με την ελπίδα να περισωθεί κάτι μέσα σε αυτό τον όλεθρο των ημερών.
Για αυτό, θεωρούμε ζωτικής σημασίας για χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες του κλάδου την άμεση ψήφιση και εφαρμογή της – εδώ και πολύ καιρό – επικείμενης αλλαγής στον τρόπο φορολόγησης και εκτελωνισμού οχημάτων από χώρες του εξωτερικού. Οι συνεχείς αναβολές στην ψήφιση των σχετικών μέτρων έχουν φέρει σε καθεστώς ομηρίας χιλιάδες οχήματα και έχουν προκαλέσει ήδη ολέθριες απώλειες στα οικονομικά χιλιάδων επαγγελματιών αλλά και απλών ιδιωτών που περιμένουν εις μάτην -μήνες τώρα- το νέο φορολογικό πλαίσιο ενώ βλέπουν παράλληλα την περιουσία τους να χάνει αξία. Αποτέλεσμα είναι να έχουν παγώσει ολοκληρωτικά οι εκτελωνισμοί και οι εισαγωγές, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο την ήδη κατακερματισμένη οικονομία.
Θεωρούμε αυτονόητο ότι εφόσον η Κυβέρνηση αποφάσισε ότι οι εμπορίες αυτοκινήτων πρέπει να είναι ανοιχτές, τότε θα πρέπει να υπάρχει και το αντίστοιχο πλαίσιο για να μπορέσει να κινηθεί η αγορά σε κάποιο βαθμό. Τα μέλη της διοίκησης του ΣΕΕΑΕ αφιλοκερδώς και βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία τους (πχ. με φυσική παρουσία στην Επιτροπή Ιστορικού Τέλους) συμβάλλουν στο μέγιστο δυνατό στο να συνεχίζονται οι εκτελωνισμοί και κατ’ επέκταση το εμπόριο όπως και τόσοι άλλοι επαγγελματίες του κλάδου που αναγκάζονται να έχουν τα καταστήματά τους ανοιχτά, άλλα θα πρέπει και η Πολιτεία να λάβει τα αναγκαία μέτρα για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το πρωτοφανές καθεστώς.
Για αυτό προτείνουμε την άμεση εφαρμογή του νέου φορολογικού πλαισίου με τη μορφή κατεπείγοντος έτσι ώστε να αποσυμφορηθεί σιγά σιγά ο τεράστιος όγκος ατελώνιστων οχημάτων που περιμένουν το νέο και πιο ευνοϊκό καθεστώς αφενός και αφετέρου να δοθεί τουλάχιστον 3μηνη παράταση για τον εκτελωνισμό οχημάτων που έχουν εισαχθεί ή θα εισαχθούν το προσεχές χρονικό διάστημα ούτως ώστε να διευκολυνθούν ταμειακά οι επιχειρήσεις που εύλογα στερούνται ρευστότητας αυτήν την περίοδο.»
Επιστολή και από τους εκτελωνιστές
Μία ακόμη επιστολή έλαβε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών η οποία εστάλη από την Ομοσπονδία Εκτελωνιστών της Ελλάδος (ΟΕΤΕ) στην οποία επισημαίνονται τα τεράστια προβλήματα με τα οποία έχει βρεθεί αντιμέτωπος ένας ολόκληρος κλάδος.
Ειδικότερα στην επιστολή οι εκτελωνιστές αναγράφουν ότι: «Με αφορμή κάποιες καταφθάνουσες δημοσιονομικές υποχρεώσεις συγκεκριμένων Οικονομικών Φορέων, επιτρέψτε μας επανερχόμενοι στα υπ’ αριθμόν 57/03.04.2020 % 60/07.04.2020 σχετικά έγγραφά μας να υπενθυμίσουμε ότι είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία, η έγκαιρη επίλυση των προβλημάτων που θα προκύψουν.
Συγκεκριμένα με το υπ’ αριθμόν 57/03.04.2020 προτείνουμε επίλυση του ζητήματος της προθεσμίας των ΔΑΟ (για τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων), κάθε 15η εκάστου μήνα και τούτο λόγω των μέτρων που έλαβε η Πολιτεία για κλείσιμο των καταστημάτων κι επιχειρήσεων εμπορίας αυτοκινήτων, κ.λπ.
Η 75ήμερη αναστολή πληρωμών των επιταγών, δημιούργησε οικονομική ασφυξία και αφαίρεση κάθε δυνατότητας στις Φορολογικές Αποθήκες (κυρίως αλκοολούχων πορτών) για να καταβάλλουν μέχρι την 25η κάθε μηνός, τους φόρους που προέκυψαν από τις πωλήσεις τους τον προηγούμενο μήνα.
Αντιλαμβάνεσθε ότι και για αυτό το ζήτημα θα πρέπει να προσδιοριστεί έγκαιρα κάποια συγκεκριμένη λύση, συμπεριλαμβάνοντας σχετική συνεννόηση με τις Τράπεζες.»