Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Η SsangYong παραθέτει ένα μικρομεσαίο όχημα ελευθέρου χρόνου με το όνομα Tivoli το οποίο όπως αποδείχθηκε ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών προσδίδοντας ασφάλεια, ποιότητα, χαμηλή τιμή απόκτησης αλλά και κόστος χρήσης.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς, που αφορούσε και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας διατίθεται στην τιμή των 19.140 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 106,82 ευρώ.
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία με κάθε αγορά προσφέρει δωρεάν 5 χρόνια εγγύηση, service (για περιορισμένο αριθμό) και οδική βοήθεια, ενώ -το σημαντικότερο που ανεβάζει την αξία του- με εγγυημένη τιμή επαναγοράς έως και 55 μήνες από την αγορά του.
Από έξω εμφάνιση και από μέσα άνεση
Η εμφάνιση του SsangYong Tivoli είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις σύγχρονες εξελίξεις της ευρωπαϊκής αγοράς, καθώς αφορά σε ένα μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου μήκους 4,2 μ.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν τα φωτιστικά σώματα αλλά και o προφυλακτήρας ενώ στο πίσω μέρος δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που νόμιζαν ότι πρόκειται για το Mini Countryman λόγω της σχεδίασης των φωτιστικών σωμάτων.
Το εσωτερικό του Tivoli, διακρίνεται από την υψηλή δόση τεχνολογίας που διαθέτει, τα όμορφα γραφικά στον πίνακα οργάνων αλλά και τα σκληρά πλαστικά, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογή.
Η προαιρετική οθόνη αφής 7 ιντσών με ιδιαίτερα ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας στο κέντρο της δένει αρμονικά με τους κάθετους αεραγωγούς .
Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές η καλή εσωτερική διαμόρφωση και στοιχεία όπως το διπλό επίπεδο πάτωμα πίσω, και οι ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες των καθισμάτων δίνουν τη δυνατότητα στο Tivoli να μεταφέρει με ιδιαίτερη άνεση 4 ενήλικες και πέμπτο με κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Τέλος, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει την πολύ καλή χωρητικότητα των 423 λίτρων.
116 ίπποι
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 3.400-4.000 στροφές ενώ η μέγιστη ροπή του ανέρχεται σε 30 χλγρ. μεταξύ 1.500 και 2.500 στροφών.
Η κίνηση μεταφέρονταν στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση αλλά όχι και τόσο καλή αίσθηση.
Ο κινητήρας ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, είναι εύστροφος για ντίζελ, έχει αρκετή ροπή για να το κινήσει αξιοπρεπέστατα και να εξασφαλίζει ασφαλή προσπεράσματα διατηρώντας παράλληλα τα επίπεδα θορύβου σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Σταθερό και ασφαλές
Το Tivoli διαθέτει καλή ποιότητα κύλισης αλλά και άνεση κάτι που οφείλεται στην ανάρτησή του, η οποία είναι σχετικά μαλακή, ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου σε άσφαλτο και χώμα, με επακόλουθο όμως και τις λίγο τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος.
Οι compact διαστάσεις του Tivoli, το καθιστούν αρκετά ευέλικτο σε διαδρομές εντός πόλεως, με κύκλο στροφής στα 10,6 μέτρα ενώ και στις υψηλές ταχύτητες εκτός πόλης ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τη σταθερότητα που προσφέρει. Παράλληλα το κορεάτικο μοντέλο αποδεικνύεται ιδιαίτερο ικανό και στις light χωμάτινες διαδρομές, όπου θα κινηθεί απροβλημάτιστα και χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του.
Σε όλο αυτό συνεισφέρει το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, που έχει τη δυνατότητα επιλογής του ποσοστού υποβοήθησης σε τρία set-up (comfort, normal, sport) και είναι καλό σε πληροφόρηση και αντάξιο των προσδοκιών σε κάθε ρύθμιση. Μόνο στην επιλογή Comfort θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ελαφρύ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ύψος και το είδος του αυτοκινήτου συνεπάγεται κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα κλασικό σεντάν ή χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του και να δημιουργούν πρόβλημα στον οδηγό. Η υποστροφή έρχεται πολύ προοδευτικά στην πίεση, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου δεν είναι απότομες και ο έλεγχος από τον οδηγό εύκολος.
ΥΠΕΡ
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Κάμερα οπισθοπορείας
Άνεση
ΚΑΤΑ
Μικρός χώρος αποσκευών