Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης συνεχίζει να μην δείχνει σημάδια ανάκαμψης μετά την πανδημία του κορωνοϊού που ξεκίνησε άλλη μια δύσκολη χρονιά. Πέρυσι, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία ανήλθαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1985!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO, οι πέντε μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν 8.275.153 πωλήσεις το 2021 – αντιπροσωπεύοντας περίπου τα τρία τέταρτα του ευρωπαϊκού συνόλου. Οι συγκεκριμένες επιδόσεις σηματοδοτούν μια χειρότερη χρονιά από το 2020, όπου καταγράφηκαν 8.474.491 οχήματα. Επίσης το 2021 διατέθηκαν 2,4% λιγότερα αυτοκίνητα από το 2020 και 27% λιγότερα οχήματα σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Το 1985 σηματοδοτεί την τελευταία φορά που σε αυτές τις αγορές καταγράφηκαν λιγότερα από 9 εκατομμύρια μονάδες, όταν ο όγκος ανήλθε σε 8.233.721.
Εξετάζοντας τις επιδόσεις των επιμέρους αγορών, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, σε σύγκριση με το 2020. Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική αγορά, η οποία επίσης σημείωσε τα χειρότερα αποτελέσματά της από το 1985.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η μείωση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων που έγινε αισθητή από τη γερμανική αγορά πέρυσι, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις δυσκολίες παραδόσεων που έχει προκαλέσει η έλλειψη των ημιαγωγών που αντιμετωπίζει ο Όμιλος Volkswagen. Ενώ ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της χώρας προσπάθησε να προωθήσει τα ηλεκτρικά μοντέλα του, η ζήτηση για EV δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών ενώ παράλληλα οι παραδόσεις καθυστερούν λόγω της έλλειψης των τσιπ.
Η συνεχιζόμενη κρίση των ημιαγωγών σήμαινε ότι η παραγωγή οχημάτων όπως το Golf (ιστορικά το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γερμανία) έπρεπε να σταματήσει για εβδομάδες. Και οι πωλήσεις επλήγησαν περαιτέρω από τον εσωτερικό ανταγωνισμό από την όλο και πιο δημοφιλή σειρά SUV της Volkswagen.
Αντίθετα η κορεατική Hyundai-Kia, η ιαπωνική Toyota και ο αμερικανικός κατασκευαστής Tesla αναδείχθηκαν οι τρεις μεγάλοι νικητές σε αυτές τις πέντε αγορές μεταξύ 2019 και πέρυσι.
Το μερίδιο αγοράς της Hyundai-Kia αυξήθηκε κατά 1,5 μονάδα μεταξύ 2019 και 2021, από 6,02% σε 7,56%. Ο κύριος λόγος για την άνοδο των πωλήσεων ήταν η θετική υποδοχή των ηλεκτρικών προϊόντων της από τους καταναλωτές.
Το Kia Niro (αρχικά κυκλοφόρησε το 2016), το Hyundai Kona και το Hyundai Tucson 4ης γενιάς έχουν ταράξει την αγορά χάρη στην ευρεία γκάμα μοντέλων που είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων ήπιων υβριδικών, καθαρών υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Προφανώς, παίζουν στη σωστή κατηγορία (ηλεκτρισμένα) με τα σωστά προϊόντα (SUV).
Η Toyota αύξησε επίσης το μερίδιο αγοράς της από 4,36% το 2019, σε 5,44% το 2021 χάρη στην επιτυχία της 4ης γενιάς Yaris. Την ίδια περίοδο, η Tesla συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς, ξεπερνώντας σε πωλήσεις 12 ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων αρκετών παγκόσμιων κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πέρυσι, η Tesla κατέγραψε περισσότερα οχήματα στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης από πολλές μάρκες!