Παραδοσιακά κάθε χρόνο πάνω από 15.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που δεν έχουν πωληθεί και βρίσκονται στις εκθέσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φεύγουν για διάσημους τουριστικούς προορισμούς όπου και θα χρησιμοποιούνται από εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων ώστε μέσω του «μεροκάματου» να μειώνουν τις ζημιές του εμπόρου που τα έχει στην κατοχή του.
Φέτος ωστόσο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά εξαιτίας των προβλημάτων που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός αλλά και η έλλειψη των τσιπ στα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι εταιρείες ενοικιάσεων να έχουν ξεμείνει από οχήματα, κάποιες εμπορίες μεταχειρισμένων να μην στέλνουν τα οχήματά τους για… μεροκάματο στα νησιά ενώ όσοι έμποροι μεταχειρισμένων συνεργάζονται με εταιρείες ενοικιάσεων απαιτούν έως και διπλάσιες αμοιβές μίσθωσης!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα συμβόλαια που κλείνονται μεταξύ εμπόρων και εταιρειών ενοικιάσεων ΙΧ σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ξεκινούν από τους 2 και μπορεί να φτάσουν έως και τους 4 μήνες.
Να υπενθυμίσουμε πως την προ-κορωνοϊού εποχή τα έσοδα για τους εμπόρους των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 5μηνο για ένα αυτοκίνητο πόλης κυμαίνονταν μεταξύ 2.500 – 3.000 ευρώ. Δηλαδή αν τα έσοδα ανέρχονται σε 2.500 ευρώ τα ημερήσια έσοδα ανέρχονται σε 16,6 ευρώ ενώ αν τα έσοδα κυμαίνονται σε 3.000 ευρώ τότε τα αντίστοιχα ημερήσια έσοδα ανέρχονται σε 20 ευρώ.
Τώρα για ένα τετράμηνο οι έμποροι μεταχειρισμένων εξαιτίας της έλλειψης αυτοκινήτων απαιτούν τουλάχιστον 40 ευρώ την ημέρα για ένα αυτοκίνητο πόλης με αποτέλεσμα τα μηνιαία έσοδα να κυμαίνονται σε 1.200 ευρώ το μήνα ή 4.800 ευρώ για ένα τετράμηνο.
Ωστόσο σε πολύ δημοφιλή νησιά κυρίως των Κυκλάδων (Μύκονος, Σαντορίνη, κ.ά) το κόστος επενοικίασης για ένα Jeep Wrangler ή ένα Range Rover ανέρχεται σε τουλάχιστον 12.000 ευρώ το τετράμηνο (προ κορωνοϊού το κόστος ενοικίασης κυμαίνονταν σε 8.500 ευρώ για το 5μηνο) ή 100 ευρώ την ημέρα από 50 ευρώ που κυμαίνονταν πριν.
Βέβαια τα super cars όπως Porsche ή Aston Martin, κ.ά. επενοικιάζονται στις εταιρείες ενοικίασης με το μήνα για τουλάχιστον 6.000 ευρώ το μήνα γεγονός που μεταφράζεται σε τουλάχιστον 200 ευρώ την ημέρα έσοδα για τον έμπορο που το παραχωρεί.
Πέρυσι να υπενθυμίσουμε εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων τα οχήματα που είχαν μεταφερθεί στα νησιά για τους τουρίστες ήταν περιορισμένα και τα περισσότερα παρέμεινα στις εκθέσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χωρίς να αποφέρουν κάποιο έσοδο για τους ιδιοκτήτες τους.
Οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είχαν βρει αυτή τη διέξοδο στην υπενοικίαση του στόλου των οχημάτων που έχουν στις εκθέσεις τους για να μπορέσουν αφενός να μειώσουν τις ζημιές και αφετέρου να διατηρήσουν ανοικτά τα καταστήματά τους.
Από την άλλη μεριά βέβαια πολλοί ιδιοκτήτες μεγάλων εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων κάνουν λόγο για στρέβλωση της αγοράς καθώς πολλοί έμποροι υπενοικιάζουν τα οχήματά τους χωρίς συμβάσεις και παραστατικά δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στον κλάδο.
Σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών της αγοράς τα έσοδα από την υπενοικίαση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται φέτος να ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ, και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει αν έχει φορολογηθεί ο συγκεκριμένος τζίρος…
Ενοικιάσεις ΙΧ σε… parking
Πολλοί είναι πάντως και οι επιτήδειοι σε δημοφιλή νησιά ή άλλους τουριστικούς προορισμούς οι οποίοι αναζητούν χωράφια για ενοικίαση ώστε να τα μετατρέψουν σε parking μέσα στα οποία δεν «φιλοξενούνται» αυτοκίνητα ιδιωτών αλλά τα οχήματα που προορίζονται για «μαύρη» ενοικίαση.
Όπως τονίζουν στο Newsauto.gr στελέχη από τον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι τα χωράφια που ενοικιάζονται για να μετατραπούν σε parking αυτοκινήτων απέχουν από τις πόλεις των δημοφιλών νησιών ή προορισμών τουλάχιστον 4-5 χιλιόμετρα! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν υπάρχει ιδιοκτήτης αυτοκινήτου που θα αφήσει το όχημά του σε parking που απέχει από την πόλη 5 χιλιόμετρα και να πρέπει να διανύσει συνολικά 10 χιλιόμετρα για να αφήσει αλλά και να παραλάβει το όχημά του.
Μέσα σε αυτά τα parking αυτοκινήτων-χωράφια οι επιτήδειοι έχουν στήσει τις επιχειρήσεις τους και ενοικιάζουν αυτοκίνητα χωρίς παραστατικά ενώ παρέχουν και VIP υπηρεσίες ενοικιάζοντας υπερπολυτελή οχήματα με σωματοφύλακες οδηγούς χωρίς να κόβονται τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά.
Οι νόμιμες επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί βρίσκονται στο έλεος του Θεού καθώς από τη μία μεριά πρέπει να ανταγωνιστούν στις εταιρείες που δεν πληρώνουν φόρους, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έχουν χαμηλότερες τιμές ενώ από την άλλη οι σωματοφύλακες-οδηγοί αποτελούν «απειλή» για την σωματική τους ακεραιότητα σε περίπτωση που κάνουν κάποια επώνυμη καταγγελία.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να δρουν ανεξέλεγκτα τα κυκλώματα και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί να μην μπορούν να αντιδράσουν…