Η μετοχή της Tesla έπιασε την κορυφή των 1000 δολαρίων για πρώτη φορά στην ιστορία της στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Από την αρχή του χρόνου κερδίζει σχεδόν 140%, χωρίς η εταιρεία να έχει αποτυπώσει ποτέ κερδοφόρα χρήση στον ισολογισμό της.
Το γεγονός αυτό καθιστά την αμερικάνικη εταιρεία ως την πλέον πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη με τη χρηματιστηριακή αποτίμησή της να αγγίζει πλέον τα 187 δισ. δολάρια και ακολουθούν η Toyota με 179 δισ. δολάρια, με την VW με 85 δισ. δολάρια.
Αυτό που φαίνεται να ώθησε τη μετοχή ήταν ένα memo του CEO, Elon Musk, ο οποίος είπε στους υπαλλήλους του ότι είναι ώρα “να τα δώσουμε όλα” για την παραγωγή του Tesla Semi και περιέγραψε κάποια από τα σχέδιά του για την παραγωγή του φορτηγού.
Το νέο ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla παρουσιάστηκε στη Καλιφόρνια των ΗΠΑ, στις 16 Νοεμβρίου 2017, αλλά έκτοτε δεν ανακοινώθηκαν από την εταιρεία, τα λεπτομερή προγράμματα που καθορίζουν την κατασκευή του. Όταν ο Musk παρουσίασε το πρωτότυπο και φουτουριστικό Semi με μπαταρία το 2017, είπε ότι το φορτηγό θα τεθεί σε παραγωγή μέχρι το 2019. Πιο πρόσφατα, είπε ότι το Semi θα τεθεί στη παραγωγή όγκου έως το 2021.
“Η παραγωγή της μπαταρίας και του κινητήρα θα πραγματοποιηθεί στη Γκίγκα Νεβάδα”, δήλωσε ο Musk. Τα περισσότερα από τα άλλα τμήματα θα κατασκευαστούν σε άλλες πολιτείες.
Ο Musk δήλωσε ότι η Tesla αναζητά άλλες πολιτείες των ΗΠΑ για για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου, υπονοώντας ότι το Τέξας θα μπορούσε να είναι μια υποψήφια περιοχή. Η Οκλαχόμα και άλλες πολιτείες κάνουν εκστρατεία για να εξασφαλίσουν την σημαντική επένδυση.
Υπενθυμίζεται πως ο επικεφαλής της Tesla, Elon Musk ήταν ο κυρίαρχος εκπρόσωπος του κινήματος κατά του lockdown, απειλώντας να μεταφέρει την έδρα του ομίλου από την Καλιφόρνια στο Τέξας ή τη Νεβάδα. Μάλιστα, προχώρησε σε κατάθεση αγωγής και επανεκκίνησε την παραγωγική διαδικασία αψηφώντας τις αρχές.
Αναλυτής της UBS υπολόγισε ότι μπορεί να χάνει έως και 500 εκατ. δολάρια εσόδων την εβδομάδα από το lockdown. Χρήματα που δεν μπορεί να αγνοήσει μια εταιρεία που δεν είχε ποτέ μια κερδοφόρα χρήση. «Δεν υπάρχει πολιτική πίσω από όλο αυτό. Είναι πραγματισμός και επιβίωση».