Το 2023 το Ράλλυ Ακρόπολις γιορτάζει μια λαμπρή πορεία επτά δεκαετιών, κατά τις οποίες φιλοξένησε στην Ελλάδα την εξέλιξη του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως πρεσβευτής της χώρας σε κάθε γωνιά της Γης. Η φετινή εκδοχή του (7-10 Σεπτεμβρίου) θα αποτελέσει την κορύφωση των εορτασμών για την ιστορία του, που ξεκινούν από σήμερα, όπως ανακοίνωσε σε σχετική εκδήλωση ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Με φόντο τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, από όπου θα εκκινήσει ο φετινός αγώνας, και ειδικότερα μέσα από τον πολυχώρο «Διόνυσος Ζώναρς», ο Υφυπουργός Αθλητισμού έδωσε μια πρώτη εικόνα όσων σχεδιάζονται στο πλαίσιο των εορτασμών των 70 χρόνων του Ράλλυ Ακρόπολις. Επτά δεκαετίες ιστορίας που δε θα προσεγγιστούν απολογιστικά, αλλά τιμητικά, προς όλους εκείνους που μόχθησαν από την πλευρά του οργανωτή, όπως και προς τους συμμετέχοντες, αγωνιζόμενους και θεατές, που ανέκαθεν θεωρούνταν πυλώνας του Ράλλυ Ακρόπολις.
Στόχος του Υφυπουργείου Αθλητισμού και της Motorsport Greece είναι κατά τη διάρκεια της χρονιάς η κληρονομιά και η εξέλιξη του Ράλλυ Ακρόπολις να προβληθούν σε κάθε Έλληνα, μέσα από δραστηριότητες συνδεδεμένες με την τεχνολογία, την ασφάλεια, το περιβάλλον κ.ά., γιορτάζοντας το «μύθο» του Ράλλυ των Θεών με εκείνους που είχαν την τύχη να τον ζήσουν στα χρόνια που πέρασαν, και συστήνοντάς τον στις νεότερες γενιές.
Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης κατά την ομιλία του, στην οποία δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όλους όσοι συνέβαλαν στο να γραφτεί η λαμπρή ιστορία του αγώνα, επεσήμανε: «Τα 70 χρόνια ιστορίας του αγώνα δεν είναι απλώς ένα χρονικό ορόσημο για τον εθνικό μας αγώνα. Είναι μια σπουδαία κληρονομιά. Όλοι εμείς έχουμε την τιμή και την ευθύνη να διαχειριζόμαστε αυτό το μοναδικό προνόμιο που μας κληροδοτήθηκε, ως δικαίωμα αλλά και ως υποχρέωση. Το δικαίωμα, άλλωστε, επιβεβαιώνεται μόνο με την άσκηση της υποχρέωσης. Δε φτάσαμε εύκολα, σήμερα, να συζητούμε για εορτασμούς 70 ετών. Δεν έγινε τίποτα απ’ όσα πετύχαμε χωρίς πολύ κόπο και μόχθο. Προσπαθήσαμε να πείσουμε ότι η Ελλάδα που ανέτειλε το 2019 είναι μια άλλη Ελλάδα. Και τα καταφέραμε».
Λεπτομέρειες για τις εκδηλώσεις, που θα ξεκινήσουν την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, για ευνόητους λόγους δεν ανακοινώθηκαν. Ωστόσο, στο πλάνο των διοργανωτών του Ράλλυ Ακρόπολις, όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, επίκεντρο είναι ο άνθρωπος, με τις δράσεις σε κάθε περίπτωση να σχεδιάζονται προς όφελος και των τοπικών κοινωνιών.
Με τα 70 χρόνια του Ράλλυ Ακρόπολις να αποτελούν απτή πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, διά στόματος Υφυπουργού Αθλητισμού αποκαλύφθηκε η επόμενη σελίδα στην Ιστορία του αγώνα: «Θα έχουμε Ράλλυ Ακρόπολις και το 2024 και το 2025, έπειτα από συμφωνία με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου* και τον WRC Promoter, που αναγνώρισαν την αρτιότητα διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2021 και το 2022».
«Αυτή η συμφωνία εξασφαλίζει τη θέση της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA για τα επόμενα δύο χρόνια και προστατεύει το μέλλον ενός εκ των -αναμφισβήτητα- διασημότερων ράλλυ στον κόσμο. Το Ράλλυ Ακρόπολις έχει μια πλούσια κληρονομιά στο WRC, καθώς και μερικούς από τους πιο παθιασμένους φίλους του σπορ, κάτι που αποδεικνύεται και από τους 65.000 θεατές που βρέθηκαν στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας πέρυσι», δήλωσε ο Διευθυντής Αγώνων του WRC Promoter, Simon Larkin.
Την εμπιστοσύνη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και του Promoter του θεσμού προς το Ράλλυ Ακρόπολις επισφράγισε και η αντίστοιχα τριετής επέκταση της άρτιας έως σήμερα συνεργασίας με την ΕΚΟ, μέλους του Ομίλου ΕΛΠΕ, που θα παραμείνει έως και το 2025 Μεγάλος Χορηγός και Χορηγός Ονόματος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Πλησιάζοντας στην οριστικοποίηση της διαδρομής που θα συνθέσει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, δέκατο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, η στιγμή κρίθηκε κατάλληλη για την αποκάλυψη της έδρας του αγώνα, που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα είναι η Λαμία, με την Πανελλήνια Έκθεση να φιλοξενεί το Αρχηγείο και το Service Park. Όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, μετά την εκκίνηση τα πρώτο αγωνιστικό σκέλος θα ξεκινήσει από το Λουτράκι που εξακολουθεί να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του αγώνα.
Στον απόηχο όσων ανακοινώθηκαν ή αποκαλύφθηκαν, ακόμα ένα κεφάλαιο του Ράλλυ Ακρόπολις περνά στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, την ίδια ώρα που το παρόν του αγώνα αποτελεί το εχέγγυο για το μέλλον του.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία και τις τοποθετήσεις τους οι κ.κ. Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Οικονομικών, Λευτέρης Οικονόμου, Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, οι Αντιδήμαρχοι Λαμίας, Παναγιώτης Φώσκολος και Ιωάννης Ζωγράφος, οι Αντιδήμαρχοι Λουτρακίου-Περαχώρας και Αγ. Θεοδώρων, Αθανάσιος Παπαθανασίου και Σπύρος Ράτης κ.ά.
Σταϊκούρας: Στα 35,1 εκατ. ευρώ το οικονομικό αποτύπωμα
Ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσίαση των εκδηλώσεων για τα 70 χρόνια του Ράλλυ Ακρόπολις τόνισε ότι: «Η διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις, ένας ιστορικός, διάσημος, απαιτητικός αγώνας αυτοκινήτου με διεθνή εμβέλεια, αποτελεί μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και πρεσβευτή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Φέτος, συμπληρώνονται 70 χρόνια στα διεθνή αθλητικά δρώμενα του Ράλλυ Ακρόπολις. 70 χρόνια μιας ιδέας, που έγινε θρύλος.
Το 1951, μία ομάδα οδηγών διοργάνωσε τον πρώτο αγώνα ταχύτητας αυτοκινήτων.
Το 1952, διοργανώθηκε από την ΕΛΠΑ, για να φτάσουμε στο έτος 1953, όταν και ο αγώνας θεσπίστηκε, σε διεθνές επίπεδο, με την ονομασία “Ράλλυ Ακρόπολις”.
Μετά από 8 χρόνια απουσίας, αυτός ο αγώνας επέστρεψε, το 2021, στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 2021. Η Κυβέρνηση το πίστεψε, το υποστήριξε, το πέτυχε.
Η Φθιώτιδα δικαίωσε την επιλογή των διοργανωτών να είναι το επίκεντρο του αγώνα, τόσο με τις μοναδικές, φημισμένες, ειδικές διαδρομές που περιλαμβάνει η περιοχή, όσο και με την άψογη διεξαγωγή της διοργάνωσης.
Η άποψη αυτή αποτυπώθηκε και στην Έρευνα που παρουσιάστηκε από τους διοργανωτές κατά τη διάρκεια Φόρουμ για τον απολογισμό της διοργάνωσης τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς η πλειοψηφία του κοινού επιθυμεί τη Λαμία ως επίκεντρο του Ράλλυ Ακρόπολις και για τους επόμενους αγώνες. Και αυτό επιβεβαιώθηκε, σήμερα, από τον Λευτέρη Αυγενάκη και για το 2023.
Με την άψογη διεξαγωγή του, το Ράλλυ άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, εντός και εκτός Ελλάδας, αποσπώντας θετικά σχόλια από θεατές, συμμετέχοντες, υπεύθυνους του θεσμού και μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Σύμφωνα με μελέτη, το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης, μόνο για το έτος 2021, ανέρχεται στα 35,1 εκατ. ευρώ, πλην των υπολοίπων θετικών επιπτώσεων.
Η επιτυχία οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην πολυεπίπεδη, άμεση και έμμεση, σύμπραξη και την εξαιρετική συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα.
Το Κράτος χρηματοδότησε, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων του, ανάγκες του αγώνα, άμεσα και έμμεσα.
Ο ιδιωτικός τομέας, ως χορηγός, χρηματοδότησε τις μεγάλες ανάγκες διεξαγωγής του αγώνα και της συμμετοχής – οδηγών και αυτοκινήτων – σε αυτόν, κάλυψε, τηλεοπτικά και διαδικτυακά, τους αγώνες και προέβη σε εξαιρετικής σημασίας πράξεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Κράτος και ιδιωτικός τομέας αποδείξαμε ότι, με κοινή προσπάθεια, συντονισμένα και μεθοδικά, μπορούμε να διοργανώσουμε, με τον καλύτερο τρόπο, παγκόσμιας εμβέλειας γεγονότα, αποφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη και πολλαπλές εξωτερικότητες.
Με το σκεπτικό αυτό, και ως – ακόμα μία – έμπρακτη αναγνώριση της σημασίας του Ράλλυ Ακρόπολις, στην πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α. 65456/2023) της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών και του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον καθορισμό του πλαισίου, των όρων, προϋποθέσεων, κριτηρίων κατανομής της προβλεπόμενης χρηματοδότησης των δικαιούχων αθλητικών ομάδων για το έτος 2023 από τη φορολογία των κερδών των παικτών του Στοιχήματος, καθορίσαμε, μεταξύ άλλων, τη διανομή ποσού ύψους 1.100.000 ευρώ στην Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Motorsport Greece), ως φορέα που έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην εξωστρέφεια της χώρας μέσω της επιτυχούς διεξαγωγής του Ράλλυ Ακρόπολις.
Θέλω να συγχαρώ τον Υπουργό Λευτέρη Αυγενάκη και τους διοργανωτές, για τη σειρά εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και ενεργειών που έχουν σχεδιάσει για όλη τη διάρκεια της χρονιάς, τα οποία και θα αναδείξουν το μέγεθος του γεγονότος.
Θέλω να ευχαριστήσω κάθε διαγωνιζόμενο, εθελοντή, θεατή, χορηγό, φορέα, για τις μοναδικές στιγμές που μας έχει χαρίσει το Ράλλυ Ακρόπολις όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και για την προστιθέμενη αξία που έχει προσδώσει, η διοργάνωση, στη χώρα μας.
Είμαι βέβαιος πως και φέτος, η διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι αντάξια της βαρύτητας της επετείου των 70 χρόνων του “Ράλλυ των θεών”».
*Εκκρεμεί η απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Η πρόταση, μαζί με το πλήρες ημερολόγιο της FIA για το 2024 και το 2025, θα υποβληθεί για έγκριση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, το όργανο λήψης αποφάσεων που είναι αρμόδιο για τον διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό, για κάθε σεζόν.