Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2020, με την Γηραιά Ήπειρο να ξεπερνά την Κίνα για πρώτη φορά. Χάρη στους νέους αυστηρότερους κανόνες που έχει θέσει η ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων το 2020, η Ευρώπη είναι πλέον πρωτοπόρος στην ηλεκτρική κινητικότητα. Οι κανονισμοί που αναμένονται αργότερα φέτος θα καθορίσουν εάν η Ευρώπη μένει μπροστά ή αν η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων θα επιβραδυνθεί.
Η Ελλάδα όπως φαίνεται τα πηγαίνει αρκετά καλά όσον αφορά στις πωλήσεις ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών και υβριδικών οχημάτων ωστόσο στα σημεία φόρτισης φαίνεται ότι έχει μείνει αρκετά πίσω και χρειάζεται να ενταθούν οι προσπάθειες σε αυτό το κομμάτι ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του οργανισμού T&E η Ελλάδα κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αυξήσει σε ποσοστό άνω του 257% τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς το 2020 διατέθηκαν 679 οχήματα έναντι 190 αυτοκινήτων το 2019. Αντίστοιχα το ποσοστό ανόδου στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων ξεπέρασε το 452% καθώς διατέθηκαν 1.452 οχήματα το 2020 έναντι 263 μονάδων το 2019.
Τα πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2020 στην Ελλάδα ήταν το Peugeot e-208 και ακολουθεί το VW ID.3 και η BMW i3.
Στα plug-in υβριδικά μοντέλα πρώτη ήταν η Volvo με το XC40 PHEV και ακολουθεί η BMW X1 25e και στην τρίτη θέση βρέθηκε το Volvo XC60 PHEV.
Ωστόσο το συνολικό ποσοστό που καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στο σύνολο των πωλήσεων είναι απογοητευτικό καθώς περιορίζεται σε 0,8% και 1,79% αντίστοιχα. Αντίθετα το ποσοστό των υβριδικών ανήλθε το 2020 σε 14,52%.
Πάνω από 334 οι σταθμοί φόρτισης το 2020
Σε 334 ανήλθαν οι σταθμοί φόρτισης που είχαν τοποθετηθεί στην Ελλάδα το 2020 εκ των οποίων οι 81 αφορούσαν σε σταθμούς 22Kw ενώ οι υπόλοιποι ήταν κάτω των 11Kw.
To 2019 στους ελληνικούς δρόμους είχαν τοποθετηθεί μόλις 58 σταθμοί φόρτισης εκ των οποίων οι 40 ήταν κάτω των 11 Kw και οι υπόλοιποι 18 με 22Kw.
Δηλαδή ο αριθμός των σταθμών φόρτισης του 2020 κατέγραψε άνοδο 475% σε σχέση με το 2019.
Το 2018 να επισημάνουμε πως υπήρχαν μόλις 48 φορτιστές εκ των οποίων μόλις οι 8 ήταν 22 Kw ενώ το 2017 υπήρχαν μόλις 36 φορτιστές και το 2016 και 2015 είχαν τοποθετηθεί μόλις 31 φορτιστές.
Κατανομή καυσίμων
Η βενζίνη αναδείχθηκε το 2020 ο μεγάλος νικητής καθώς διατέθηκαν πάνω από 43.000 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας το 53,18% του συνόλου των πωλήσεων.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί το diesel με ποσοστό 27,48% (22.251 αυτοκίνητα) και στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με ποσοστό 14,52% (11.755 αυτοκίνητα). Στην τέταρτη θέση τοποθετήθηκαν τα οχήματα που καταναλώνουν και Φυσικό Αέριο σε ποσοστό 2,2% (1.780 ΙΧ) και στην τελευταία θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ποσοστό 0,84% και 679 αυτοκίνητα.