Στην Ελλάδα απαγορεύεται η κυκλοφορία ηλεκτρικών Ταξί!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Απίστευτο και όμως ελληνικό χαρακτηρίζεται το γεγονός πως στη χώρα μας απαγορεύεται να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που προορίζονται για… Ταξί!
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ελληνική νομοθεσία η οποία δεν προβλέπει την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων Ταξί.

Όλα τα παραπάνω διαδραματίζονται σε μια χρονική στιγμή όπου όλα τα κράτη ανά τον κόσμο επιδοτούν με πολλούς τρόπους της ηλεκτροκίνηση, όπως με φορολογική ατέλεια κατά την απόκτηση, μηδενική φορολογία κατά την χρήση, χαμηλό κόστος φόρτισης, κ.ά. ενώ στην Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα όχι μόνο αντιμετωπίζονται ως «Πολυτέλεια» αλλά παράλληλα απαγορεύονται να κυκλοφορήσουν και ως Ταξί με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται περαιτέρω το περιβάλλον.

Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ο στόλος των Ταξί στην Ελλάδα είναι ήδη γηρασμένος καθώς η μέση ηλικία των ταξί πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2.

Αποτέλεσμα των παραπάνω στοιχείων είναι οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.

Επίσης τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης
τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά),
επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές
φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της…

Ο νόμος που απαγορεύει τα… ηλεκτρικά Ταξί

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει το Movenews.gr στο νόμο 4070/2012 και στο άρθρο 89 ορίζονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν τα Ταξί ώστε να επιτρέπεται η κυκλοφορία τους και περιλαμβάνουν:

α. Να διαθέτουν τουλάχιστον τέσσερις (4) κύριες πόρτες.

β. Να διαθέτουν πέντε (5) θέσεις, της θέσης του οδηγού περιλαμβανομένης.

γ. Να διαθέτουν σύστημα κλιματισμού.

δ. Να έχουν κυβισμό μηχανής τα βενζινοκίνητα τουλάχιστον 1.550 κυβικά εκατοστά και άνω, τα πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.450 κυβικά εκατοστά και άνω, τα υβριδικά, τα υγραεριοκίνητα και τα φυσικού αερίου 1.200 κυβικά εκατοστά και άνω, μπορούν δε να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.

ε. Να εξασφαλίζουν τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών σε ειδικό για το σκοπό αυτόν χώρο.

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς στο άρθρο 4 του νόμου είναι ξεκάθαρο πως ο νομοθέτης έχει παραλείψει εντελώς την κυκλοφορίας ηλεκτροκίνητων Ταξί με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε επαγγελματίας να θέλει να αποκτήσει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο η Πολιτεία να μην του επιτρέπει να το κυκλοφορεί ως Ταξί!