Η Intrakat αναδείχθηκε μειοδότρια στον διαγωνισμό που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, ενός έργου που προβλέπεται να αναβαθμίσει σημαντικά την ομώνυμη περιοχή, σε ό,τι αφορά την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που δέχεται.
Οπως προέκυψε από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών χθες, η εν λόγω εταιρεία προσέφερε την υψηλότερη έκπτωση με 45,71%, ενώ ακολούθησαν η ΤΕΡΝΑ με 37,99%, ο Μυτιληναίος με 33,31%, ο Ακτωρ με 30,57% και η J&P Αβαξ με 19,31%.
Το αρχικό κόστος του έργου διαμορφώνεται σε 151,28 εκατ. ευρώ και προβλέπει την κατασκευή σήραγγας 1,9 χιλιομέτρου, που θα υπογειοποιεί τις γραμμές του τρένου στην περιοχή των Σεπολίων, κάτι μάλιστα που προβλέπεται και από σχετική απόφαση που είχε εκδώσει το ΣτΕ ήδη από το 2004. Με την ολοκλήρωση του έργου, συνολικού μήκους 2,36 χιλιομέτρων, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος από τον σταθμό Λαρίσης μέχρι τις 3 Γέφυρες, που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα. Στο σημείο όπου βρίσκονται σήμερα οι γραμμές του τρένου, θα δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου και αναψυχής.
Η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility), που αναμένεται να συνεισφέρει περί τα 40,3 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2018 και να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020. Ενδιαφέρον έχει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μη σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα.
Αναφορικά με τη στρατηγική που ακολούθησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες που διεκδίκησαν το έργο, αξίζει να σημειωθεί ότι το ανώτατο ποσοστό έκπτωσης δεν ξεπέρασε το 50%, που είχε αρχίσει να παγιώνεται ως πρακτική σε προηγούμενους διαγωνισμούς έργων υποδομής. Το αν αυτό είναι κάτι συγκυριακό ή αν πρόκειται να έχει και συνέχεια, θα φανεί σε επόμενους διαγωνισμούς. Ωστόσο, είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό για τη μελλοντική βιωσιμότητα του κλάδου, το γεγονός ότι οι εταιρείες έχουν αρχίσει να περιορίζουν τις προσφερόμενες εκπτώσεις, καθώς έχουν ήδη συσσωρεύσει (τουλάχιστον κάποιες εξ αυτών) σημαντικό όγκο έργων που είτε θα αποδειχθούν ζημιογόνα είτε μετά βίας θα καλύψουν το κατασκευαστικό κόστος με βάση την προσφορά που έχει δοθεί. Υπενθυμίζεται πως ένα ακόμη έργο υπογειοποίησης, η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου στη Λ. Ποσειδώνος (από το Δέλτα Φαλήρου μέχρι το ΣΕΦ), που κατασκευάζεται πλέον από τον όμιλο Ελλάκτωρ, ανατέθηκε στον όμιλο Ελλάκτωρ έπειτα από έκπτωση 53,54% σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό. Το έργο άρχισε να υλοποιείται πριν από λίγους μήνες.
Το 2018 αναμένεται, σύμφωνα με την Καθημερινή, να αποδειχθεί ιδιαίτερα κρίσιμο για το μέλλον των εταιρειών του κλάδου, καθώς προβλέπεται η επιτάχυνση της διαδικασίας ανάθεσης νέων έργων, μιας και αρκετά εξ αυτών έχουν ωριμάσει πλέον και βρίσκονται σε τροχιά ανάθεσης, όπως π.χ. η νέα γραμμή 4 του μετρό και ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης.