Την εμπορική τους πορεία στην ελληνική αγορά ξεκίνησαν τα Smart #1 και Smart #3, τα δύο μοντέλα που σηματοδοτούν τη μετάβαση της μάρκας από τα μικρά αυτοκίνητα πόλης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των μεγαλύτερων αμαξωμάτων.
O πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Star Automotive Ελλάς κ. Γιάννης Καλίγερος κατά την διάρκεια της παρουσίασης τόνισε ότι: «Στην Ελλάδα, η smart έτυχε θερμής υποδοχής και αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της. Τα χρόνια της δραστηριοποίησής της εδώ, πέτυχε πωλήσεις 33.600 μονάδων. Το 2008 κατείχε ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς παγκοσμίως και ήταν μέσα στις 3 κορυφαίες αγορές του κόσμου για τη smart, γεγονός που αποδεικνύει την πλήρη αποδοχή του μοντέλου από το κοινό στη χώρα μας. Μετά από αυτήν την επιτυχημένη πορεία, η εταιρεία αποφάσισε να κάνει μία επανεκκίνηση δημιουργώντας διαφορετικές προοπτικές για τη νέα εποχή που διαμορφώνεται στην αυτοκίνηση. Xωρίς να χάσει ίχνος από το συναίσθημα που αποπνέει η μάρκα, πέρασε στη φάση της ενηλικίωσής της. Στηρίζεται στο θεμέλιο του παρελθόντος της και δημιουργεί νέα, καινοτόμα και συναρπαστικά προϊόντα εκφράζοντας τη φιλοσοφία της χωρίς συμβιβασμούς, για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.»
smart #1
Το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart είναι το #1. Η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται από νέα σχεδίαση, νέα τεχνολογία και μία νέα προσέγγιση όσον αφορά στην αστική του ταυτότητα. Όπως η ίδια η μάρκα, έτσι και το μοντέλο αυτό είναι πρωτοποριακό. Το εξωτερικό του χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη ηλιοροφή που δεν θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Σε κάθε γωνία του υπάρχει πάντα μία λεπτομέρεια για εξερεύνηση! Το ολοκαίνουργιο smart #1 με μήκος 4270 mm, μεταξόνιο 2750 mm και ζάντες 18 ιντσών διαθέτει ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό με θέα 360°.
Το Smart #1, με μήκος 4,27 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,75 μ. κατατάσσεται ξεκάθαρα στα B-SUV και σχεδιαστικά ξεχωρίζει για τη μοντέρνα του εμφάνιση. Μεταξύ άλλων το σχέδιο χαρακτηρίζεται από την «αιωρούμενη» οροφή με μαύρες κολόνες και τη διχρωμία η οποία αντικατοπτρίζεται και στα μαρπσιέ.
Ξεχωριστή νότα επίσης αποτελούν τα ενιαία εμπρός και πίσω φώτα που ενώνονται από μια λεπτή γραμμή μεταξύ τους.
Ακόμα μεγαλύτερη έμφαση φαίνεται να έχει δοθεί στο εσωτερικό, και κυρίως στις τεχνολογίες του. Οι τελευταίες περιλαμβάνουν τρισδιάστατες διεπαφές με τους επιβάτες που ελέγχονται με προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών, και τεχνητή νοημοσύνη.
Η μεγάλη κεντρική οθόνη του ταμπλό έχει διαγώνιο 12,8 ιντσών, ενώ ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι μέγεθος 9,2”. Μέσω της πρώτης μπορούν να γίνονται οι over-the-air ανανεώσεις στο 75% των ηλεκτρονικών λειτουργιών του αυτοκινήτου, που πιθανότατα θα προσφέρουν και τη δυνατότητα αύξησης της αυτονομίας.
Η ηλεκτροκινητήρας του smart #1 μεταφέρει στους πίσω τροχούς 272 ίππους και ροπή 343 Nm, και παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) χωρητικότητας 66 kWh. Η ενέργεια είναι αρκετή για να επιτρέπει τελική ταχύτητα 180 km/h, και αυτονομία της τάξης -σύμφωνα με τον κύκλο WLTP- των 420-440 χιλιομέτρων.
Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας, η smart αναφέρει ότι χρειάζεται μόνο 3,5 ώρες για την πλήρωση σε ποσοστό 10-80 τοις εκατό σε φορτιστή AC 22 kW. Σε περίπτωση σύνδεσής του με μονάδα DC των 150 kW, ο χρόνος για την ίδια φόρτισης πέφτει κάτω από μισή ώρα.
Παράλληλα υπάρχει και η έκδοση Brabus των 430 PS και 543 Nm (2 ηλεκτρικά μοτέρ) που ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ.
Το Smart #3 έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, φτάνοντας τα 4,4 μ. σε μήκος και προορίζεται για μεγαλύτερες οικογένειες από το smart #1. Έχει αντίστοιχης φιλοσοφίας σχεδίαση με το μικρότερο αδερφάκι του και η βασική του έκδοση είναι πισωκίνητη με 272 PS, ενώ υπάρχει και εδώ η έκδοση Brabus με 430 ίππους και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δλ.