Τις σκέψεις ενός καλοπροαίρετου εμπόρου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δημοσιεύει το Carpress.gr ο οποίος νοιάζεται για την δουλειά του και διαπιστώνει για πολλοστή φορά ότι στην Ελλάδα τα συμφέροντα των ολίγων καλά κρατούν!
«Δεν μοιάζει σαν ανέκδοτο; Είναι ανέκδοτο αλλά συγχρόνως είναι και η θλιβερή πραγματικότητα της Ελλάδας του 2022…
Είναι ανέκδοτο γι’ αυτή τη χώρα που ακόμα θέλει να συντηρεί νομοσχέδια που βγήκαν από κυβερνήσεις προηγούμενων δεκαετιών με σκοπό τα συμφέροντα μιας μερίδας επιχειρηματιών. Ακόμα πιο εξοργιστικό και ειρωνικό!
Ποτέ στην ιστορία μεταχειρισμένο αυτ/το δεν κόστιζε ακριβότερα από ένα καινούργιο.
Ένα τραγικό πράγμα που συμβαίνει είναι ότι ενώ ο υπουργός “ενδιαφέρεται” για το περιβάλλον και βάζει πρόστιμο 3.000,00€ κατά την εισαγωγή σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εντούτοις ο ΟΔΔΥ δημοπρατεί αυτοκίνητα δεκαπενταετία και πάνω.
Για ποιο περιβάλλον μιλάμε;
Δεν ξέρω αν γνωρίζετε ότι υπάρχουν αυτοκίνητα ολοκαίνουργια στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων τα οποία είναι περισσότερο ρυπογόνα από μεταχειρισμένα 3ετιας plus.
Ενδεικτικά σας αναφέρω ένα παράδειγμα το BMW 225xe του 2017 τα καυσαέρια του είναι 46 χιλιογραμμόμετρα όταν στο ολοκαίνουργιο αγγίζει τα 52 χιλιογραμμόμετρα.
Όλα αυτά τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν οι κυβερνήσεις δεν έχουν καμία σχέση με μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Απλώς τα εργοστάσια αλλάζουν κάθε χρόνο παραγωγή ξεχωρίζοντας με οδηγίες που απλώς αλλάζουν τα γράμματα.
Δεν είναι λίγες οι φορές που μας κοροϊδεύουν στο εξωτερικό οι αντιπρόσωποι όταν τους ρωτάμε τι οδηγία καυσαερίων είναι το αυτοκίνητο πχ euro 5a ,b 6a.b,c,d,w και μας κλείνουν το τηλέφωνο όταν μας απαντούν euro 5 η euro 6.
Θα μπορούσε η κυβέρνηση αν ήθελε να προστατέψει το περιβάλλον να θέσει κάποια κριτήρια ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων.
Πχ ένα Euro 4 το οποίο ξεπερνά τους 136 ρύπους να μην μπορεί να μπει καθόλου στο μεγάλο δακτύλιο της πρωτεύουσας ..
Παράλογο επίσης είναι ένα euro 4 -εuro5 μικρό αυτοκίνητο ΠΧ Toyota Yaris η ένα υβριδικό Toyota Prius η Honda Jazz, Civic, insight να μην μπορούν καν να εισαχθούν λόγω χαράτσι των 3.000,00€ η 1.000,00€ όπως παράλογο είναι να διπλασιάζεται και ο δασμός τους.
Βεβαίως υπάρχουν και ρυπογόνα της εποχής των euro 4 -5a στα οποία η κυβέρνηση θα έπρεπε να εστιάσει γεωγραφικά που μπορούν να κυκλοφορούν. Πχ να μην επιτρέπονται στα κέντρα μεγάλων πόλεων.
Αυτομάτως θα γινόντουσαν ασύμφορα για τους αγοραστές χωρίς να παρουσιάζεται η Ελλάδα εντός Ευρώπης να κάνει παρακώληση εμπορίου.
Επίσης ένα από τα πιο στρεβλά είναι ένα μοντέλο 2018 τριετίας να πληρώνει 50% επιπλέον από ένα ίδιο μοντέλο του 2019 που όμως επειδή τα εργοστάσια τα διαχωρίζουν με γράμματα στα καυσαέρια πχ ευro 6a με euro 6 temp για την παραγωγή τους η κυβέρνηση τα τιμωρεί κάνοντας ασύμφορα για τον αγοραστή αλλά και για τους εισαγωγείς αυτοκινήτων.
Σας γνωρίζουμε ότι έμποροι με καταστήματα αποφεύγουν να ρισκάρουν να εισάγουν αυτοκίνητα τα οποία θα είναι ακριβότερα από τα καινούργια με αποτέλεσμα η αγορά να στρέφεται σε παλιά αυτοκίνητα δεκαπενταετίας ανακυκλώσιμα και σε περισσότερα ταλαιπωρημένα νεότερα ενοικιαζόμενα εγχώρια αυτοκίνητα.
Αρκετά φαινόμενα επίσης παρουσιάζονται σε εμπόρους χωρίς μαγαζιά οι οποίοι τα εισάγουν μόνοι τους η σε ονόματα ιδιωτών που όμως καμία ευθύνη δε φέρουν και εκεί είναι που αρχίζει η στρέβλωση της αγοράς….
Είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να σας εξηγήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για την ενίσχυση της αγοράς αυτοκινήτων με αρκετά νεότερης τεχνολογίας και σε τιμές που θα μπορούσαν δουλέψουν και οι έμποροι και οι ιδιώτες να αποκτήσουν καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα.
Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που τόσος λόγος γίνεται η κυβέρνηση τα επιδοτεί αφήνοντας όμως εκτός ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο έξι μηνών εισαγωγής…
Θα μπορούσε να έδινε και σ αυτό το κομμάτι έστω τα μισά ως επιδότηση σε σχέση με τα καινούργια η θα μπορούσε να κάνει κάποια έκπτωση για λίγα χρόνια στον λογαριασμό του ρεύματος για τον αγοραστή ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού.
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να σας βοηθήσουμε για αντικειμενική άποψη και όχι για νομοθεσία που ευνοεί μόνο συγκεκριμένα συμφέροντα….
Μπορούμε να σας βοηθήσουμε επίσης να γίνει τζίρος στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και γιατί όχι η Ελλάδα να αποτελέσει έλξη εισαγωγών αυτοκινήτων από άλλες χώρες όπως κάνουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες γεμίζοντας τα συρτάρια σας με χρήματα, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εξοικονομώντας χρήματα από τον προϋπολογισμό του κράτους που σήμερα επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι πολίτες…
Εμείς ως υπεύθυνοι έμποροι και γνώστες του αντικειμένου της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σας γνωστοποιούμε ότι είμαστε σε θέση να σας παρέχουμε ότι χρειάζεται προκειμένου να λάβετε σωστή ενημέρωση για την προστασία του περιβάλλοντος και την ομαλή λειτουργία της αγοράς για όλους…
Μεταξύ μας κύριε υπουργέ όσο τα αυτοκίνητα, τριετίας πενταετίας, ακριβαίνουν με φόρους, ο κόσμος δεν έχει την αγοραστική δύναμη του καινούργιου.
Μακάρι να μπορούσαμε όλοι να έχουμε καινούργια, όμως αυτό είναι αδύνατο…
Θα πρέπει από τη μεριά τους οι αντιπρόσωποι καινούργιων αυτοκινήτων να βρουν τρόπους οι ίδιοι να διοχετεύουν τα αυτοκίνητα τους κι όχι να μπλοκάρουν τα μεταχειρισμένα για να δημιουργείται μονοπώλιο…»