Της Μαρίας Μόσχου
mariam@movenews.gr
Σε κατάρρευση φαίνεται να οδηγείται η ΟΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αττικής καθώς ο προϋπολογισμός του 2018 για την εταιρεία προβλέπει μειωμένα έσοδα σε σχέση με αυτόν του 2017.
Αν και σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη οι πωλήσεις ηλεκτρονικών καρτών δείχνουν σημαντική αύξηση σε σχέση με τις χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών ωστόσο ο προϋπολογισμός για την εταιρεία που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και ο οποίος δημοσιεύτηκε στις 16 Ιανουαρίου 2018 προβλέπει μειωμένα έσοδα κατά 4 εκατ. ευρώ σε σχέση με αυτόν του 2017.
Ο προϋπολογισμός του 2018 που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Χ. Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη προβλέπει έσοδα 190.697.856 ευρώ έναντι 194.512.450 ευρώ το 2017.
Μάλιστα προβλέπεται ότι τα έσοδα από εισιτήρια το 2018 θα είναι κατά 5 εκατ. λιγότερα από τα έσοδα που αφορούσαν στις πωλήσεις εισιτηρίων. Συγκεκριμένα το 2017 τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων είχαν προϋπολογιστεί σε 99.385.000 ευρώ ενώ για το 2018 παρά την λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα έσοδα διαμορφώνονται μόλις στα 94.467.729 ευρώ. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη δείχνει πόσο ευάλωτα παραμένουν λεωφορεία και τρόλεϊ στην εισιτηριοδιαφυγή καθώς μόνο 2 στους 10 κατά μέσο όρο ακυρώνουν εισιτήριο στα μέσα αυτά. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει και η κατάργηση του θεσμού των ελεγκτών από το 2015 με απόφαση του ίδιου του κ. Σπίρτζη.
Οι δαπάνες από 230.397.021 το 2017 παρουσιάζονται μειωμένες κατά περίπου 9 εκατ. ευρώ στα 221.113.944 ευρώ με αποτέλεσμα το έλλειμμα από 35.884.571 ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του 2017 να μειωθεί σε 30.416.088 ευρώ φέτος.
Η μείωση των δαπανών είναι αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και της μείωσης προσωπικού που από 5359 το 2017 μειώνεται σε 5168 εργαζομένους το 2018. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίζονται μειωμένες και οι δαπάνες προσωπικού κατά 2 εκατ. ευρώ.
Η επιχορήγηση παραμένει σταθερή στα 86 εκατ. ευρώ.