- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Movenews.gr στις 8 Αυγούστου 2018 σύμφωνα με ο οποίο ο όμιλος Συγγελίδη θα ήταν ο επόμενος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Opel στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Opel Hellas το εργοστάσιο αναπτύσσει περαιτέρω την επιχειρηματική της στρατηγική σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές ώστε να γίνει πιο ευέλικτη, ευπροσάρμοστη και αποδοτική όπως περιγράφεται στο στρατηγικό σχέδιο PACE! Σε ένα περαιτέρω βήμα για την ενίσχυση της ανάπτυξης, η εταιρία θα συνεχίσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην Ελλάδα μέσω της ευρέως αναγνωρίσιμης και επιτυχημένης οικογένειας Συγγελίδη, η οποία θα εξαγοράσει την υφιστάμενη οργάνωση της Opel Ελλάς και θα καταστεί στο μέλλον η ανεξάρτητη εισαγωγική εταιρία.
Η σχετική σύμβαση έχει υπογραφεί. Η Εθνική Εταιρία Πωλήσεων της Opel θα εξαγορασθεί από μέλη της οικογένειας Συγγελίδη. Το προσωπικό της Opel στην Ελλάδα θα συνεχίσει να απασχολείται στην υφιστάμενη εταιρία, υπό τη νέα ιδιοκτησία. Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
“Σύμφωνα με τους στόχους του στρατηγικού μας σχεδίου PACE! αυτή είναι μία ακόμη απόφαση η οποία θα καταστήσει τη δομή των πωλήσεών μας πιο ευέλικτη, αποδοτική και κατά συνέπεια πιο ανταγωνιστική» δήλωσε ο Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales και Marketing της Opel/Vauxhall. “Ο Συγγελίδης είναι ήδη ένας ισχυρός και έμπειρος συνεργάτης στην Ελλάδα για τις αδελφές εταιρίες μας Peugeot, Citroën και DS Automobiles και θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε περαιτέρω τη θέση μας στην αγορά και την κερδοφορία μας.”
Ο Συγγελίδης είναι υπεύθυνος για τις πωλήσεις της Citroën από το 1965, της Peugeot από το 2014 και της DS Automobile από το 2018.
Το 2018 η Opel πέτυχε μερίδιο αγοράς 6.46%, πωλώντας 7.142 μονάδες στην Ελλάδα. Με τη νέα οργανωτική δομή, η πλούσια σε παράδοση γερμανική μάρκα, προσδοκά να αναπτυχθεί επιτυχώς στη χώρα τα επόμενα χρόνια.
Τεράστια μεγέθη
Ο όμιλος Συγγελίδη μετά από την απόκτηση και της Opel αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αυτοκινήτων στην Ελλάδα!
Ειδικότερα το 2018 τα ποσοστά των εταιρειών του ομίλου Συγγελίδη ανήλθαν σε 8,1% για την Peugeot, σε 5,2% για την Citroen και σε 1,1% για την Jeep. Δηλαδή οι τρεις εταιρείες του ομίλου Συγγελίδη κατείχαν το 14,4% του συνόλου των πωλήσεων σε όλη την Ελλάδα. Αν στο παραπάνω ποσοστό προστεθεί και το 6,7% που κατείχε η Opel στο πρώτο εξάμηνο τότε αυτομάτως το ποσοστό που θα κατέχει ο όμιλος Συγγελίδη στην ελληνική αγορά θα αγγίζει το 21,1%!
Δηλαδή σχεδόν 1 στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα θα ανήκει σε εταιρεία του ομίλου Συγγελίδη δημιουργώντας αφενός πρόβλημα ανταγωνιστικότητας σε εταιρείες με μικρές πωλήσεις και ισχυρό αντίπαλο για τους άλλους Έλληνες εισαγωγείς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ ο όμιλος Μανδύλα (VW, Audi, Skoda) το 2018 κατείχε το 14,8% των πωλήσεων και θα αποτελεί ισχυρό αντίπαλο για τον όμιλο Συγγελίδη όπως επίσης και ο όμιλος Βασιλάκη (Seat, Hyundai, Kia) με ποσοστό 10,8% επί του συνόλου των πωλήσεων.
Aν υποθετικά συνυπολογίσει κανείς και τον όμιλο Θεοχαράκη ως μία επιχειρηματική οντότητα τότε θα αποτελούσε επίσης έναν ισχυρό αντίπαλο έναντι των υπολοίπων Ελλήνων εισαγωγέων καθώς τα ποσοστά των πωλήσεων από Nissan (7,6%), Renault (4%) και Dacia (1,3%) ανέρχονταν σε 12,9%!
Βέβαια στα παραπάνω ποσοστά όλων των ελληνικών εισαγωγικών ομίλων δεν έχουμε συμπεριλάβει και τα επαγγελματικά τα οποία θα ανέβαζαν περαιτέρω τα ποσοστά των εταιρειών…