Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Καλά κρατεί η παραπληροφόρηση γύρω από τα χαράτσια που έρχονται για όσους τολμούν να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα καθώς το τελευταίο 8μηνο καταγράφεται σημαντικά μείωση στις πωλήσεις οχημάτων diesel προς όφελος βεβαίως των βενζινοκίνητων.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως κάποιοι «τροφοδοτούν» με… ειδήσεις που περιλαμβάνουν νέα χαράτσια, απαγόρευση της κυκλοφορίας αλλά και άλλων αρνητικών ειδήσεων που σχετίζονται με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ώστε με αυτό τον τρόπο να «οδηγούν» τους υποψήφιους αγοραστές σε βενζινοκίνητα μοντέλα.
Ωστόσο η πραγματική αλήθεια είναι πως από την μία μεριά οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει ένα μεγάλο στοκ καινούριων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων τα οποία πρέπει να διοχετευθούν στην αγορά με κάθε τρόπο.
Από την άλλη μεριά οι εισαγωγείς με το νέο τελωνειακό καθεστώς δεν έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να προσπαθούν με κάθε δυνατό τρόπο, ακόμη και με παραπληροφόρηση, να «οδηγούν» τους υποψήφιους αγοραστές προς τα βενζινοκίνητα μοντέλα τα οποία προμηθεύονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τις αντίστοιχες των πετρελαιοκίνητων μοντέλων και έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους.
Όπως αποδείχθηκε το μπαράζ ανυπόστατων δημοσιευμάτων από δημοσιογράφους του… «ειδικού Τύπου» κατάφεραν να «φρενάρουν» τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το movenews.gr στην διάθεσή του στο 10μηνο του 2017 πουλήθηκαν 40.310 βενζινοκίνητα μοντέλα έναντι 33.539 πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Αναλυτικά τον Ιανουάριο διατέθηκαν 2.831 βενζινοκίνητα και 3.411 πετρελαιοκίνητα, τον Φεβρουάριο 2.357 οχήματα βενζίνης και 2.674 οχήματα diesel.
Από τον Μάρτιο και μετά οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες των οχημάτων πετρελαίου με την μεγαλύτερη διαφορά να εμφανίζεται τον Μάιο όπου διατέθηκαν πάνω από 2.200 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα.
Πάντως καλό θα ήταν οι υποψήφιοι αγοραστές να γνωρίζουν πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μαζί με εκείνα που καταναλώνουν φυσικό αέριο αποτελούν τις μοναδικές επιλογές που προσδίδουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης!
Τα οχήματα με υγραέριο επίσης έχουν χαμηλό κόστος χρήσης αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προσεγγίσουν το κόστος που έχουν τα πετρελαιοκίνητα ή οχήματα φυσικού αερίου. Επίσης οι βλάβες είναι πολύ πιθανές και πολύ ακριβές για να επισκευαστούν.
Τα υβριδικά μοντέλα επίσης έχουν χαμηλό κόστος χρήσης αλλά χρειάζεται οδηγική εξοικείωση ώστε ο οδηγός να ωφεληθεί τα μέγιστα από ένα υβριδικό αυτοκίνητο.