Πτώση 28,8% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 εξαιτίας των προβλημάτων που έχει προκαλέσει στα εργοστάσια παραγωγής η έλλειψη των ημιαγωγών. Ωστόσο τα SUV μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες φαίνεται ότι κατέγραψαν σημαντική άνοδο με τα έξι στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα να ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία!
Παράλληλα στα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για πρώτη φορά καταγράφεται άνοδος στις πωλήσεις των υβριδικών, των plug-in υβριδικών, των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και εκείνων που κινούνται και με Υγραέριο ενώ αντίθετα πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης αλλά και των οχημάτων που κινούνται και με Φυσικό Αέριο. Βέβαια θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως υπάρχουν σε εκκρεμότητα χιλιάδες παραγγελίες κυρίως diesel μοντέλων τα οποία θα εμφανιστούν τις επόμενες εβδομάδες εξαιτίας των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ την υψηλότερη πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ποσοστό 7,2%.
Ειδικότερα τον Ιανουάριο του 2022 τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέλαβαν το 45,80% του συνόλου σημειώνοντας πτώση 2,3% και στην δεύτερη θέση βρέθηκε τα υβριδικά ΙΧ με μερίδιο 25,80% (16,5%) και στην τρίτη θέση αναρριχήθηκαν τα πετρελαιοκίνητα 14,5% σημειώνοντας πτώση 7,2%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid και ηλεκτρικά μοντέλα με ποσοστό 6,5% σημειώνοντας άνοδο 5%. Στην πέμπτη θέση ακολουθούν τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο με ποσοστό 6,4% και άνοδο 5,1% και τα ΙΧ που κινούνται και με Φυσικό Αέριο με ποσοστό 1% και άνοδο 1,7% σημειώνοντας πτώση 0,7%.
Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 52,5% εκ των οποίων το 30,5% αφορούσε σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 22%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 34,9% εκ του οποίου το 26% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,9% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 6,3% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 0,7%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 4,3% (3,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 4,3% (3,40 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,30% (0,20% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV κατέλαβαν το 61,2% καταγράφοντας άνοδο 16,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.