Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) κυρίως σε μεγάλα έργα υποδομών όπως οι αυτοκινητόδρομοι αλλά όπως φαίνεται πλέον ένα τμήμα που αφορά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εισέρχεται δυναμικά στις ΣΔΙΤ.
Ο λόγος για το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ισπανία όπου η εγχώρια κυβέρνηση ανακοίνωσε τη δημιουργία κοινοπραξίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα με την Seat και την Iberdrola (εταιρεία ενέργειας).
Μάλιστα η Ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει και κονδύλια της ΕΕ για την συγκεκριμένη επένδυση ενώ παράλληλα θα επιδιώξει να κερδίσει και μια σταθερή δέσμευση από τις Βρυξέλλες για τη στήριξη σε ένα project κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων όπως αποκάλυψε το Reuters σε σχετικό δημοσίευμα.
Να υπενθυμίσουμε πως η Seat το 2020 είχε ανακοινώσει ότι εξετάζει την κατασκευή ενός μικρού ηλεκτρικού οχήματος αλλά είχε συνδέσει την επένδυση με ένα πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων.
Ο Herbert Diess μάλιστα είχε δηλώσει ότι: «Ευελπιστούμε στην προθυμία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αφήσει αυτό το εμβληματικό έργο ιστορικής σημασίας για την Ισπανία και την Ευρώπη να γίνει πραγματικότητα. Ο επιτυχημένος μετασχηματισμός της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα εξαρτηθεί από τη σαφή δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο πρόεδρος της SEAT, Wayne Griffiths, δήλωσε ότι η εταιρεία του επιδιώκει μια ευρεία συμμαχία με την Iberdrola, την Telefonica και την Caixabank, καθώς και με άλλες ισπανικές εταιρείες, για την επίτευξη του στόχου της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις Ισπανών αξιωματούχων, η κυβέρνηση θα παράσχει τη υποστήριξη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που αντιπροσωπεύει το 8% της οικονομίας. Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Seat κατασκευάζονται στη Γερμανία και τη Σλοβακία.