Ο κορωνοϊός έχει αλλάξει ριζικά όλα τα επενδυτικά πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς το lockdown σε αντιπροσωπείες και εργοστάσια μείωσε δραματικά τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Παράλληλα η συνέχιση εξάπλωσης της πανδημίας ανάγκασε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάζουν συνεργασίες και συμμαχίες με βασικό στόχο την εξοικονόμηση πόρων ώστε να μειωθούν οι ζημιές που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters οι αυτοκινητοβιομηχανίες Honda και General Motors θα συνεργαστούν για να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις του κορωνοϊού και θα αναπτύξουν από κοινού οχήματα στη Βόρεια Αμερική ώστε να μειώσουν το κόστος στην υψηλή τεχνολογία που χρειάζονται για να κατασκευάσουν καθαρά αυτοκίνητα.
Η Honda και η GM ανέφεραν ότι σκοπεύουν να μοιραστούν κοινές πλατφόρμες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών και εσωτερικών συστημάτων και ανακοίνωσαν ότι σύντομα θα δημοσιευθούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αναμενόμενη εξοικονόμηση κόστους. Οι πληροφορίες που δημοσίευσε το Reuters, αναφέρουν ότι η εξοικονόμηση θα αφορά σε κάποια δισεκατομμύρια δολάρια για κάθε εταιρεία.
Η συνεργασία αντιπροσωπεύει μια σημαντική επέκταση των υπαρχουσών συνεργασιών μεταξύ των δύο εταιρειών σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα, τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων και κυψέλες καυσίμου. Η Honda είναι επενδυτής στην Cruise, την επιχείρηση αυτόνομης οδήγησης που κατέχει την πλειοψηφία η GM.
Η GM και η Honda να υπενθυμίσουμε ότι τον Απρίλιο είχαν ανακοινώσει ότι θα αναπτύξουν από κοινού δύο νέα EV για τη Honda και σχεδιάζουν να διερευνήσουν περισσότερους τρόπους για να επεκτείνουν τη συμμαχία τους. Έχουν ήδη συνεργαστεί για το σχεδιασμό ενός αυτόνομου οχήματος που ονομάζεται Cruise Origin, και επίσης συνεργάζονται στις κυψέλες καυσίμου και στις μπαταρίες.
Η Honda παρέμεινε εδώ και χρόνια σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητη, αποφεύγοντας συγχωνεύσεις στον κλάδο. Ωστόσο, η συμμαχία GM θα της δώσει οικονομίες κλίμακας που δεν μπορεί να επιτύχει μόνη της, δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Honda, Seji Kuraishi. Η Βόρεια Αμερική είναι η μεγαλύτερη αγορά της Honda και η δεύτερη μεγαλύτερη της GM, πίσω από την Κίνα.
Η GM και η Honda ανέφεραν ότι οι κοινές συζητήσεις για την ανάπτυξη θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2021.
Οι εταιρείες σχεδιάζουν να διερευνήσουν τις δυνατότητες κοινής χρήσης πλατφόρμας οχημάτων σε περισσότερα από τέσσερα βασικά τμήματα, όπως crossover και μεσαία φορτηγά, μαζί με συστήματα προώθησης, υπηρεσίες ψυχαγωγίας και σύνδεσης, προηγμένες δυνατότητες υποβοήθησης οδήγησης, συνδεσιμότητα οχημάτων και άλλες τεχνολογίες. Θα συνεργαστούν επίσης στην αγορά.
Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα άλλο ορόσημο στην ενοποίηση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι πιέσεις για τη μείωση των εκπομπών και τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) περιορίζουν το κεφάλαιο και τους πόρους ακόμη και των μεγαλύτερων παικτών.
Να υπενθυμίσουμε πως προχωρά η συγχώνευση των ομίλων PSA και FCA από την οποία θα δημιουργηθεί η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Η Toyota επεκτείνει τους δεσμούς με μικρότερες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mazda και η Subaru.
Η Ford και η VW έχουν δημιουργήσει μια ευρεία συμμαχία που καλύπτει ηλεκτρικά και εμπορικά οχήματα και αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης.