«Σύννεφα» στο deal των 60 δισ. δολαρίων

Στον αέρα είναι όπως όλα δείχνουν ο «γάμος» μεταξύ Nissan και Honda σύμφωνα με δημοσιεύματα του Ξένου Τύπου τα οποία κάνουν λόγο για ματαίωση των συνομιλιών συγχώνευσης που θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο αξίας 60 δισ. δολαρίων.

Να υπενθυμίσουμε πως η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και η Nissan, η τρίτη μεγαλύτερη, είχαν δηλώσει μέσα στο 2024 ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για τη συγχώνευση και τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο βάσει πωλήσεων, σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει τεράστια απειλή νέους Κινέζους παίκτες και ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών φαίνεται ότι δεν άφησαν τις συνομιλίες να προχωρήσουν αλλά να ματαιωθούν.

Το Reuters τη στιγμή που το διοικητικό συμβούλιο συνεδρίαζε για να αποφασίσει για την πορεία δράσης ανέφερε ότι η Nissan θα μπορούσε να ματαιώσει τις συνομιλίες.

Η Honda φαίνεται ότι είχε προτείνει στη Nissan να γίνει θυγατρική της, κάτι το οποίο απέκλινε από το πνεύμα των συζητήσεων που αρχικά είχαν ως αντικείμενο τη συγχώνευση των δύο εταιρειών σε ισότιμη βάση.

Εκπρόσωπος της Nissan είπε ότι το δημοσίευμα της Nikkei δεν βασίζεται σε πληροφορίες που ανακοίνωσε η εταιρεία και ότι στοχεύει να οριστικοποιήσει τη μελλοντική της κατεύθυνση έως τα μέσα Φεβρουαρίου όποτε και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της.

Από την άλλη μεριά εκπρόσωπος της Honda είπε ότι δεν είχε νέα από τη Nissan σχετικά με την απόφαση να αποσυρθεί από το μνημόνιο συνεννόησης προς μια συγχώνευση.

Οι δεσμευτικές συνομιλίες συνέπεσαν με τη διαταραχή που προκαλείται από νέους δασμούς από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump. Οι δασμοί κατά του Μεξικού θα ήταν πιο επώδυνοι για τη Nissan παρά για τη Honda ή την Toyota, σύμφωνα με αναλυτές.

«Οι επενδυτές μπορεί να ανησυχούν για τη μελλοντική ανάκαμψη της Nissan. Η Nissan έχει επίσης μεγαλύτερη έκθεση σε κινδύνους στους δασμούς ΗΠΑ-Μεξικού από τη Honda και την Toyota» δήλωσε ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun.

«Τα νέα που λένε ότι η Nissan δεν ήθελε να γίνει θυγατρική της Honda φαίνεται να υπογραμμίζουν ότι ο έλεγχος ήταν ένα κομβικό ζήτημα. Χωρίς να μπορεί να έχει τον έλεγχο, η Honda φαίνεται να απομακρύνεται», δήλωσε ο Christopher Richter, αναλυτής κλάδου αυτοκινήτων Ιαπωνίας στη χρηματιστηριακή CLSA.

Η Nissan και η Honda είχαν αρχικά δηλώσει ότι σχεδίαζαν να αποφασίσουν την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της συμφωνίας μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, αλλά αργότερα μετακίνησαν την ημερομηνία για τα μέσα Φεβρουαρίου.