Οι αυξανόμενες συνθήκες χρηματοδότησης με τις συνεχείς αυξήσεις των επιτοκίων ασκούν πιέσεις σε όλη την αγορά αναγκάζοντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους χρηματοοικονομικούς κλάδους τους σε μια πράξη εξισορρόπησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι χρηματοδοτικές της δραστηριότητες δεν φαίνεται να μπορούν να ησυχάσουν καθώς μετά τον κορωνοϊό βρέθηκαν αντιμέτωπες με την απότομη άνοδο των επιτοκίων.
Το επιτόκιο αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας αυξήθηκε στο 3,75% στις αρχές Μαΐου, μετά από μια εξαετία που κυμαίνονταν κοντά στο μηδέν.
Αυτό βέβαια έχει προκαλέσει πανικό στη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ο οποίος έχει αποδειχθεί πολύ κερδοφόρος για τους κατασκευαστές του κλάδου.
«Στο επίπεδό μας έχουμε φτάσει από ένα επιτόκιο αναχρηματοδότησης σχεδόν μηδενικό στο 4,5-5%, μαρτυρά ο Christophe Michaeli, Διευθυντής της Automotive France στην BNP. Αυτό είναι ωστόσο το προσωρινό επιτόκιο που εφαρμόστηκε στον πελάτη μόλις πριν από λίγους μήνες. Και μάλλον δεν είμαστε στο τέλος των προβλημάτων μας. »