Δακτύλιος πολλών ταχυτήτων αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα από τα συναρμόδια Υπουργεία εντός των επόμενων ημερών καθώς έχει εντοπιστεί ένα τεράστιο πρόβλημα που αφορά στα καινούρια αυτοκίνητα που ναι μεν πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 αλλά οι εκπομπές CO2 έχουν υπολογιστεί με το νέο σύστημα WLTP.
Ειδικότερα στο νέο Δακτύλιο σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση από το Μαξίμου θα κινούνται ελεύθερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα που φέρουν εργοστασιακά συστήματα υγραεριοκίνησης και αεριοκίνησης, τα υβριδικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. / CΟ2.
Ωστόσο στα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 οι εκπομπές CO2 υπολογίζονται από το νέο αυστηρότερο σύστημα WLTP με αποτέλεσμα οι μετρήσεις τους να είναι πολύ πιο αυξημένες σε σχέση με εκείνες που έχουν ίδια αυτοκίνητα αλλά έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020. Άλλωστε αυτός ήταν και ο λόγος που πέρυσι είχαν αυξηθεί τα όρια των εκπομπών CO2 για καθημερινή είσοδο στον Δακτύλιο στα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021. Το κυβερνητικό επιτελείο, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, εξετάζει την αναπροσαρμογή των ορίων εκπομπών CO2 σε 150 γρ./ CO2 στα παραπάνω οχήματα εξαιτίας του νέου τρόπου μέτρησης των ρύπων.
Να υπενθυμίσουμε πως το προηγούμενο όριο εκπομπών CO2 για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 ήταν τα 175 γρ./CO2.
Τέλος τα παλαιά Euro5
«Μπλόκο» στην καθημερινή ελεύθερη είσοδο των παλαιών αυτοκινήτων Euro5 βάζει ο νέος Δακτύλιος. Ειδικότερα οι κάτοχοι των επιβατικών οχημάτων όσο και των μικρών επαγγελματικών οχημάτων έως 2,2 τόνους που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 δεν θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα στο νέο Δακτύλιο από την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου.
Αντίθετα θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών και σύμφωνα με τον τελευταίο αριθμό της πινακίδας κυκλοφορίας τους.
Με το νέο Δακτύλιο αναμένεται να μπει και ένα τέλος στις αθρόες εισαγωγές παλαιών μικρών επαγγελματικών οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a ή Euro 5b καθώς δεν θα τους επιτρέπεται η απρόσκοπτη είσοδος στο κέντρο της πόλης.
Οπότε όλα αυτά τα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα επαγγελματικά οχήματα αναγκαστικά θα οδηγηθούν προς την επαρχία καθώς κανένας επαγγελματίας δεν θα θέλει να έχει στην κατοχή του ένα επαγγελματικό όχημα που κινείται στο Δακτύλιο τις μισές ημέρες του χρόνου…
Μεταβατικό στάδιο
Ο Δακτύλιος σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι πολύ πιθανό να έχει και κάποιες μεταβατικές διατάξεις που μάλλον θα αφορούν μάλλον τα αυτοκίνητα που εισέρχονταν στον Πράσινο Δακτύλιο έως πέρυσι και εκπέμπουν έως 140 γρ./CO2. Είναι πολύ πιθανό σε αυτή την κατηγορία των οχημάτων θα δοθεί μια περίοδος χάριτος ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μπορέσουν να τα αντικαταστήσουν με άλλα νεότερα…