Τα πετρελαιοκίνητα, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά και υγραεριοκίνητα μοντέλα κατάφεραν να σημειώσουν άνοδο τον Φεβρουάριο του 2023 και όλα τα υπόλοιπα καύσιμα να καταγράψουν πτώση σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Μάλιστα το ποσοστό ανόδου των diesel οχημάτων ανήλθε σε 2,8% και ακολουθούν τα ηλεκτρικά και τα plug-in Hybrid με ποσοστό ανόδου 1,6% ενώ τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο σημείωσαν οριακή άνοδο 0,1%.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η άνοδος των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων οφείλεται σε δύο λόγους οι οποίοι περιλαμβάνουν το χαμηλό κόστος χρήσης και την παράδοση πολλών παραγγελιών που είχαν πραγματοποιηθεί τους προηγούμενους μήνες. Όπως και να έχει το ζήτημα πάντως θεωρείται δεδομένο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πραγματικά διανύουν πολλά χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ και επίσης έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 γεγονός που τα απομακρύνει από πιθανά μελλοντικά… χαράτσια!
Τα βενζινοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 3,2% με το ποσοστό τους να ανέρχεται σε 40,9%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 28,5% και σημειώνοντας πτώση 0,6%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 19,1% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας άνοδο 2,8%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 9% σημειώνοντας άνοδο 1,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν οριακή άνοδο 0,1% καταλαμβάνοντας το 2,3% των πωλήσεων ενώ τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 0,7% καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αφορούσαν στο 44,1% του συνόλου χάνοντας 0,7% σε σχέση με το 44,8% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα βενζίνης, ανοδική πορεία με ποσοστό 3,9% κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel, καταλαμβάνοντας το 19,5% έναντι 15,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι έχασαν καταναλωτές στο δίμηνο του 2023 αφού κατάφεραν να μειώσουν το ποσοστό τους κατά 1,7 μονάδες καταλαμβάνοντας το 26,1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 27,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων στο 2μηνο σημείωσαν άνοδο 0,9% και ανήλθαν σε 7,9% έναντι 7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,7% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 1,8% καθώς στο δίμηνο κατέλαβαν το 2,1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 3,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Μειώνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 55,3% εκ των οποίων το 25,9% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31% εκ του οποίου το 23,7% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7,3% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 6,5% εκ του οποίου τα SUV είναι 0,9%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 5,8% (4,7% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,4 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,2% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,2%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Φεβρουάριο κατέλαβαν το 55,8% καταγράφοντας οριακή πτώση 0,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο διμήνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 51,7% σημειώνοντας πτώση 6,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.