Το νικέλιο ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών καθώς συμμετείχε σε ένα ευρύτερο ράλι στην αγορά εμπορευμάτων, τα αποθέματα μειώθηκαν και οι μεγάλοι παραγωγοί αυτοκινήτων αύξησαν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται σε πιο ισχυρές μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν 4%, φθάνοντας στο υψηλό 10ετίας των 22.745 δολαρίων, καθώς τα αποθέματα που εγκρίθηκαν από το Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου μειώθηκαν για 51 συνεχόμενες ημέρες. Στην Κίνα, τα αποθέματα νικελίου στις επίσημες αποθήκες πλησιάζουν τα χαμηλά επίπεδα ρεκόρ των 4.859 τόνων.
Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Nicholas Snowdon, δήλωσε: «Η απάντηση της πολιτικής της Κίνας έχει αποκτήσει δυναμική τη στιγμή της σημαντικής εξάντλησης των αποθεμάτων, οι μικροοικονομικές και μακροοικονομικές καταστάσεις έχουν αρχίσει να ταιριάζουν και οι αναθεωρήσεις των τιμών των μετάλλων οδηγήθηκαν στα ύψη εξαιτίας της έλλειψης.»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Jeremy Weir, CEO της Trafigura, ένας από τους μεγαλύτερους εμπόρους μετάλλων στον κόσμο ο οποίος ξεκαθάρισε ότι τα αποθέματα σε όλο τον κόσμο βρίσκονται σε κρίσιμα επίπεδα και αυτό φαίνεται και στις τιμές.
«Αρχίζουμε να βλέπουμε τους καταναλωτές να ξυπνούν και να αναγνωρίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν», είπε χαρακτηριστικά.
Το νικέλιο αυξήθηκε κατά 12% τον περασμένο μήνα λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το 25% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αφορούσε σε κάποιο αυτοκίνητο με μπαταρία τον Δεκέμβριο και αμέσως μετά υπήρξε μια σειρά ανακοινώσεων για ένα νέο έργο εξόρυξης νικελίου.
Οι αυξήσεις των τιμών των μετάλλων διαπραγματεύτηκαν άνω του ενός τόνου για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο, με βάση ένδειξης ότι ο χαλκός, το πιο σημαντικό βιομηχανικό μέταλλο στον κόσμο, θα παράσχει περισσότερα κίνητρα στην Κίνα για να στηρίξει την οικονομία της.
Ταυτόχρονα, οι ανησυχίες για τον αντίκτυπο στη ζήτηση από την μετάλλαξη Όμικρον του κορωνοϊού συνέχισαν να μειώνουν και τα αποθέματα αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ τα οποία έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2018, με αποτέλεσμα το πετρέλαιο να φτάσει τα 85 δολάρια ανά βαρέλι για πρώτη φορά σε δύο μήνες.
Η BHP, ο μεγαλύτερος ανθρακωρύχος στον κόσμο, ανέβαλε το βάρος της ενώ η Giant Nickel Project Automaker Tesla της Τανζανίας υπέγραψε την πρώτη συμφωνία προμήθειας στις ΗΠΑ στο πλαίσιο συμφωνίας για την αγορά 75.000 τόνων μετάλλου από το κοίτασμα Tamarak στη Μινεσότα.
Ο Colin Hamilton, αναλυτής της BMO Capital Markets, δήλωσε ότι: «Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η ζήτηση νικελίου πρέπει να αυξηθεί 19 φορές έως το 2040, εάν ο κόσμος θέλει να εκπληρώσει τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της προσφοράς κατά την τελευταία δεκαετία αναμένεται να προέλθει από την Ινδονησία, μια αγορά που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, όπου οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν έργα επεξεργασίας νικελίου.
Ως αποτέλεσμα, το αφεντικό της Tesla, Elon Musk, είναι ανήσυχος. Οι μελλοντικές προμήθειες νικελίου είναι μια μακροπρόθεσμη και πολλά υποσχόμενη γιγάντια σύμβαση για εταιρείες που μπορούν να εξορύξουν μέταλλα με βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Ενώ υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός για την αύξηση της ζήτησης νικελίου από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, περισσότερα από τα δύο τρίτα της παγκόσμιας παραγωγής εξακολουθούν να κατευθύνονται προς την παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα.
Το νικέλιο κατέγραψε έλλειμμα προσφοράς-ζήτησης περίπου 180.000 τόνων πέρυσι, καθώς η ζήτηση για ανοξείδωτο χάλυβα ανέκαμψε μετά τη χειρότερη διακοπή της πανδημίας το 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 6% του συνολικού μεγέθους της αγοράς.»
Ο Hamilton είπε επίσης ότι η προσφορά νικελίου πρέπει να αυξηθεί κατά 200.000 τόνους για να αποτραπεί περαιτέρω μείωση των αποθεμάτων το 2022. «Μια τέτοια άνοδος δεν είναι καθόλου αδύνατη, αλλά περιλαμβάνει και άλλα πολλά πράγματα που πρέπει να πάνε καλά…»
Αυτή η άποψη υιοθέτησε και ο αναλυτής της Goldman Sachs κ. Snowdon, ο οποίος δήλωσε ότι: «Η αύξηση της προσφοράς νικελίου από την Ινδονησία δεν ήταν επαρκής για να αποτραπεί η περαιτέρω εξάντληση των αποθεμάτων. Το σημείο εκκίνησης για τη φετινή αγορά είναι πολύ πιο σκληρό και η συνεχιζόμενη ισχυρή τάση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απίθανο να είναι αρκετή για να δημιουργήσει μια ακαθάριστη στροφή πίσω σε ένα σαφές πλεόνασμα. Αυτό σημαίνει. Η τιμή-στόχος του 12 μηνών για το νικέλιο είναι 24.000 δολάρια, αύξηση περίπου 6% από τα τρέχοντα επίπεδα μετάλλου.»