Η Volkswagen παρουσίασε ένα ακόμα πιο συναρπαστικό T-Roc, που θα ενθουσιάσει τους φίλους της μάρκας με ένα μοντέλο τόσο ισχυρό όσο ένα γνήσιο σπορ μοντέλο, πρακτικό όσο ένα ευέλικτο SUV. Το νέο T-Roc R είναι αναμφισβήτητα το νέο αστέρι ολόκληρης της γκάμας του μοντέλου.
Με ισχύ 300 ίππων (221 kW) το κόμπακτ και δυναμικό T-Roc R επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα. Το κορυφαίο T-Roc φτάνει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, χωρίς ηλεκτρονικό περιορισμό αυτής.
Οι επιδόσεις συναντούν το lifestyle
Ο ιδιαίτερα εξελιγμένος κινητήρας των 2,0 λίτρων με την τεχνολογία TSI και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης 4MOTION προσδίδει στο νέο κορυφαίο σπορ μοντέλο της επιτυχημένης γκάμας του T-Roc εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Η υπερτροφοδότηση και ο άμεσος ψεκασμός εξασφαλίζουν εντυπωσιακή ροπή ήδη από πολύ χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm επιτυγχάνεται μόλις στις 2.000 σ.α.λ., ενώ η ισχύς των 300 ίππων (221 kW) είναι ακόμα πλήρως διαθέσιμη στις 5.000 σ.α.λ. Χάρη στο μεγάλο εύρος λειτουργίας, το T-Roc R βρίσκεται σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις στο ιδανικό φάσμα απόδοσής του, επιτρέποντάς του να ξεδιπλώνει την πλήρη R ισχύ του σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Το εξελιγμένο σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνεται και στο πακέτο Υψηλής Απόδοσης (Performance Package) του Volkswagen Golf R, εγγυάται την αποτελεσματική επιβράδυνση. Το στάνταρ Launch Control εξασφαλίζει ότι το T-Roc R θα ξεκινά σαν πύραυλος. Παράλληλα, για ακόμα πιο απαιτητική οδήγηση, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα.
Το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG των 7 σχέσεων έχει προσαρμοστεί ειδικά στη δυναμική χαρτογράφηση του T-Roc R. Η δοκιμασμένη τετρακίνηση Volkswagen 4MOTION κατανέμει την ισχύ στον εμπρός και τον πίσω άξονα μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και ανάλογα με την ολίσθηση των τροχών. Αυτό εμποδίζει αποτελεσματικά το ενδεχόμενο σπινάρισμα ή μπλοκάρισμα των τροχών με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου, με αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, ακόμα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, όπως η βροχή ή το χιόνι, καθώς και σε απαιτητικά εδάφη, όπως το χαλίκι ή το λιθόστρωτο.
Εντυπωσιακή εμφάνιση
Εξωτερικά, το T-Roc R αποπνέει δυναμισμό και σπορ χαρακτήρα. Οι προφυλακτήρες τύπου R και οι εισαγωγές αέρα με τις μαύρες γρίλιες αποτελούν τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της ισχυρής και exclusive γκάμας των μοντέλων R της Volkswagen. Το ίδιο ισχύει και για το λογότυπο R στη μαύρη μάσκα. Οι προβολείς LED εγγυώνται φωτισμό του οδοστρώματος σα να ήταν μέρα καθώς και το να είναι το αυτοκίνητο υποδειγματικά ορατό. Τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας έχουν ενσωματωθεί κάθετα στον εμπρός προφυλακτήρα που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το T-Roc R. Αυτό κάνει ήδη την κορυφαία έκδοση της γκάμας αναγνωρίσιμη από μακριά. Τα πίσω LED φώτα έχουν σκούρο κόκκινο χρώμα, στοιχείο που χαρακτηρίζει το στυλ R. Οι δύο δίδυμες απολήξεις αριστερά και δεξιά είναι επιχρωμιωμένες. Το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης τιτανίου “R” Performance, που κατασκευάζεται από την Akrapovič, χαρακτηρίζεται από ξεχωριστό ήχο, ιδιαίτερη σχεδίαση και βάρος μειωμένο κατά περίπου επτά κιλά. Το κάτω μέρος στις πόρτες είναι αντίστοιχο με το βασικό χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ το highlight είναι το περίβλημα των εξωτερικών καθρεφτών σε ματ χρώμιο.
Γυαλισμένες ζάντες αλουμινίου
Οι ζάντες αλουμινίου Spielberg 7 J x 18 δημιουργούν επίσης ιδιαίτερες εντυπώσεις που ταιριάζουν στο μοντέλο. Οι μαύρες επιφάνειές τους είναι έντονα γυαλισμένες, ενώ προαιρετικά το T-Roc R μπορεί να εξοπλιστεί με ζάντες αλουμινίου Pretoria 19 ιντσών σε ματ σκούρο γραφίτη (Dark Graphite) σε συνδυασμό με ελαστικά της διάστασης 235/40 R 19.
Εσωτερικό με σπορ χαρακτήρα
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου εντυπωσιάζει με την εξαιρετική ακρίβεια της συναρμογής και την ιδανική του εργονομία. Τα εμπρός top sport καθίσματα με οσφυϊκή ρύθμιση και ρύθμιση ύψους υποστηρίζουν άψογα τη σπονδυλική στήλη και την οσφυϊκή χώρα οδηγού και συνοδηγού. Οι εσωτερικές πλευρικές επιφάνειες είναι καλυμμένες με αγωνιστικού τύπου ύφασμα Artvelour microfibre, ενώ οι κεντρικές περιοχές των εμπρός καθισμάτων καθώς και τα πίσω εξωτερικά καθίσματα έχουν επενδύσεις από το ύφασμα Carbon Flag. Στο εσωτερικό κυριαρχούν στοιχεία χαρακτηριστικά των μοντέλων R: πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, λευκός ambient εσωτερικός φωτισμός, μαύρη οροφή σε συνδυασμό με διακοσμητικά χρωμίου στους διακόπτες για τα φώτα, τα ηλεκτρικά παράθυρα και τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεφτών. Το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και τα διακοσμητικά στις πόρτες έχουν στάνταρ επενδύσεις “Piano Black”. Τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ διαθέτουν το εντυπωσιακό λογότυπο R. Το υποβραχιόνιο μεταξύ των δύο εμπρός καθισμάτων διαθέτει ικανοποιητικό χώρο για τους αγκώνες οδηγού και συνοδηγού. Για ακόμα πιο μοναδικό στυλ διαθέσιμο το δερμάτινο πακέτο nappa καθώς και συνδυασμοί διχρωμίας.
Απεριόριστη καθημερινή πρακτικότητα
Το T-Roc R είναι ένα σπορ μοντέλο με αγωνιστικό στυλ, ενώ ταυτόχρονα είναι, όπως κάθε Volkswagen R, ένα αξιόπιστο και πρακτικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις που εντυπωσιάζει με τη μεγάλη του ευελιξία και την κορυφαία άνεση που προσφέρει. Η πλάτη του πίσω καθίσματος μπορεί να διπλωθεί ασύμμετρα, ενώ κάτω από το εμπρός δεξί κάθισμα υπάρχει ένα συρτάρι ως χώρος αποθήκευσης για μικρά και χρήσιμα αντικείμενα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 362 (με ρεζέρβα εξοικονόμησης χώρου) έως 1.237 λίτρα.
Σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος και διαμόρφωση R
Το πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι διαθέτει δερμάτινη επένδυση και επίπεδο κάτω μέρος. Η εντυπωσιακή του ραφή σε Crystal Grey και το χαρακτηριστικό λογότυπο R προσελκύουν τα βλέμματα, ενώ το ευχάριστα μεγάλο πάχος του ταιριάζει τέλεια στο χέρι του οδηγού και παρέχει μια άμεση αίσθηση του προοδευτικού συστήματος διεύθυνσης του T-Roc R. Σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα διεύθυνσης δεν είναι απαραίτητο να γυρίσει οοδηγός πολλές φορές το τιμόνι για να στρίψει πλήρως τους τροχούς.
Η προοδευτική σχέση μετάδοσης επιτυγχάνει βελτιστοποιημένη, πιο άμεση και ελεγχόμενη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και αποτελεί την τέλεια σύνδεση με την επιφάνεια του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με τη σπορ και χαμηλωμένη ανάρτηση ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά σε δρόμους με συνεχείς στροφές και προφανώς καθιστά τις καθημερινές μετακινήσεις πιο άνετες, για παράδειγμα στους ελιγμούς ή τη στάθμευση.
Paddles στο τιμόνι
Στο πίσω μέρος του σπορ τιμονιού υπάρχουν δύο paddles για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Ο οδηγός μπορεί να εμπλέκει αστραπιαία τις επτά σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη χάρη σε αυτά τα paddles που βρίσκονται σε ιδιαίτερα βολική θέση. Εναλλακτικά, ο οδηγός μπορεί επίσης να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις τοποθετώντας τον επιλογέα στην ειδική για αυτόν το σκοπό θέση ή βέβαια να αφήσει τις αλλαγές ταχυτήτων στο εξαιρετικό DSG.
Η εξαιρετική ρύθμιση του κιβωτίου σημαίνει πως το T-Roc R παρουσιάζει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας ισχύος. Σύμφωνα με τις μετρήσεις κατά WLTP, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 8,4 και 8,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με τα ελαστικά. Οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 είναι από 191 έως 199 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Κορυφαία συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Όπως όλες οι εκδόσεις του T-Roc έτσι και η R είναι επίσης εξαιρετικά διασυνδεδεμένη και εξοπλισμένη με κορυφαία συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το στάνταρ Σύστημα Προειδοποίησης Οδηγού (Driver Alert System) προειδοποιεί οπτικά και ακουστικά μόλις οι παράμετροι – στις οποίες περιλαμβάνεται η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, η χρονική διάρκεια που ο οδηγός βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και η ώρα της ημέρας – υποδείξουν πως τα επίπεδα προσοχής του οδηγού έχουν πέσει αισθητά.
Η αυτόματη υπηρεσία Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Call Service) έχει ήδη ενεργοποιηθεί κατά την παράδοση στον ευτυχή κάτοχο. Το Hill Start Assist και το Hill Descent Control βοηθούν στην πιο άνετη κίνηση σε ανηφορικά και κατηφορικά αντίστοιχα τμήματα των δρόμων.
Τα ολοκληρωμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κάνουν το T-Roc R ακόμη πιο άνετο. Το ελκυστικό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control ACC stop & go (Ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Front Assist (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking (Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών) και προαιρετικά Traffic Jam Assist (Σύστημα υποβοήθησης κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση), Rear Traffic Alert (Υποβοήθηση πίσω κίνησης) και Blind Spot Monitor (Σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου).
Έξυπνη διασύνδεση
Η εξαιρετική οθόνη αφής TFT 8 ιντσών σε σχεδιασμό tablet μπορεί να συνδεθεί με smartphones μέσα σε δευτερόλεπτα. Οι επιλεγμένες εφαρμογές (apps) για Android και iOS μπορούν να απεικονίζονται σε μεγαλύτερη κλίμακα και να λειτουργούν με την εφαρμογή App-Connect. Αυτό ισχύει και για δεδομένα όπως οι καταχωρήσεις του τηλεφωνικού καταλόγου, οι λίστες αναπαραγωγής και οι καταχωρήσεις ημερολογίου.
Η προαιρετική διεπαφή Comfort για κινητά τηλέφωνα επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση της μπαταρίας. Επίσης στον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) μπορούν να επιλεγούν διαφορετικά προφίλ και απεικονίσεις.
Επισκόπηση επιλεγμένων στοιχείων του βασικού εξοπλισμού:
- 300 ίπποι (221 kW) και 400 Nm
• Τετρακίνηση 4MOTION - Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων
- Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης
- Σπορ ανάρτηση
- Εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
- Ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 20 χιλιοστά
- Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ με Race Mode
- Launch Control
- Διπλές απολήξεις εξάτμισης δεξιά και αριστερά
- Ζάντες αλουμινίου Spielberg 18 ιντσών
- Δίσκοι φρένων 17 ιντσών με λογότυπο “R” και μαύρες δαγκάνες
- Ειδική εμφάνιση R
- Σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση
- Οθόνης αφής TFT
- App-Connect
- Διεπαφή κινητών τηλεφώνων και σύστημα hands-free Bluetooth
Διαθέσιμα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού:
- Εξάτμιση R Performance με πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο
- Ζάντες 19 ιντσών Pretoria σε ματ Dark Graphite
- Επενδύσεις εσωτερικού σε ματ Lapiz Blue
- Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (DCC)
- Ηχοσύστημα “beats”
- Επιπλέον συστήματα υποβοήθησης οδηγού
- Κοτσαδόρος
Το ολοκαίνουργιο Volkswagen T-Roc R θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στο τέλος του μήνα, όταν θα ανακοινωθεί και η προτεινόμενη τιμή λιανικής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Engine, gearbox | Engine type/valves per cylinder
Injection/forced induction Capacity, litres/cm3 Max. power, kW (PS) at rpm Max. torque, kW (PS) at rpm Emissions standard Gearbox variant
|
4-Cylinder petrol engine/4 Direct injection/turbocharger2.0/1,984 221 (300) 400/2,000–5,200 Euro 6d 7-speed dual-clutch gearbox (DSG) |
Weights, kg | Kerb weight
Permissible overall weight Payload Gross axle weight rating front/rear max. Maximum trailer weight: braked at 12%/8% incline Maximum trailer weight: unbraked Maximum draw bar weight / roof load
|
1,575
2,070 453–570 1,070/1,050
1,700/2,070 750 80/75
|
Driving performance | Maximum speed, km/h
Acceleration (0-100 km/h), s
|
250
4.8 |
Fuel consumption, l/100 km | Fuel in accordance with 99/100/EC
With DSG dual clutch gearbox urban/extra-urban/combined
|
Petrol
9.5–9.1/6.6–6.5/7.7–7.5 |
Combined CO2 emissions, g/km |
With DSG dual clutch gearbox | 176–171 |
Tank volume, l | 55 |
Exterior dimensions | Min. length / max. length, mm
Min. width / max. width / width incl. Max. height, mm Height with opened boot lid to ground, mm Ramp angle front/rear in degrees Breakover angle in degrees Turning radius, mm
|
4,234/4,348
1,819/1,819/1,992 1,573 2,089 16.4/18.4 12.5 Approx. 11,100 |
Luggage compartment | Length, seat bench open/folded, mm
Width between wheel housings, mm Luggage compartment vol., rear bench seat folded up, l Luggage compartment vol., rear bench seat folded down, l |
801/1,551
1,011 392 1,237 |