Τα συνθετικά καύσιμα θα αποτελέσουν σύμφωνα με κάποιες πολύ ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες τη σωτηρία για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου καθώς θα τα μετατρέψουν σε τόσο καθαρά οχήματα όσο τα ηλεκτρικά.
Μάλιστα οι κινήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών επιβεβαιώνουν και τα όσα είχε αναφέρει στο Newsauto.gr πριν από 2 χρόνια ο κ. Ζήσης Σαμαράς, καθηγητής Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής Θεσσαλονίκης ο οποίος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Όσον αφορά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ο κ. Σαμαράς τονίζει ότι μπορεί να γίνουν τόσο καθαροί όσο και οι ηλεκτροκινητήρες αλλά το πρόβλημα εστιάζεται στις εκπομπές CO2. Το πρόβλημα αυτό μακροπρόθεσμα μπορεί να λυθεί με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων τα οποία σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Με τον όρο ανανεώσιμα εννοούμε εκείνα τα καύσιμα (υγρά όπως συνθετική βενζίνη, συνθετικό πετρέλαιο και αέρια όπως υδρογόνο και μεθάνιο) που μπορούν να παραχθούν με χρήση ανανεώσιμης ηλιακής ενέργειας και με διάφορες χημικές διεργασίες μετατροπής του διοξειδίου του άνθρακα.»
Τώρα ο αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport και GT Dr. Frank Walliser, πιστεύει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, ή eFuel, θα μετατρέψουν τα οχήματα εσωτερικής καύσης σε τόσο καθαρά όσο σε ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό μοντέλο. Μιλώντας στο λανσάρισμα της νέας 911 GT3, ο Dr. Walliser εξήγησε ότι η ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων της Porsche πρόκειται να ξεκινήσει δοκιμές το 2022 και ότι αυτό το καύσιμο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους τρέχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης της Porsche χωρίς απαιτήσεις για τροποποίηση, συμπεριλαμβάνοντας και την ολοκαίνουρια GT3 992.
«Τα συνθετικά καύσιμα είναι πολύ σημαντικά για να μας επιτρέψουν να μειώσουμε την παραγωγή CO2. Οι εκπομπές είναι πολύ καλύτερες από το τρέχον καύσιμο που προμηθευόμαστε τώρα από τα πρατήρια καυσίμων, με λιγότερα σωματίδια και λιγότερα NOx. Τα συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν από οκτώ έως δέκα ρύπους ενώ η βενζίνη σήμερα έχει 30-40 και δεν είναι όλοι ευπρόσδεκτοι », εξήγησε ο Walliser.
«Το συνθετικό καύσιμο είναι καθαρότερο και δεν υπάρχει βιοπαραγωγή και όταν ξεκινήσουμε την πλήρη παραγωγή αναμένουμε μείωση CO2 κατά 85% με αποτέλεσμα το τελικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και στα ηλεκτρικά να είναι το ίδιο.»
Η Audi συνεργάζεται επίσης με τους δικούς της συνεργάτες στα eFuels από το 2009 και οι κατασκευαστές OEM όπως McLaren και Aston Martin έχουν επίσης δείξει την υποστήριξή της στην τεχνολογία. Ο επικεφαλής ανάπτυξης της BMW M, Dirk Hacker, πιστεύει επίσης ότι τα eFuels είναι μια βιώσιμη επιλογή. Μιλώντας πριν από την κυκλοφορία του νέου M4, είπε στο evo : «Εξετάζουμε το eFuel γιατί νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι κάτι που θα προσφέρει η βιομηχανία πετρελαίου στο μέλλον. Το eFuel είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό για τις προκλήσεις που έχουμε στο μέλλον. ”
Όμως, οι προμηθευτές της βιομηχανίας, όπως η Bosch, είναι οι πιο φανατικούς υποστηρικτές της νέας τεχνολογίας, αναφέρει ότι ακόμη και με τους αυστηρούς στόχους που έχουν τεθεί τώρα στους κατασκευαστές, η πλειονότητα των αυτοκινήτων στο δρόμο το 2030 θα εξακολουθεί να τροφοδοτείται από ορυκτά καύσιμα. Η ανάπτυξη καθαρότερων εναλλακτικών λύσεων, όπως το eFuel, θα διαδραματίσει το δικό της ρόλο προκειμένου να επιλύσει τουλάχιστον ένα μέρος του προβλήματος.
Ενώ η ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων παραμένει στα σπάργανα και η διαδικασία παραγωγής απαιτεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας για μικρό όγκο (η Porsche αναμένει ότι θα έχει ετοιμάσει 130.000 λίτρα έως το 2022), οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές δεν έχουν εγκαταλείψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ακόμη και συνεχίζουν να επενδύουν σε eFuels.
Εκτός του ότι επιτρέπει στα σημερινά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές τους και να προσφέρουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για το μηχανοκίνητο αθλητισμό (επί του παρόντος η Porsche σχεδιάζει μόνο να χρησιμοποιήσει το συνθετικό καύσιμο για τα προγράμματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και στα κέντρα οδηγικής εμπειρίας της), τα συνθετικά καύσιμα θα επέτρεπαν στα παλαιότερα αυτοκίνητα να παραμείνουν στο δρόμο χωρίς να χρειάζονται τροποποιήσεις στους κινητήρες τους, ενώ παράλληλα επωφελούνται από την ίδια μείωση των εκπομπών ρύπων.
Με πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια για την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι η ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων είναι άστοχη εργασία. Όμως, η βιομηχανία είναι συνετή και θα αποδείξει στις κυβερνήσεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα αποτελούν απάντηση σε κάθε ανάγκη της κινητικότητας.