Ανοίγει η αγορά της χρονομίσθωσης για τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες οχημάτων που περιλαμβάνει τα φορτηγά, τα λεωφορεία αλλά και τα Ταξί με στόχο την άμεση ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να υπάρχει σχετική διάταξη σύμφωνα με την οποία οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών, λεωφορείων και Ταξί θα μπορούν να προβούν στην αντικατάσταση των οχημάτων τους χρησιμοποιώντας τις λύσεις που προσφέρουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης.
Ουσιαστικά μιλάμε για τα οχήματα με Άδειες Δημοσίας Χρήσης τα οποία μέχρι και σήμερα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από οχήματα που ανήκουν σε εταιρείες χρονομίσθωσης.
Ωστόσο όπως φαίνεται αυτό αναμένεται να αποτελεί σύντομα παρελθόν καθώς το υπουργείο Μεταφορών με την συγκεκριμένη διάταξη προφανώς και ανοίγει το δρόμο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων Δημοσίας Χρήσης προς τις εταιρείες Leasing.
Μέχρι πρότινος οι ιδιοκτήτες φορτηγών, λεωφορείων και Ταξί μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα παλαιά οχήματά τους με νεότερα μόνο με την καταβολή μετρητών ή μέσω τραπεζικού δανεισμού.
Τώρα με τη σχετική διάταξη που έχει έτοιμη το υυπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ουσιαστικά επιτρέπει σε ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών να αντικαταστήσει τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα με καινούρια χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλει πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αλλά καταβάλλοντας μόνο μια μηνιαία δόση που θα αφορά στις υπηρεσίες χρονομίσθωσης.
Στη διάταξη θα ξεκαθαρίζεται επίσης οι όροι αντικατάστασης του οχήματος χωρίς να αλλάζει η χρήση της Αδείας όπως επίσης και για τους οδηγούς οι οποίοι θα μπορούν να κινηθούν νόμιμα με τα συγκεκριμένα οχήματα που θα προέρχονται από εταιρείες χρονομίσθωσης.
Παράλληλα εξετάζεται το μίσθωμα ή μέρος αυτού να αποτελεί έξοδο για την προσωπική ή άλλης μορφής εταιρείας που έχει εκμισθώσει το όχημα από την εταιρεία leasing.
Προφανώς ίσως υιοθετηθεί και το μοντέλο που είδαμε στο πρόσφατο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν περαιτέρω φορολογικές ελαφρύνσεις για «καθαρά» οχήματα με συγκεκριμένες εκπομπές CO2 αλλά και Αξίες Λιανικής προ Φόρων.
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων που θα αποτυπωθούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και θα αφορά στα Υδατοδρόμια.
Γηρασμένος στόλος που ρυπαίνει
Καθημερινά χιλιάδες φορτηγά εισέρχονται στα αστικά κέντρα για τη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων και επιβαρύνουν ιδιαίτερα το ήδη επιβαρυμένο από ρύπους περιβάλλον. Η συμμετοχή προέρχεται κυρίως από τα αυξημένης ηλικίας οχήματα βαρέως τύπου σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ).
Όπως μάλιστα έχει επισημάνει η Ελλάδα είναι δυστυχώς πρωτοπόρος, από πλευράς παλαιότητας, στο στόλο βαρέων οχημάτων, με μέσο όρο ηλικίας τα 18,8 έτη, όταν ο μέσος όρος Ευρώπης είναι τα 12 έτη. Η Ρουμανία έχει μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη, η Σλοβενία τα 12 έτη, ενώ η Γαλλία και η Δανία τα 7,0 και 7,7 έτη αντίστοιχα.
Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται προφανώς από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών.
Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων (ποιότητα αέρα) οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το «νεκροταφείο» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πρώτη φορά έθεσε πριν λίγες εβδομάδες περιορισμούς και στόχους για τις εκπομπές CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Με αυτήν την απόφαση θα επιτευχθεί η γενικότερη μείωση των εκπομπών και η κάλυψη των στόχων που τέθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού…