Χιλιάδες πολίτες έχουν ήδη χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής γλιτώνοντας χρόνο αλλά και το… «γρηγορόσημο» που απαιτούσαν κάποιοι για να ολοκληρωθεί άμεσα το αίτημά τους που αφορά στην αντικατάσταση της άδειας οδήγησης και ειδικότερα στην έκδοση αντιγράφου διπλώματος λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr σε μόλις ένα μήνα ενεργοποίησης της νέας υπηρεσίας ήδη 2.147 πολίτες έχουν καταθέσει και ολοκληρώσει ηλεκτρονικά το αίτημά τους και μάλιστα σε χρόνο-ρεκόρ γλιτώνοντας από περιττές επισκέψεις στη Διεύθυνση Μεταφορών και βέβαια χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν κανέναν για να διεκπεραιωθεί γρηγορότερα το αίτημά τους.
Επίσης 912 αιτήσεις δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί λόγω κάποιας έλλειψης που έχει καταγραφεί στα πιστοποιητικά ή φωτογραφίες που έχουν καταθέσει ηλεκτρονικά.
Παράλληλα 26 έχουν υποβληθεί αλλά δεν έχει ακόμη ανατεθεί σε κάποιον υπάλληλο της Διεύθυνσης Μεταφορών, 14 αιτήσεις είναι σε εξέλιξη και 82 βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Το βασικότερο λάθος των χρηστών που έχει παρατηρηθεί από τους ελεγκτές των online αιτήσεων έχει να κάνει με τις φωτογραφίες που καταθέτουν ηλεκτρονικά οι αιτούντες και χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως κάποιος απέστειλε φωτογραφία μαζί με το παιδί του, κάποιος άλλος έβγαλε και απέστειλε μια υπέροχη φωτογραφία με φόντο το υπέροχο χριστουγεννιάτικο δέντρο του, κάποιος άλλος έστειλε με γυαλιά ηλίου, κ.ά.
Τα στελέχη της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής επισημαίνουν πως οι φωτογραφίες που πρέπει να αποστείλουν οι αιτούντες έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και βέβαια το λάθος διορθώνεται αμέσως μετά την επισήμανση διόρθωσης προς τους χρήστες.
Επίσης άλλο λάθος που κάνουν συχνά οι χρήστες έχει να κάνει με το λάθος ΑΦΜ ή αριθμό Δελτίου Ταυτότητας που συμπληρώνουν τα οποία επίσης διορθώνονται άμεσα μετά τις επισημάνσεις της Υπηρεσίας προς τους πολίτες.
Τέλος η ψηφιακή υπογραφή η οποία ξεφεύγει από τα όρια που υπάρχουν στο ειδικό πλαίσιο επίσης είναι ικανό να απορριφθεί κάποια αίτηση.
Πέραν των παραπάνω η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω έστω και πιλοτικά καθώς μετά την ολοκλήρωση της αίτησης αποστέλλει εντελώς δωρεάν με courier την νέα άδεια οδήγησης στους δικαιούχους ώστε να μην χρειάζεται να επισκεφθεί τα γραφεία για να την παραλάβει.
Βασικός στόχος των στελεχών της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής είναι να καθιερωθεί η δωρεάν αποστολή των νέων αδειών οδήγησης στους κατόχους τους ώστε να αποφεύγονται και τα φαινόμενα συνωστισμού στα κτίρια της Περιφέρειας.
Αν αναλογιστεί κανείς πως κάθε χρόνο μόνο η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής εκδίδει πάνω από 25.000 αντίγραφα είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσος χρόνος αλλά και χρήμα θα εξοικονομηθεί για όλους τους εμπλεκόμενους από την υιοθέτηση της online εξυπηρέτησης.
Πατούλης: Αντικατάσταση διπλώματος σε 7 ημέρες από 5 μήνες!
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης δήλωσε στο Newsauto.gr ότι: «Η Περιφέρεια Αττικής με συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις μας έχει εισέλθει σε μια νέα ψηφιακή εποχή. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα, αφού μελετήσαμε και διαγνώσαμε τα προβλήματα που προκαλούσαν δυσλειτουργίες, καταθέσαμε προτάσεις στα αρμόδια υπουργεία και συμβάλαμε στη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας. Επιπλέον περιορίσαμε την ταλαιπωρία των πολιτών και ενισχύσαμε τη διαφάνεια και το κύρος των υπηρεσιών μας. Στην περίπτωση που νομοθετηθούν, όπως έχουμε προτείνει, η δυνατότητα ηλεκτρονικής μεταβίβασης οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και η ταχυδρομική αποστολή αδειών οδήγησης, τουλάχιστον 400.000 πολίτες μόνο στην Αττική, κάθε χρόνο θα αποφεύγουν περιττή ταλαιπωρία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής το 2020 πραγματοποιήθηκαν 1.338.729 πράξεις εξυπηρέτησης πολιτών. Χορηγήθηκαν 100.000 εκκρεμείς άδειες οδήγησης που είχαν σωρευτεί τη διετία 2018 – 2019 και μειώθηκε σε 7 ημέρες από 5 μήνες ο χρόνος αντικατάστασης άδειας οδήγησης. Ο τεράστιος αυτός όγκος εξυπηρέτησης των πολιτών και μάλιστα σε χρονιά που ίσχυαν περιοριστικά μέτρα αποφυγής διασποράς της πανδημίας, καθιστά επιτακτική την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των Διευθύνσεων Μεταφορών όπως προβλέπει το στρατηγικό μας σχέδιο. Συνεπείς στις προγραμματικές μας διακηρύξεις απλοποιούμε διοικητικές διαδικασίες, διευρύνουμε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και καθιερώνουμε νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές που διευκολύνουν με διαφάνεια και ισονομία την αποτελεσματική και χωρίς γραφειοκρατία εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών.
Το τοπίο έχει αλλάξει, με δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς ουρές και πολύωρες αναμονές στα γκισέ των υπηρεσιών Μεταφορών. Οι προτάσεις μας για την καθιέρωση του προσωρινού διπλώματος οδήγησης, την αυτοδίκαιη άρση παρακράτησης κυριότητας οχήματος ή μοτοσικλέτας, την ψηφιακή αντικατάσταση αδειών οδήγησης, αποτέλεσαν πρότυπο και υιοθετήθηκαν από την κεντρική διοίκηση για το σύνολο των Περιφερειών της χώρας. Πολύ σύντομα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός της εξέτασης υποψηφίων οδηγών και αισιοδοξούμε ότι θα υιοθετηθούν οι προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο αρμόδιο υπουργείο να για τη θέσπιση ενός παραβόλου που θα καταβάλλεται εφάπαξ και θα είναι το μοναδικό που θα απαιτείται μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία χορήγησης άδειας οδήγησης, περιλαμβανομένων των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων. Με συστηματική δουλειά και τη συντονισμένη συνεργασία με την κεντρική διοίκηση γυρίζουμε σελίδα θέτοντας ως βασική μας προτεραιότητα την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.»
Πως γίνεται η online αντικατάσταση διπλώματος
Οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής έθεσαν από τις αρχές Μαρτίου σε λειτουργία την ηλεκτρονική εφαρμογή κατάθεσης των δικαιολογητικών για την αντικατάσταση διπλώματος με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.
Πρόκειται για την εφαρμογή https://drivers-vehicles.services.gov.gr, όπου οι ενδιαφερόμενοι με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet θα καταχωρούν την αίτηση και τα δικαιολογητικά σε ψηφιακή μορφή, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας και της υπογραφής τους.
Τα στοιχεία αυτά θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να απαιτείται η αποστολή φυσικού φακέλου.