Τελικά πόσο καλά λειτουργούν οι ταχυφορτιστές στην Ελλάδα;

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί ένα ιδιαίτερο όχημα και ίσως το μοναδικό άγχος των καταναναλωτών που τα επιλέγουν έχει να κάνει με τις υποδομές φόρτισης ιδίως στην επαρχία ή κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού.

Κατά την πρόσφατη εμπειρία που είχαμε εκτός Αττικής και ειδικότερα ταξιδεύοντας στο εθνικό οδικό Αθηνών – Πελοποννήσου διαπιστώσαμε τα προβλήματα και τις ελλείψεις που καταγράφει το δίκτυο κυρίως το ταχυφορτιστών ενώ το δίκτυο των φορτιστών (22Kw) αποδείχθηκε ότι λειτουργεί άψογα και χωρίς προβλήματα αλλά όσοι το επιλέγουν θα πρέπει να έχουν πολύ υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί η φόρτιση του οχηματός τους.

Αρχικά να επισημάνουμε ότι οι εφαρμογές των εταιρειών που ανήκουν οι ταχυφορτιστές δεν εμφανίζουν ως ενεργά τα σημεία φόρτισης αλλά δυστυχώς αποδείχθηκε ότι όχι μόνο δεν είναι ενεργά αλλά αναγκάζουν και οι τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να περικλίνουν της πορεία τους διανύοντας επιπλέον χιλιόμετρα χωρίς να μπορούν τελικά να φορτίσουν τα οχήματά τους με αποτέλεσμα να μειώνουν περαιτέρω την αυτονομία τους.

Πιο συγκεκριμένα κατεβαίνοντας από την Αθήνα προς την Πελοπόννησο βράδι σταματήσαμε στον πρώτο ταχυφορτιστή στην περιοχή των Μεγάρων όπου δυστυχώς η παροχή της ταχυφόρτισης δεν ήταν διαθέσιμη. Μια ευγενική κοπέλα από το πρατήριο υγρών καυσίμων προσπάθησε και εκείνη να συνδεθεί μέσω του κινητού μας ώστε να ξεκινήσει η φόρτιση του οχήματος αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό.

Βέβαια να επισημάνουμε ότι λειτουργούσε κανονικά ο φορτιστής των 22Kw αλλά εμείς αναζητούσαμε ταχυφορτιστή για να συνεχίσουμε γρήγορα το ταξίδι μας.

Οι επόμενοι διαθέσιμοι ταχυφορτιστές σύμφωνα πάντα με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές βρίσκονταν στην Κόρινθο και μάλιστα με 4 σταθμούς! Επισκεφθήκαμε τον πρώτο ταχυφορτιστή 60 Kw που βρίσκεται στην παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου αλλά δυστυχώς παρά το γεγονός ότι ο σταθμός φαινόταν διαθέσιμος τόσο στην εφαρμογή όσο και μέσω της οθόνης που έχει ο σταθμός η φόρτιση δεν ξεκινούσε!

Κατόπιν επικοινωνίας με την εταιρεία διαχείρισης του ταχυφορτιστή μας ενημέρωσαν ότι ο ταχυφορτιστής έχει πρόβλημα και δεν μπορεί να συνδεθεί μέσω δικτύου (πρόβλημα με την επικοινωνία μέσω Διαδικτύου) ώστε να επιτρέψει την εκκίνηση της φόρτισης.

Ο ευγενέστατος υπάλληλος από την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας με τους ταχυφορτιστές μας παρέπεμψε να μετακινηθούμε στον άλλον ταχυφορτιστή που έχει εγκαταστήσει στην Κόρινθο ο οποίος απείχε περίπου 5 χλμ. μακριά από εκεί που βρισκόμασταν δηλαδή στην παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.

Την ίδια στιγμή η αυτονομία του ηλεκτρικού μας οχήματος είχε μειωθεί σε μόλις 80 χλμ. οπότε η οποιαδήποτε επιπλέον μετακίνηση θα μείωνε περαιτέρω την αυτονομία μας.

Κατόπιν οδηγήσαμε προς τον άλλον ταχυφορτιστή (60 Kw) της εταιρείας που βρίσκονταν μέσα στην Κόρινθο όπου και εκεί προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι επίσης δεν μπορεί να ξεκινήσει η φόρτιση! Επικοινωνώντας και πάλι με την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας που ανήκουν οι ταχυφορτιστές διαπιστώθηκε ότι και σε αυτόν τον ταχυφορτιστή υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας με το σύστημα οπότε και δεν μπορεί να ξεκινήσει η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έχοντας μειωθεί περαιτέρω η αυτονομία του ηλεκτρικού μας οχήματος ο υπάλληλος της εταιρείας δεν μπορούσε δυστυχώς να μας βρει κάποια λύση και μας πρότεινε να κάνουμε χρήση της οδικής βοήθειας σε περίπτωση που ακινητοποιηθούμε από έλλειψη ενέργειας!

Ωστόσο το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τις λανθασμένες πληροφορίες των ηλεκτρονικών πλατφόρμων και όχι εξαιτίας κάποιους προβλήματος του οχήματος με αποτέλεσμα η οδική βοήθεια να μας χρέωνε για την μεταφορά του οχήματος!

Ωστόσο φαίνεται ότι τα προβλήματα με τους ταχυφορτιστές δεν τελείωναν μόνο στη μη φόρτιση του οχήματος αλλά ο σταθμός μας επιφύλασσε ακόμη μία έκπληξη! Δυστυχώς η φύσα του ταχυφορτιστή δεν έβγαινε από την πρίζα του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να φύγουμε από τον σταθμό φόρτισης.

Επικοινωνήσαμε και πάλι με την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας του ταχυφορτιστή όπου ο ευγενέστατος υπάλληλος προσπαθούσε μέσω επανεκκινήσεων να αποδεσμεύσει το καλώδιο του ταχυφορτιστή από το ηλεκτρικό μας όχημα χωρίς βέβαια καμία τύχη!

Αφού ο υπάλληλλος της εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας του ταχυφορτιστή δεν μπορούσε να αποδεσμεύσει το καλώδιο του σταθμού φόρτισης από το όχημα ξεκίνησε να μας παροτρύνει να ανακαλύψουμε κάπου στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ένα γκρι καλώδιο που υπάρχει και μέσω αυτού να αποδεσμεύσουμε το καλώδιο του ταχυφορτιστή από το όχημά μας. Η διαδικασία διήρκησε πάνω από 30 λεπτά μέσα στα μεσάνυχτα και κάτω από χαμηλές θερμοκρασίες χωρίς επιτυχία καθώς δεν μπορούσαμε να βρούμε το συγκεκριμένο καλώδιο που μας έλεγε ο υπάλληλος της εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας του ταχυφορτιστή.

Τελικά μια επανεκκίνηση του ταχυφορτιστή σε συνδυασμό με το κλείδωμα και ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου αποδέσμευσαν το καλώδιο του σταθμού φόρτισης από το όχημα!

Βέβαια μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα και με την αυτονομία μας να βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ο υπάλληλος από την εταιρεία του ταχυφορτιστή μας πρότεινε να μεταβούμε στον επόμενο σταθμό τους που βρίσκεται στο Κιάτο, 28 χλμ. μακρυά, με αβέβαιο την φόρτισή μας και πάλι καθώς όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Όπως βλέπω στο σύστημα έχουν πραγματοποιηθεί φορτίσεις σήμερα στον συγκεκριμένο ταχυφορτιστή αλλά δεν γνωρίζω όταν φτάσετε εσείς εκεί ότι θα υπάρχει σύνδεση με το δίκτυο ώστε να μπορέσετε να φορτίσετε το όχημά σας!»

Με λίγα λόγια ακόμη και ο υπάλληλος από την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας με τους φορτιστές δεν μπορούσε με βεβαιότητα να μας πει ότι θα καταφέρουμε να φορτίσουμε το άδειο ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο.

Τελικά αφού φορτίσαμε για περίπου 1 ώρα την μπαταρία του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου σε έναν φορτιστή 22Kw για να αυξήσουμε την αυτονομία μας πήραμε το ρίσκο να μεταβούμε στον ταχυφορτιστή 300 Kw που διαθέτει η εταιρεία στο Κιάτο.

Όταν φτάσαμε στον πραγματικά εντυπωσιακό ταχυφοστιστή και όλα φαίνονταν τέλεια αρχικά και εκεί δεν ξεκινούσε η φόρτιση αλλά με την βοήθεια του υπαλλήλου της εξυπηρέτησης πελατών ξεκίνησε η φόρτιση και μετά από 25 λεπτά η φόρτιση της μάταρίας του οχήματός μας είχε αγγίξει το 88%. Βέβαια είχαμε ξεφύγει κατά 56 χλμ. από τον προορισμό μας αλλά το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο είχε πλέον αυτονομία 400 χλμ.

Τελικά διαπιστώσαμε ότι οι σταθμοί φόρτισης και δη οι ταχυφορτιστές δεν «πάσχουν» από πτώσεις τάσεως αλλά από τη σύνδεση με το δίκτυο και αυτό δυστυχώς δεν έχει να κάνει με το ρεύμα αλλά με το Διαδίκτυο!

Και όλα τα παραπάνω συμβαίνουν τη στιγμή που όλοι οι δρόμοι της Ελλάδας έχουν σκαφτεί για να περάσει από όλη τη χώρα η οπτική ίνα που εγγυάται υπερταχύτητες «φωτός» όποτε φυσικά δουλεύουν και αυτές