Οι νομοθέτες στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν το σχέδιο της ΕΕ για απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035, ενώ καταψήφισαν προτάσεις για αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων εντός αυτής της δεκαετίας.
Η Επιτροπή υποστήριξε την πρόταση για 100% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2035, η οποία καθιστά αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στο μπλοκ των 27 χωρών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τους στόχους ως μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου πολιτικών για την κλιματική αλλαγή τον περασμένο Ιούλιο, με βάση ότι τα νέα αυτοκίνητα παραμένουν στους δρόμους για 10 έως 15 χρόνια γεγονός που σημαίνει ότι το 2035 είναι το τελευταίο έτος που θα πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο το σχέδιο της ΕΕ να έχει καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλους τους τομείς έως το 2050.
Η Επιτροπή δεν υποστήριξε πρόταση ορισμένων νομοθετών για περαιτέρω μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα έως το 2030 έναντι των επιπέδων του 2021. Ούτε υποστήριξαν προτάσεις από άλλους νομοθέτες για την αποδυνάμωση του στόχου του 2035.
«Με τα πρότυπα εκπομπών CO2, δημιουργούμε σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και ενθαρρύνουμε την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Jan Huitema, επικεφαλής νομοθέτης για την κλιματική πολιτική, προσθέτοντας ότι θα κάνει την οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων φθηνότερη.
Ολόκληρο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει επί των προτάσεων για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων τους επόμενους μήνες, μετά τους οποίους οι νομοθέτες και οι χώρες της ΕΕ πρέπει να διαπραγματευτούν τους τελικούς κανόνες.
Επιταχύνοντας τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, η ΕΕ στοχεύει να αντιμετωπίσει τις εκπομπές CO2 που προέρχονται από τις μεταφορές, οι οποίες αυξάνονται τα τελευταία χρόνια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen, Ford, Peugeot, Volvo και Jaguar έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2035, αλλά ορισμένες εταιρείες έχουν προειδοποιήσει κατά της απαγόρευσης μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας και είπαν ότι πιο φιλόδοξοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποστηρίξουν μαζική ανάπτυξη υποδομής φόρτισης.
Η ΕΕ διαπραγματεύεται προτάσεις για να απαιτήσει από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε τακτά διαστήματα κατά μήκος των μεγάλων δρόμων.