Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν αποτέλεσαν κάτι πολύ καινούριο που πραγματικά φόβισε τους καταναλωτές καθώς δεν γνώριζαν τίποτα για αυτά ενώ παράλληλα η μικρή τους αυτονομία, το κόστος απόκτησής τους αλλά και τα ανύπαρκτα σημεία φόρτισης αποτελούσαν τους τρεις βασικούς παράγοντες απομάκρυνσής τους από τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Ωστόσο τα χρόνια πέρασαν η τεχνολογία εξελίσσεται και όπως φαίνεται πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν μεγάλη αυτονομία, το κόστος τους έχει μειωθεί σημαντικά εξαιτίας και της επιδότησης που δίνει το κράτος ενώ επίσης αυξάνονται καθημερινά τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το γεγονός ότι μεγάλες εταιρείες που ειδικεύονται στα καύσιμα βάζουν πλέον στα πλάνα τους και τους ταχυφορτιστές που θα αυξήσουν την κερδοφορία τους.
Σύμφωνα με τα στατιστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι κυρίως κατά τη διάρκεια της νύκτας και σε δεύτερο χρόνο στην εργασία τους. Άλλωστε σήμερα που το μεγαλύτερο μέρος των ιδιοκτητών έχει πάρκινγκ, ενώ πολύ σύντομα αυτό θα αλλάξει αφού θα μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και άτομα χωρίς ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια σύγχρονη μονάδα φόρτισης 7kW μέσα σε τέσσερις ώρες μπορεί εύκολα να αυξήσει την αυτονομία ενός αυτοκινήτου ακόμη και για 200 επιπλέον χιλιόμετρα.
Τα χρήματα που θα δαπανήσει ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να φορτίσει την μπαταρία του μέσα σε αυτό το μικρό χρονικά διάστημα θα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που θα έδινε αν το όχημά του κινούνταν με υγρά καύσιμα (βενζίνη ή πετρέλαιο).
Φόρτιση παντού!
Πολλά κράτη μέλη της ΕΕ έχουν απαιτήσει από όλες σχεδόν τις εταιρείες ενέργειας συμπεριλαμβανομένων και των πρατηρίων υγρών καυσίμων να τοποθετήσουν ταχυφορτιστές και μάλιστα οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν να πληρώνουν το κόστος της φόρτισης με ανέπαφη πληρωμή. Ήδη σε κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων, σούπερ μάρκετ, δημόσιους χώρους αλλά και πάρκινγκ έχουν ήδη τοποθετηθεί ταχυφορτιστές ώστε οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην έχουν το άγχος που θα τα φορτίσουν και να μπορούν να κινηθούν ελεύθερα όπου θέλουν.
Παράλληλα τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι εταιρείες τεχνολογίας και ενέργειας έχουν ήδη εγκαταστήσει στους χάρτες των GPS ή στην Google τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης σε όλη την Επικράτεια ενώ σε κάποια κράτη-μέλη υπάρχουν και οι χρεώσεις για κάθε φόρτιση.
Στην Ελλάδα τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών αλλά και Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουν ανακοινώσει ότι μέχρι τα τέλη του 2020 θα έχει καλυφθεί με φορτιστές σχεδόν όλο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας ενώ οι ταχυφορτιστές που θα τοποθετηθούν στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων αναμένεται να λύσει ριζικά το θέμα της φόρτισης για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ένα ηλεκτρικό Peugeot για κάθε απαίτηση!
Η Peugeot αποτελεί μία από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση και μάλιστα πλέον σχεδόν όλα τα μοντέλα της έχουν και μια πλήρως εξηλεκτρισμένη έκδοση με αποτέλεσμα να καλύπτει κάθε ανάγκη και γούστο!
Αρχικά έχουν την ηλεκτρική εκδοχή του Αυτοκινήτου της Χρονιάς που δεν είναι άλλο από το διάσημο 208 το οποίο έχει μετονομαστεί σε e-208.
Το Peugeot e-208 με τον ηλεκτροκινητήρα έχει απόδοση 100 KW (136 ίπποι) και 260 Νm διαθέσιμα από 0 χιλιόμετρα! Παράλληλα το γαλλικό ηλεκτρικό μοντέλο διακρίνεται για την αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα του έχοντας μάλιστα και μηδενικούς κραδασμούς ενώ ο οδηγός του είναι απόλυτα ενημερωμένος κάθε στιγμή για την κατανάλωση της ενέργειας ή την ανάκτησή της σε πραγματικό χρόνο μέσω της κεντρικής οθόνης που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Το νέο Peugeot e-208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης Eco, Normal και Sport ώστε ο οδηγός να μπορεί να επιλέξει το στιλ οδήγησης που επιθυμεί πετυχαίνοντας την βέλτιστη αυτονομία, την άνεση και τις επιδόσεις αντίστοιχα.
Στη λειτουργία του συστήματος πέδησης περιλαμβάνονται και δύο επιλογές ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα Drive και Brake, οι οποίες είναι άμεσα προσβάσιμες από τον μοχλό ταχυτήτων. Στην επιλογή Drive η πέδηση είναι συμβατική, για οδήγηση παρόμοια με ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel ενώ στην επιλογή Brake, η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση, αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.
Να τονίσουμε πως το νέο Peugeot e-208 εξοπλίζεται με μία μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 50kWh η οποία εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 340χλμ, (σύμφωνα με το πρότυπο δοκιμών WLTP). Συνδεδεμένο με το σύστημα ψύξης του χώρου των επιβατών, το σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας της μπαταρίας, εξασφαλίζει ταχύτατη επαναφόρτιση, βελτιστοποιημένη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής. Η μπαταρία του Peugeot e-208 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.
Αν κάποιος θέλει περισσότερους διαθέσιμους χώρους από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά και τη χάρες ενός SUV τότε η Peugeot παραθέτει το κορυφαίο e-2008 που πραγματικά συγκλονίζει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή!
Ο κινητήρας με την ισχύ των 100 kW (136 ίπποι) και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 260Nm, εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση μία μοναδική ευκολία οδήγησης ενώ η μεγάλη χωρητικότητα των 50 kWh της μπαταρίας χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία της τάξεως των 320 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP. Η συγκεκριμένη μπαταρία καλύπτεται επίσης από εγγύηση 8 ετών ή 160.000χλμ. για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.
Οι μπαταρίες βρίσκονται ιδανικά τοποθετημένες στο πάτωμα, διασφαλίζοντας ότι η επιλογή της ηλεκτρικής έκδοσης δεν θα επηρεάσει καθόλου την ευρυχωρία του νέου SUV Peugeot e-2008. H διάταξη αυτή εξασφαλίζει ότι οι διαστάσεις του χώρου των επιβατών και του χώρου αποσκευών παραμένουν ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Επίσης οι άξονες μετάδοσης στο ηλεκτρικό SUV έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε να είναι ιδανική και η κατανομή βάρους και να μην επηρεάζεται καθόλου η κορυφαία οδική συμπεριφορά του e-2008 σε σχέση με τις βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου.
Μέσω της εφαρμογής MyPeugeot είναι δυνατός ο προγραμματισμός φόρτισης σε συγκεκριμένη ώρα. Με αυτή τη λειτουργία μπορούν οι ιδιοκτήτες των Peugeot e-2008 να ξεκινήσει ή να σταματήσει από απόσταση τη διαδικασία φόρτισης.
Επίσης για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών διαβίωσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου, έχει τοποθετηθεί ειδική θερμαντική αντίσταση ισχύος 5kW που παρέχεται από την μπαταρία κίνησης και εξασφαλίζει τη θέρμανση του χώρου των επιβατών, αντλία θερμότητας και αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας που εξασφαλίζει συνθήκες παρόμοιες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Επίσης το σύστημα είναι προσαρμοσμένο για βελτιστοποιημένη κατανάλωση ενέργειας, ενώ υπάρχει και προγραμματισμός της θερμοκρασίας της καμπίνας εξ’ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot® που θερμαίνει ή ψύχει την καμπίνα πριν από κάθε διαδρομή.
Η Peugeot όμως δεν αρκέστηκε στον εξηλεκτρισμό των επιβατηγών αυτοκινήτων και διαθέτει στη γκάμα των διαθέσιμων επαγγελματικών μοντέλων της και το e-Boxer το οποίο θα αποτελέσει έναν πραγματικό σύμμαχο για τους επαγγελματίες που θα το επιλέξουν καθώς θα αντιληφθούν πως μειώνεται στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του επαγγελματικού τους οχήματος.
Με δεδομένο και επίσης το γεγονός ότι το 80% σχεδόν των οδηγών ενός επαγγελματικού οχήματος διανύει κατά μέσο όρο λιγότερα από 200 χλμ. ημερησίως, μία ηλεκτρική έκδοση του Peugeot e-Boxer είναι μία προφανής επιλογή.
Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της «δύναμης των επιλογών», προσφέρεται σε μία πληθώρα αμαξωμάτων που ταιριάζουν για κάθε χρήση και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα. Βασισμένες σε 3 μεταξόνια (3, 3.45, και 4.04μ.), η έκδοση κλειστού van διατίθεται σε 4 μήκη αμαξώματος (L1, L2, L3 και L4) και 3 ύψη (H1, H2 and H3), και συνολικά 5 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος με όγκο φόρτωσης που κυμαίνεται από 8 έως 17μ³ και ωφέλιμο φορτίο ως και 1.890 kg (ανάλογα την έκδοση).
Το νέο Peugeot e-Boxer διατίθεται επίσης και σε άλλες εκδόσεις που ικανοικανοποιούν εξειδικευμένες επαγγελματικές ανάγκες διαφόρων διασκευών: Σασί μονοκάμπινο (L2, L3 και L4), σασί διπλοκάμπινο (L3), πάτωμα/βάση για αυτοκινούμενο (L3 και L4).Το νέο Peugeot e-Bοxer είναι 100% ηλεκτροκίνητο με κινητήρα μέγιστης ισχύος 90 kW (122 hp) με μέγιστη ροπή 260 Nm, διαθέσιμη από μηδενικές στροφές για άμεση απόκριση, πλήρη απουσία κραδασμών, θορύβου, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων και, φυσικά, μηδενικές εκπομπές CO2.
Το σύστημα κίνησης, διαθέτει μηχανισμό ανάκτησης ενέργειας που ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού ή όταν πατηθούν τα φρένα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα (και στα 90 χλμ./ώρα για τις εκδόσεις των 4 τόνων).
Αναλόγως των απαιτήσεων, το μοντέλο μπορεί να διατεθεί με 2 τύπους μπαταριών ιόντων λιθίου, με ισχύ 37 ή 70 kWh. Οι εκδόσεις L1 και L2 διατίθενται με μπαταρία ισχύος 37 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία ως και 200 χλμ. (τιμή που βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης) βάσει πρωτοκόλλου WLTP. Οι εκδόσεις L3 και L4 (καθώς και η έκδοση L2 σασί) διατίθενται με μπαταρία ισχύος 70 kWh, που τους εξασφαλίζει αυτονομία έως και 340χλμ. (WLTP).