«Τετ α κε» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου!

Δύσκολα τα πράγματα για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς τα δείγματα του Οκτωβρίου φαίνεται ότι έχουν προκαλέσει ένα «τετ α κε» στις εισαγωγικές εταιρείες ενώ οι διαρροές και εξαγγελίες περί φθηνότερων και πιο ποιοτικών εισαγόμενων μεταχειρισμένων φαίνεται ότι θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει το Carpress.gr στην διάθεσή του φαίνεται ότι τον Οκτώβριο «φρέναρε» ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς καθώς σημείωσε άνοδο μόλις 2,5% έναντι του 21,5% που κατέγραψε τον προηγούμενο μήνα!

Με περίπου 7.330 πωλήσεις νέων ΙΧ έναντι 7.125 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018 η αγορά φαίνεται ότι αλλάζει ρότα και πλέον είναι ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές αναμένουν τις τελικές αποφάσεις της νέας κυβέρνησης ώστε να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν καινούριο ή εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο!

Παράλληλα σε επίπεδο έτους η άνοδος επίσης περιορίστηκε σε μονοψήφιο ποσοστό 9,8% καθώς οι πωλήσεις μόλις που ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες έναντι 91.200 οχημάτων που κυμάνθηκε το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αβέβαιο το μέλλον

Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους τόσο οι πωλήσεις είναι πολύ πιθανό να μειώνονται καθώς κανένας ιδιοκτήτες νέου οχήματος δεν θέλει να πληρώσει διπλά τα Τέλη Κυκλοφορίας για μόλις 1-2 μήνες ενώ παράλληλα κάποιοι προτιμούν να αποκτήσουν το νέο τους αυτοκίνητο με την έλευση της επόμενης χρονιάς για να έχει υψηλότερη μεταπωλητική αξία.

Στα παραπάνω αν προσθέσει κανείς και τις αλλαγές που έρχονται στο Τέλος Ταξινόμησης, στα εταιρικά οχήματα, στα Τέλη Κυκλοφορίας 2021, την έλευση του WLTP από τον Μάρτιο του 2020 αλλά και τα κίνητρα στα «καθαρά» αυτοκίνητα αλλά και τα ποιοτικά μεταχειρισμένα ΙΧ τότε έχουμε τα ιδανικά συστατικά για ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που κανείς δεν γνωρίζει πότε θα εκραγεί και ποιες θα είναι οι συνέπειές του!

Όσον αφορά στις εταιρικές και λιανικές πωλήσεις κυμάνθηκαν σε 40% και 60% αντίστοιχα γεγονός που έχει ανησυχήσει τους εισαγωγείς καθώς οι καταναλωτές είναι δεδομένο ότι θα «παγώσουν» τις παραγγελίες τους μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Πρωτιά για την Toyota

Η Toyota και τον Οκτώβριο κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 995 ταξινομήσεις και ακολουθούν η VW με 765, η Hyundai με 537, η Peugeot με 526 ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Citroen με 504 οχήματα.

Στην έκτη θέση βρέθηκε η Nissan με 442 οχήματα και ακολουθούν η Opel με 437, η Mercedes-Benz με 385, η BMW με 305, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ford με 272 οχήματα.

Στις επόμενες δέκα θέσεις βρέθηκαν η Suzuki με 258 οχήματα, η Kia με 237, η Skoda με 231, η Fiat με 217, η Seat με 198, η Volvo με 158, η Renault με 153, η Mini με 145, η Audi με 122 και στην 20η θέση βρέθηκε η Dacia με 108 οχήματα.