Ανυπολόγιστες θα ήταν οι συνέπειες για τους Έλληνες οδηγούς αν το κύκλωμα που έπεσε στη «φάκα» των Αρχών κατάφερνε να ρίξει στην αγορά 500.000 λίτρα διαλυτών με τους οποίους θα φούλαραν τα ρεζερβουάρ τους.
Τον εντοπισμό και τη δέσμευση των 500.000 λίτρων διαλυτών νόθευσης αμόλυβδης βενζίνης πραγματοποίησαν οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Ειδικότερα οι Κινητές Ομάδες Ελέγχου Πάτρας και Ηγουμενίτσας της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων Αττικής και η Οικονομική Αστυνομία με τις οδηγίες του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου (ΣΕΚ) αξιοποίησαν πληροφορίες της EUROPOL γιαύποπτο βυτιοφόρο όχημα που μετέφερε διαλύτες νόθευσης αμόλυβδης βενζίνης.
Το κύκλωμα επεδίωξε παράνομη εισαγωγή στη χώρα μας 15 τέτοιων βυτίων, μέσω της θαλάσσιας οδού (Τεργέστης – Πάτρας) και αποθήκευση των διαλυτών σε δεξαμενές της Πάτρας και του Σχηματαρίου Αττικής, προκειμένου να διανεμηθούν, κατόπιν, σε παράνομες εγκαταστάσεις και πρατήρια καυσίμων σε όλη την επικράτεια.
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, ανέμεναν το παράνομο φορτίο στα κατάλληλα σημεία εισόδου και προορισμού και τελικά προέβησαν σε έλεγχο και δέσμευση των βυτιοφόρων, στο λιμάνι της Πάτρας. Δείγματα διαλυτών εστάλησαν στο Γενικό Χημείο για ανάλυση. Παράλληλα, υπό τις οδηγίες του ΣΕΚ, η Οικονομική Αστυνομία μετέβη στους παραπάνω αποθηκευτικούς χώρους, όπου διαπίστωσε την ύπαρξη των παράνομων δεξαμενών.
Το ποσό των διαφυγόντων φόρων που αναλογεί και αντιπροσωπεύει την απώλεια εσόδων για το δημόσιο, προσδιορίζεται άνω των 550.000 ευρώ.
Τι ζημιές προκαλούν οι διαλύτες στους κινητήρες
Ζημιές πολλών χιλιάδων ευρώ μπορεί να προκαλέσει η καύση νοθευμένης αμόλυβδης βενζίνης ή diesel στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ειδικότερα τα νοθευμένα καύσιμα προκαλούν ζημιές σε μπεκ, αντλίες βενζίνης ή diesel, βαλβίδες, τσιμούχες, κολάρα ενώ παράλληλα μπορεί να προκαλέσουν μέχρι και ολική φθορά του εσωτερικού του κινητήρα ή του συστήματος τροφοδοσίας.
Τι να προσέχετε
Η χαμηλή τιμή στα καύσιμα συνήθως δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα και στην τσέπη των ιδιοκτητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν να οδηγηθούν στο συνεργείο με το κόστος επισκευής του οχήματος να είναι υπέρογκο. Καλό θα είναι λοιπόν οι κάτοχοι οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές γιατί στο τέλος θα το πληρώσουν ακριβά.
Σε περίπτωση τώρα που κάποιος οδηγός αντιληφθεί ότι μετά από την αγορά καυσίμων το αυτοκίνητο δεν συμπεριφέρεται φυσιολογικά καλό θα είναι να το ακινητοποιήσει αμέσως καθώς όσο περισσότερο κινούνται με νοθευμένο καύσιμο τόσο περισσότερα προβλήματα δημιουργούν στον κινητήρα τους γεγονός που μεταφράζεται σε αυξημένο κόστος επισκευής.
Αν το όχημα είναι καινούριο και σύγχρονο προειδοποιεί τον οδηγό επεμβαίνοντας (μπαίνει σε safe mode) για να μη προκληθεί μεγάλη ζημιά.