Η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων αποτελεί ένα μόνιμο αίτημα των στελεχών της αγοράς αυτοκινήτου προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ήδη εκατοντάδες χιλιάδες παλαιά οχήματα έχουν αποσυρθεί τα προηγούμενα χρόνια από την εφαρμογή παλαιότερων μέτρων απόσυρσης με την ταυτόχρονη επιδότηση αγοράς κάποιου καινούριου οχήματος. Ωστόσο σήμερα η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική και εξαιτίας των περιορισμών που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει κάποιο Κοινοτικό κονδύλι ώστε να χρησιμοποιηθεί για την επιδότηση απόκτησης καινούριων αυτοκινήτων.
Παράλληλα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια ούτε για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων οπότε και τα όποια προγράμματα «τρέχουν» αυτή τη στιγμή στα κράτη μέλη είναι από ιδίους πόρους του κάθε κράτους.
Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή οι μόνοι διαθέσιμοι πόροι που υπάρχουν αφορούν στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» όπως επίσης και το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα ταξί» που και τα δύο εμπεριέχουν την επιδότηση απόσυρσης παλαιών οχημάτων.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξετάζονται διάφορα σενάρια για την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων αλλά όπως ξεκαθαρίζουν τόσο ο κ. Σταϊκούρας όσο και η κ. Αλεξοπούλου χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση δεν υπάρχει περίπτωση να μπορεί να ξεκινήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Οπότε μόνο αν βρεθούν τα χρήματα για να επιδοτηθεί από ιδίους πόρους μπορεί να επανέλθει κάποιο πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών οχημάτων γεγονός που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο αυτή τη στιγμή καθώς ήδη αναζητούνται νέα κεφάλαια για την χρηματοδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς μια νέα απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων τη δεδομένη στιγμή φαντάζει απίθανη οπότε τα αντικίνητρα ίσως να αποτελέσουν και μονόδρομο για την οικειοθελή απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων…