Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Πάνω από 127 εκατ. ευρώ αναμένεται να χάσει το Ελληνικό Δημόσιο μόνο από το «πάγωμα» που θα προκαλέσει το νομοσχέδιο Σπίρτζη στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ αν προσθέσει κανείς και τις παράπλευρες απώλειες τότε το έλλειμμα που θα δημιουργηθεί στην ελληνική οικονομία αναμένεται να ανέλθει σε 300 εκατ. ευρώ σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν στο movenews.gr το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).
Όπως τονίζει μάλιστα στο movenews.gr ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Η πρόβλεψη και μόνο για εισαγωγές περίπου 75.000 μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα προκάλεσε τον τρόμο κάποιων οι οποίοι έσπευσαν να προλάβουν το… κακό και βέβαια να φροντίσουν για το δικό τους καλό ανεξάρτητα από το όποιο κόστος προκληθεί στην ελληνική οικονομία.
Αρχικά θα αναφέρω πως αν το 2018 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανέρχονταν σε 75.000 μονάδες το κράτος το κράτος θα κέρδιζε πάνω από 150 εκατ. ευρώ!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή του ο ΣΕΕΑΕ το Ελληνικό Δημόσιο από το κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εισπράττει περίπου 800 ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, 600 ευρώ από το ΦΠΑ, 75 ευρώ από την μεταβίβαση και περίπου 200 ευρώ για το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Επίσης θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το έξοδο που προέρχεται από τον έλεγχο ΚΤΕΟ που αναγκαστικά περνούν όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.
Δηλαδή από κάθε όχημα το κράτος εισπράττει μόνο από την εισαγωγή του περίπου 1.700 ευρώ το οποίο σε σύνολο έτους με 75.000 εισαγωγές οχημάτων μεταφράζεται σε πάνω από 127 εκατ. ευρώ.
Αν τώρα στα παραπάνω συνυπολογίσει κανείς και τις αμοιβές των εκτελωνιστών, τις νταλίκες που μεταφέρουν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, τις πωλήσεις των καταστημάτων που θα εκμηδενιστούν, τις απολύσεις και τα λουκέτα αλλά και τις επιπλέον απώλειες που θα προκαλέσει το πάγωμα των εισαγωγών στα μεταχειρισμένα οχήματα τότε με ευκολία κάνουμε λόγο για απώλειες πάνω από 300 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία.
Και όλα αυτά για τη δήθεν προστασία των καταναλωτών από τους “απατεώνες εμπόρους”, ξεχνώντας από την άλλη μεριά ότι αν ψηφισθεί το νομοσχέδιο καθίσταται η εισαγωγή ουσιαστικά απαγορευτική οδηγώντας την αγορά του μεταχειρισμένου σε μονοπωλιακό καθεστώς και καταδικάζει τον κλάδο λουκέτο στο σύνολο του και όλα αυτά στον βωμό του κέρδους των ολίγων».
Πάντως πέραν των όσων καταγγέλει ο ΣΕΕΑΕ ο αθέμιτος ανταγωνισμός υπάρχει στα καινούρια αυτοκίνητα και ένα τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί το πρόστιμο που κατέβαλαν οι πολυεθνικές εταιρείες Mercedes και BMW για φοροδιαφυγή και λαθρεμπορία μετά από δημοσιεύματα βέβαια. Λες και στο τελωνείο δεν γνώριζαν τι γίνεται επί σειρά δεκαετιών…